Ga naar inhoud

garmin lifetime update


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Had laatst m'n Nuvi geupdate met Garmin Lifetime. Betreft kaart Europa. Dacht vandaag ivm a.s reis naar Tsjechie, eens even kijken of alles nog klopt en tot mijn verbazing kan hij in Tsjechie niets vinden. Nog een keer de kaart gedownload en geinstalleerd en idem dito. Nog een keer en nu iets van handmatig/geavanceerd (zoiets in elk geval) aangeklikt. Daar kun je dus kiezen welk deel van Europa gedekt moet worden en dat stond op West-Europa, vandaar. Dus ik "heel Europa" geselecteerd: past niet op m'n Nuvi en toen dacht o ja, da's waar ook, dat was vorige keer ook. Heb toen dus blijkbaar met m'n stomme kop W-Europa geselecteerd en dat moet dus Midden-Europa zijn. Was even schrikken, maar ik ben blij dat ik er net op tijd achter ben gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kunt hem opnieuw downloaden (desnoods een sd-kaartje erin) en eventueel op de PC mee installeren (mapsource). Daarmee kun je achteraf de kaart opnieuw installeren en/of thuis bekijken.. Anders zijn er nog wel meer bronnen te vinden;)

Mapsource is trouwens ook wel handig als je een hand GPS hebt, van heel Europa (en daarbuiten ook veel landen) kun je ook een topo kaart erop zetten. Lekker makkelijk met het wandelen/ fietsen. De topo kaarten werken trouwens ook op de Nüvi/ sd kaart ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bronnen heb ik ook wel ja, dus als je iets nodig hebt horen we het wel (PM). Lijkt me ook wel dat je zelf die kaarten ergens anders kan opslaan (op je schijf) en dan gewoon kan omwisselen door de bestanden te verhuizen? (kan bij tomtom zowel via interne geheugen als SD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als t goed is heeft je Nuvi een SD poort aan de zijkant zitten

Zet dus de kaarten die je download op je SD in een map GARMIN

Dan je SD kaart erin steken en je garmin opstarten

Hierna naar kaarten in instellingen gaan en dan daar activeren dmv vinkje zetten

Daarna moet je ook naar oost europa kunnen navigeren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kreeg net een email binnen van Garmin dat er weer kaartupdate's zijn voor de meeste Garmin GPS systemen

En ja ik weet het , er zijn er die net hun Garmin hebben geupt, maar klaarblijkelijk toch met wat verouderderde kaarten

http://www.garmin.nl/page/?id=8%20&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=MUS_NL&utm_medium=Email&utm_source=ExactTarget&utm_campaign=

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

er is nu bij Garmin ook een lifetime updater te downloaden, controleert wanneer je life time update hebt, automatisch op updates en meldt die dan.

Wel doet zich hierbij bij mij een probleem voor waar ik al vaker last van heb gehad. Wanneer je beschikt over het nieuwste besturingssysteem (en ik heb nog niet eens Lion, maar Snow Leopard), werken bepaalde zaken niet, zoals ook deze updater. Crasht tijdens installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

weer een update gedaan, nu met aanvankelijk veel problemen. Ben zeer tevreden over de Nuvi, maar dat update programma is bagger. Probleem was een typisch "windows" probleem (daar doet het me sterk aan denken).

Aanvankelijk gaat alles flitsend, dan begint de download van de kaart. Rondje blijft draaien, er staat "dit dan enige tijd duren". Ja prima, maar het blauwe balkje blijft doodstil staan op een bepaald punt. Geen foutmelding oid.

Verscheidene keren opnieuw geprobeerd tot het uiteindelijk wel lukte. Erg onbevredigend, met het update programma voor m'n Samsung telefoon idem dito (dat kan ik overigens alleen op Windows draaien als het om upgrades gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem lijkt aan de Nuvi te liggen. Lees er meer over met het updaten. Heb het zelf ook met de 765T.

Download gaat prima, vervolgens naar de Nuvi.

1x mislukt.

2de Heel EU past niet , gekozen voor W-EU

3de poging: mislukt (ondertussen best :disgust:)

4de poging: Heel EU gewoon weer erop .. :dontgetit:

Prima, maar wel belachelijk dat het niet in 1x goed kan gaan. Achja , nu gewoon lekker :drive1: en crossy.gif met de nieuwe kaarten

aangepast door octaviabas
Link naar reactie
Delen op andere sites

in die dialoogschermpjes zouden dus gewoon andere feedback moeten staan als:

- misschien lukt het deze keer wel

- so far so good

- jammer, volgende keer beter

- per ongeluk is het nu wel goed gegaan maar dit bied geen garanties voor de toekomst

Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaar dat ik het via andere kanalen binnenhaal en dan op me laptop zet en het me kenwood inzet

Orgineel werkend uiteraard we bewaren ( backup) en dan de nieuwe files plaats ik dan in de garmin map

Maar ook dat gaat niet al te snel hoor, maar dat heeft volgens mij niets minder te maken met de nuvi of kenwood zelf !

Het zijn natuurlijk geen PC's met een I7 en giga geheugens en 50 gig aan opslag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar download jij eerst de file naar je computer en update je dan je nuvi

Of gaat het rechtstreeks van Garmin site naar je nuvi toe ?

In laatste geval kan ik me voorstellen dat ook de server bij garmin de bottleneck dan is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik download eerst de nieuwe update (illegaal :knipoog:) en installeer deze op mijn computer inclusief Mapsource. Hierna selecteer in de landen of gedeeltes ervan, tot ik ongeveer 1.6 Gb aan kaartmateriaal heb. Hiervan maak ik een file en deze file zet in dat op mijn Nuvi in de plaats van de oude file. Werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, uiteraard werkt dat perfect. Het zit hem ook puur in wat die server van Garmin doet (of niet) als je het op de normale wijze doet. Was ook eigenlijk de eerste keer dat het niet vlekkeloos ging. Kan zijn dat er wat met die server mis was, maar dan verwacht je toch op zijn minst een melding en niet de schijn dat alles prima loopt, quod non.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijdag j.l mijn nuiv 1340 geupdate met 2012.40 kaart materiaal

En leuke is toch wel dat zonder dat ik het wist dus bij die nuvi aankoop een jaar terug een lifetime update erbij heb gekregen.

En het duurde een eeuwigheid voordat de update er op stond, maar wel in één keer goed gegaan ( eerste PC hierna naar Nuvi )

Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik de 2012.40 kaarten met toebehoren op de Kenwood moet krijgen.

Had al met versie als Witte Yeti op SD card geprobeert en dan ziet hij de kaarten wel in de SD reader , maar hij update de boel dan niet.

Dus één dezer dagen maar eens de laptop er aan hangen en kijken wat ik op die manier kan doen !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe