Ga naar inhoud

Van een Fabia 1 naar een RR naar een Yeti en nu weer Fabia 3


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou Cees die was eigenlijk al begonnen nadat hij besteld was en dat ik de andere onderdelen in Tsjechië ging bestellen en ontving...
Leukste projectje word naar Neunen rijden voor de fabriekstuning en dan tijd maken om de achteruitcamera in te bouwen en werkend te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, dus nog niet zo fanatiek dat je 'm zelf poetst in plaats van de poetser van de dealer? Ik heb geen idee hoe de poetskwaliteiten zijn bij jouw dealer, maar op Carclean lees ik nog wel eens gevallen waar de lak van de nieuwe auto door de poetser vooral wordt mishandeld (hologrammen in de lak door ondeskundig gebruik van een rotary).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja @Cordoba ik ben blij als ik vrijdag al vrij krijg om alle dingen te regelen voor de zaterdagochtend.
En tsja ik weet nu waar ik op moet letten dus als de poetser hem heeft mishandeld dan zal hij het te horen krijgen  8-)

Maar ik heb wel vaker net gepoetste wagens zien staan bij ze en die zijn keurig gedaan.
En als het gewoon dezelfde poetser is als de vorige keren dan heb ik hem eens bezig gezien toen ik me wagen kwam ophalen na een APK en die stond ook met een excentrische machine te poetsen...

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Wasmachineman said:

En zorg ervoor de die buurtkinderen niet meer rond loslopen met hun potloodjes om te tekenen.... :vrezen:

Hiervoor heeft mijn buurman al de doodstraf uitgesproken in de straat..... dus tsja tis gebeurt en verder niet aan denken dat het nog een keer gaat voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel één van de nadelen van een gloednieuwe auto; in het begin hou je hem wel angstvallig in de gaten, bij het minste rumoer in de straat. Gaat gelukkig ook weer snel over.
Al kijk ik wel even als ik parkeergeluiden hoor. En soms hou je je hart vast. Maar voor hetzelfde geld ben je er net niet als er wat mocht gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur ago , Rosinfield said:

Dat is wel één van de nadelen van een gloednieuwe auto; in het begin hou je hem wel angstvallig in de gaten, bij het minste rumoer in de straat

Neuh hoor , ik ga echt niet bij elk geluidje kijken.
de eerste kras of deuk loop je toch altijd op tijdens boodschappen doen en parkeren daar op de altijd te krappe plekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Rosinfield said:

Ik heb een nog lagere instap en een oud lijf ;)

Dat wisten we al hoor, hoef je echt niet hardop te roepen....
Maar snap je opmerking niet echt zonder reden waarom je dit plaatst ( welk citaat je reageert ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur ago , Rosinfield said:

Jij wordt ook oud.

Wel ik ben blij dat jij dat mij in iedergeval hebt kunnen mededelen dat ik oud word...
Heb je toevallig ook nog een excacte leeftijd voor me ??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een week in het bezit te zijn van de Fab3 kan ik zeggen dat de wagen me zeker bevalt.
Zijn wel wat kleine dingen die ik nog moet uitzoeken mbt optie's die in de Navi unit zitten kwa instellingen.
één ervan is dat ik de snelheid gemeten en weergegeven door GPS niet in navivenster zie, en dit is een iets wat ik altjd wel erg fijn vind.
Dan zit er een radar in de voorbumper ingebouwd en die geeft een melding als je te dicht op een voorligger komt.
Nu vind ik die afstand wel erg optimistisch en zou die graag iets verkorten.
Melding is trouwens alleen visueel in maxidotscherm en zit geen accoustisch signaal aan.

 

En dan met VAG Techniek een afspraak gemaakt voor 9 december voor een fabrieks tuning.
Het motorblok is nu softwarematig op 95 Pk  gezet met 160Nm maar is hetzelfde blok als wat @Rosinfield in zijn Fabia heeft zitten.
VAG Techniek heeft een tuning die fabrieksupdate word genoemd en hiermee komt de software van de Polo er in ( die excact zelfde blok gebruiken )
hiermee krijg ik dan een blok met 115Pk en 200Nm en dit voor net geen 250 euro.

Had ook voor een stage 1+ kunnen kiezen waardoor ik 140Pk met 235Nm zou krijgen, maar ik speel liever op safe.
En met de fabrieksupdate heb ik in mijn ogen meer dan genoeg PK/Nm  in verhouding tot de wagen zelf.
En zal hij een vergelijkend rijgedrag vertonen als met de Yeti die 122Pk had ( 1,4TSI )

En moet zeggen dat het geknor van de 3 cilinder 1 ltr me zeer goed bevalt,  het geluid met eigen karakter is hoorbaar met optrekken maar niet storend en doet me denken aan de tijd dat ik motorfiets reed en een Yamaha XZ550 had ( 2cilinder V ) , deze had ook zijn eigen aparte motorgeluid.
En ja de stoelverwarming bevalt me ook eigenlijk zeer goed, was er nooit echt een voorstander van , maar na een zware dag van arbeid en het laatste stukje rijdend van zaak naar huis en dan even die verwarming aan op het onder ruggetje is toch wel ergggggg lekker moet ik bekennen.

En bij mijn volgende bedrijfswagen zal ik zeker ook met de persoon op zaak die er over gaat het bespreken dat deze luxe er dan ook in moet zitten.
Al moet ik die paar euries dan uit eigen zak betalen.

 

Voor de rest liggen er nog vele gadgets te wachten op montage.
Had idee dat ik opberg lade / vakken onder voorstoelen zou hebben ( als bij Yeti ) maar dit bleek niet geval, maar superskoda heeft ze voor weinig dus uiteindelijk deze toch ook maar besteld, dan liggen de led lampen voor in cabine ook al klaar om gemonteerd te worden.

Maar ja uit de hemel komt momenteel meer water dan zon dus niet echt weer om te gaan sleutelen op straat

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 25 november 2017 at 11:59, EdK said:

Voor de rest liggen er nog vele gadgets te wachten op montage.
Had idee dat ik opberg lade / vakken onder voorstoelen zou hebben ( als bij Yeti ) maar dit bleek niet geval, maar superskoda heeft ze voor weinig dus uiteindelijk deze toch ook maar besteld, dan liggen de led lampen voor in cabine ook al klaar om gemonteerd te worden.

Waarom zat die opberglade er niet in, Ed? Verkeerd voorgelicht? Bezuinigd door importeur?

Wel een mooi uitgebreid verslag zoals we gewend zijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opbergvakken ontbreken maar weer wel een parapluhouder met paraplu.

En een prullenbak en telefoon munthouder.. in één 

 

En jetje is binnen een week al bij een nieuwe eigenaar of res terecht gekomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja die van mij was natuurlijk gewassen en gepoetst en uitgezogen ingeleverd
En er zat natuurlijk zo'n heel mooi YETI dak spoilertje op....8-)

Maar zal me niets verbazen als één van hun medewerkers er in zou rijden nu hoor...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Skoody Boo said:

Onderstaande ga ik onthouden. Komt misschien nog eens van pas.

niet onthouden hoor, of opschrijven als wens voor de kerst en anders gewoon straks een afspraak maken met ze....

En het gaat inderdaad wel lukken hoor, net op terugweg van werk had ik een verbruik van 1 op 20 ..... tsja dat maakt me een stuk blijder al dan met de Yeti waar ik vaak 1op 11 had met dit weertype. En over de 98K een totaal gemiddelde van 1 op 13,4.
Dit is een verbruik wat me erg is tegengevallen in de jaren dat ik hem reed, en halverwege zat ik op een verbruik van 1 op 13,8 volgens spirit, maar daarna ging verbruik met zelfde rijstijl alleen maar omhoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo VCDS ook weer eens opgestart en ingelogd op de Fab
Had dit afgelopen week al eens gedaan , maar de laatste NL versie kon de wagen geheel niet.
Maw kon geen module inkomen.
Dus eens met de leverancier gemaild die me adviseerde om de laatste engelse software eens bij Ross Tech te downloaden en te instaleren.
Dit had ik van de week gedaan en vandaag een ff de wagen in met de laptop en YES hij zag de modules en kon er ook in komen.
Wilde zo snel mogelijk de knipperlichten van 3 naar 4 zetten, maar helaas kon ik het veld niet vinden, dus derhalve nog niet aangepast.
Maar het meest onzinnige kwam ik wel tegen Needle Sweep en meteen aangezet uiteraard, het blijft leuk bij contact aanzetten en dat de tellers ff een rondje maken...

Binnenkort nogmaals de FAB aan de laptop hangen en weer eens verder kijken en zoeken wat er mogelijk is.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe