Ga naar inhoud

garmin lifetime update


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

maar vraag me af of ze dat ook doen als je een ander Garmin apparaat koopt. Bij de LTU aankoop staat nl duidelijk vermeld dat het aan het toestel is gekoppeld

Zal vooral technisch zijn aangezien de sleutel gegeneerd wordt op basis van het serienummer van de GPS en je officieel alleen maar 1 toestel kunt updaten en dus niet de hele buurt. Bij de updeet wordt die sleutel dus aangemaakt voor het serienummer wat bij hun in de komputter staat en daarom werkt het ook alleen bij jouw nüvi.

Als zij dus het serienummer van jouw (nieuwe) nuvi in het systeem wijzigen kun je die dus updeeten. Maar als je een gratis lifetime-updeet bij een nieuw toestel krijgt is het niet relevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bericht van Garmin

Mogelijk incorrecte routeaanwijzingen in Nederland

Garmin is onlangs geattendeerd op een probleem met de kaartgegevens op haar persoonlijke navigatietoestellen, dat ertoe kan leiden dat navigatietoestellen met bepaalde kaartversies de reisrichting incorrect aangeven op een klein aantal wegsegmenten alleen in Nederland. Garmin heeft vastgesteld dat bepaalde wegsegmenten in Nederland incorrecte eenrichtingsaanduidingen hebben, waardoor routeaanwijzingen tegen de stroom van het verkeer in leiden op korte stukken van bepaalde berekende routes . Dit probleem doet zich met name voor bij rotondes of toegangswegen zonder verkeersaanduidingen.

BETROKKEN PRODUCTEN

Dit probleem doet zich voor bij de City Navigator Europa NT en NTU database versie 2013.40. Deze databaseversie is op 27 februari 2013 vrijgegeven voor downloaden, en het probleem komt daarom voor op elk Garmin-navigatietoestel waarop deze databaseversie sinds die datum is gedownload. Dezelfde kaartupdate is ook als accessoire beschikbaar op een SD-kaart.

OPLOSSING

Zoals vermeld in de handleidingen, dient u altijd de verkeerssituatie aan de hand van bijvoorbeeld verkeersborden en de verkeersstroom te beoordelen voordat u de GPS-aanwijzingen/aanbevelingen opvolgt. Klanten met de City Navigator Europa NT en NTU 2013.40 database dienen zich bewust te zijn van de hierboven beschreven potentiële routebepalingsproblemen en hun voertuig altijd op veilige wijze te besturen in overeenstemming met verkeersregels en routevereisten.

Garmin werkt momenteel aan een database-update waarmee dit probleem zal worden hersteld. Naar verwachting zal deze update eind april 2013 beschikbaar komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zelf bezit ik een nüvi 1350 en toen ik onlangs de flitspaallocaties aankocht via garmin (cyclops) voor heel europa, heb ik toch ook een uur of twee zitten klooien om alles correct op de navi te krijgen. Onlangs gebeurde er een update v/h programma (garmin ) dat uw aanmelding en controle op update's beheert. In plaats van het icoon op uw bureaublad, is er nu een klein icoontje in de werkbalk onderaan.Hopelijk zal daarmee het klungelen opgelost zijn, want ik dacht altijd dat de fout bij mij lag, aangezien ik nu ook niet bepaald een PC-freak ben.Daarom zou ik jullie willen vragen, hoe je dit doet om de gegevens eerst op de pc te zetten en pas daarna op de navi? Bij mij gebeurt de update steeds met aangekoppelde navi en gaat dit automatisch direkt naar het toestel.

Ook wil ik deze zomer in Andorra eens de bergen intrekken voor een wandeltocht. Zou het mogelijk zijn wandelkaarten van de regio op een nüvi 1350 te plaatsen, met een micro-sd kaartje? Want anders zal het waarschijnlijk niet lukken wegens plaatsgebrek?

Mvg, Dirkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem doet zich voor bij de City Navigator Europa NT en NTU database versie 2013.40

Voor diegene die een Garmin toestel hebben en bovenstaande kaartversie op hun Nuvi hebben staan.

Er is nu een aangepaste versie te downloaden via garmin expres ( 2013.41 ) waardoor de problemen met verkeerd aangeven verholpen behoren te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe