Ga naar inhoud

Je nieuwe aankoop


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Voor vandaag had ik eigenlijk wat detailing gepland,  er was tenslotte een gunstige weersvoorspelling, alleen was de weersvoorspelling niet goed. ? (vanmorgen miezerregen, en zelfs vanmiddag rond 15 uur was het niet echt droog)

Daarom besloten om langs een paar kringlopen te fietsen, om te zien of ik nog wat bierglazen voor mijn verzameling kon vinden, en als ik er dan toch ben kijk ik ook verder even rond. Bij de laatste kringloop vond ik een paar 500W halogeenstralers op voet. De stralers zagen er niet uit, maar die voeten konden wel eens van pas komen voor mijn eigen Ledwerklampen. Voor een paar euro het spul meegenomen, thuis de lampen verwijderd en in de kliko, en de beugels aangepast voor mijn eigen lampen. Hieronder een foto waar het 1e exemplaar is aangepast, het andere nog in originele staat (al is dat niet meer de staat, waarin het de fabriek heeft verlaten).

 

SAM_6490.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen nu nog ff een poetslap over de voetplaten ...
Maar met wat wind zou ik toch uitkijken dat ze niet omwaaien, de orginele standaards voor halogeen bouwlampen is in algemeen een driepoot inklapbaar..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgelopen weekend een elektrische koelbox aangeschaft, omdat in de F3 de gekoelde dashboardkastjes zijn verdwenen. Kan zowel op 12V aansluiting als op 230V, eventjes de werking uitgeprobeerd met wat flesjes water en thermometer in de box, in 10 minuten op 230V had ie de temperatuur in de box toch van bijna 20 naar minder dan 10 graden teruggekoeld.

afa6eea761d8cb806381d906409bc752.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al jaren zo'n gecombineerde koelbox en wat ik altijd doe is dat ik hem eerst op de 230V laat koelen tot alles koel is en daarna
verder in de auto !
En doordat ik op werk dan weer voor enkele uren stil sta dan blijft het lekker koel en kan het koelen tijdens de rit van klant naar klant de boel weer voldoende koelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Skoody Boo zei:

Als het 30 graden is en hij haalt er 15 af heb je toch bier van 15 graden.

Maar goed bier en autorijden zijn twee dingen die niet samengaan...
Maar ik hield verleden jaar zomer met die warme dagen me vleeswaren en kaas op brood toch netjes op temperatuur dat het gewoon eetbaar was.
Maw de kaas was met het brood geen tosti geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook niet bedoeld voor bier, maar gewoon eten en drinken en eventueel medicijnen (mijn moeder heeft bijv. oogdruppels die ze in de koelkast moet bewaren), zeker als je de spullen er koud in zet, kun je het lang koud houden. Overigens voor het werk gaat mijn brood de avond vantevoren klaargemaakt en wel in de diepvries, en de volgende dag zo in de rugzak en pas ergens tussen 10 en 11 uur is het ijs eruit, dus koel genoeg. Als het heel warm is zoals afgelopen zomer regelmatig gebeurd is, dan gaat het broodpakket 's morgens in een klein koeltasje en moet ik het een half uurtje eerder uit de koeltas halen, anders heb ik ijs op mijn brood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, EdK zei:

Maar goed bier en autorijden zijn twee dingen die niet samengaan...
 

Nou ja, het gaat prima samen, zolang je de goede volgorde maar aanhoudt: Eerst autorijden, en (pas) bij aankomst koud bier. 🙂

3 uren geleden, EdK zei:

Maar ik hield verleden jaar zomer met die warme dagen me vleeswaren en kaas op brood toch netjes op temperatuur dat het gewoon eetbaar was.
 Maw de kaas was met het brood geen tosti geworden

Ja, voor dat werk is zo'n ding fantastisch natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Yes, het was weer vaderdag. Eén van de kadootjes was een koffiebeker voor in de auto, en nu eentje waar ik écht blij mee ben. Had er al wel vertrouwen in, want alle reviews zijn heel lovend, en hij is al eens als beste getest door de Consumentenbond en vorige maand nog door Radar (check). De realiteit is dat'ie doet wat hij moet doen: warm of koud houden, en vooral: niet lekken. Je kunt ermee schudden en dan nog komt er geen druppel uit.

En: hij past qua kleur perfect bij mijn auto (en is in nog veel meer kleuren verkrijgbaar). Voor als je nog een auto-koffiebeker zoekt? Niet verder zoeken 😉

Quote

 

Deze hippe Tefal Travel Mug gebruik je het hele jaar door. In de winter houdt hij koffie en thee perfect op temperatuur en in de zomer blijft jouw koude drankje ijskoud. Handig, je opent en sluit de thermosbeker met maar één hand.

* Stoere thermosbeker met een inhoud van 360 ml
* Gemaakt van hoogwaardig RVS
* Dankzij de siliconen grip verbrand je je vingers niet
* Makkelijk te openen met maar één hand en 100% lekvrij
* De inhoud blijft 4 uur warm of 8 uur koud

 

1694749.jpg
EB_1694749C.jpg
EB_1694749A.jpg
EB_1694749B.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja mooie bekers alleen met de inhoud red ik de dag niet door
Toevallig een Tefal utvoering van 1 liter dagelijks in de wagen staan ( thermoskan) en daar red ik het dan dagelijks mee...😎

 

Enne tip: als ze op bepaald bruine aanslag binnenin krijgen, dan ff in de Soda zetten met heet water een nachtje en de binnenzijde van je kan of thermoskan is weer blinkend...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dan het idee dat als een dief ondermeer de recorder steelt hij de beelden kan terugkijken voor evaluatiedoeleinden? Of moet je om dat te voorkomen de hele vakantie voor je tentje op je feun koekeloeren via de camping-wifi? 

Ik heb deze gekocht: 

fac16c9b-efcd-4129-b1ae-724cb25c2e65

https://www.kamera-express.nl/product/12276776/viltrox-ef-m2-autofocus-adapter-0-71x/

Doordat een spiegelloze camera geen ruimte nodig heeft voor een opklappende spiegel heb je een adapter nodig om lenzen te gebruiken die ook op een spiegelreflex passen. Die ruimte kan ook gebruikt worden om er extra glas in te prutsen. 

Dit ding (speedbooster/focal reducer) werkt als een omgekeerde extender. Je brandspuntafstand wordt korter (*0.71),  en de hoeveelheid licht neemt met 1 stop toe, en de scherptediepte wordt ook nog meer beperkt (als met 1 diafragmastop). M.a.w., de lens gedraagt zich iets meer als zat hij op een full frame camera.  

De 24mm f/2.8 IS USM wordt een 17mm f/2.0. De 35mm f/2.0 IS USM wordt 24mm f/1.4.  De 100mm f/2.8 IS USM wordt een 71mm f/2.0. 

Er zijn wel wat optische bij-effecten:  In het midden van het beeld heb je meer scherpte, aan de randen minder. Bij een groothoek is dit effect sterker dan bij een tele.  Ik had dit ding al eerder gekocht voor een flink hogere prijs en getest. Met de 24mm en 35mm moet je toch het diafragma wat knijpen om beeldkwaliteit acceptabel te houden, en echt goed wordt het nooit. Voor video is het wel goed genoeg (en dan is meer groothoek, beeldstabilisatie, groot diafragma in een lichte combinatie een zeldzame combinatie).  De reden om hem nu voor een lagere prijs toch te kopen is dat de macro lens nu als 71mm f/2.0 lens kan worden gebruikt. Een beetje meer vignetting en meer scherpte in het midden en minder bij de randen is voor portretten eigenlijk prima. Desnoods knijp ik hierbij het diafragma ook een beetje, maar alleen al dat je een (enigszins te beuren) portretlens hebt van 71mm in plaats van 100mm maakt het al de moeite waard. 100mm is vaak echt te lang. 71mm is echt al weer heel veel beter. Die macrolens is ook zo ontzettend goed dat er weinig onnauwkeurigheid is die door de focal reducer versterkt kan worden. 

Ik zag dat de prijs was gedaald, ik zat nog eens even de testfoto's terug te kijken, en dat was toch zoveel beter dan de 50mm f/1.8 stm.....   toen was ik toch om. 🙂

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Skoody Boo zei:

Is dan het idee dat als een dief ondermeer de recorder steelt hij de beelden kan terugkijken voor evaluatiedoeleinden? Of moet je om dat te voorkomen de hele vakantie voor je tentje op je feun koekeloeren via de camping-wifi? 

Tsja dat is geheel aan jou, kunt in iedergeval met een reden op je feun kijken ....
Maar in dit geval is het , de klant vraagt en ik lever...
Maar je hoeft niet continu te koekeloeren hoor.. je kunt meldingen krijgen op ook die feun.
Enne voor die beste persoon van het gilde erachter is waar de recorder staat , dan heb jij al 30 keer 112 kunnen bellen.
Deze persoon van t gildezal echt een laddertje mee moeten nemen hiervoor....😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK weet niet wat de privacy regels zijn in NL maar hou er rekening mee als men de beelden gerechtelijk wil gebruiken men hiermee in orde moet zijn.

Voor de rest is het een handig ding om wat mee te spelen.

Zelf heb ik deze reeds een paar jaar en tot hiertoe werkt het toestel naar behoren en dat voor een 61€.

In 2017 110 € voor betaald heb er nu bijna twee voor, denk dat ik mij nog eentje ga bestellen😎

 

Originele-dahua-IPC-HDBW4631R-AS-6MP-IP-Camera-CCTV-IK10-IP67-IR-30-M-ingebouwde-sd.jpg_640x640.jpg

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle mbt wetgeving, zover ik het weet moet je dmv stikkers op raam of dergelijke aangeven dat je 24/7 camera's hebt hangen en hiermee opneemt
Heb je die melding niet hangen dan kun je de beelden niet gebruiken in theorie als bewijslast.
Dit is mij ooit eens zo uitgelegd !
Dit geld ook voor supermarkten die bij binnenkomst moeten melden dat je in de gaten word gehouden met camera's,doen ze dat niet dan kunnen ze de beelden niet gebruiken als bewijslast bij winkeldiefstal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MarcoO2 zei:

Hahaha jij h3bt ook écht geen last van het aankoopsyndroom hé 😉

Ik heb er geen last van, ik geniet er van. 🙂    En ze staan hier zeker niet alleen maar in de vitrine ofzo.  Het zijn hooguit de 24mm lensjes die zich soms een beetje vervelen. 

 

M'n sigma 50-100mm f/1.8 ging overigens vanavond stuk. De focusmotor doet niets meer. 😞 😞 😞  (Nog wel een paar prachtige foto's mee gemaakt.....)   

Des te beter dat ik nou de speedbooster + 100mm macro heb. En met 32mm f/1.4 valt misschien ook nog wel een portretje te maken.  

 

Moraal van het verhaal: een back up lensje is nooit weg.  😉 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, MarcoO2 zei:

De Sigma stuk? Die voelt onverwoestbaar 😉 Heb je nog garantie?

Jaha, pas sinds december in huis. Ik ben HEUL blij dat ik deze niet uit China heb laten komen, want dan was er meer dan 1000 euro down the drain. 

 

Ach ja, als mannen iets groots en zwaars in hun handen hebben met de vorm van een kanonsloop dan krijg je al snel dat gezwatel van "build like a tank" bladiebla. Maar de autofocus aandrijving is dat in ieder geval niet. 😉 

 

Ik zat al een beetje te denken, misschien heeft het iets te maken met de continues AF instelling op de M50 die ik vaak aan heb staan. Als je de camera dan weer aanzet (vaak ook voor de lensdop er af is) dan maakt hij soms een paar flinke klappen heen en weer omdat hij zo snel mogelijk wil focussen wat natuurlijk dan nog niet kan. Na reparatie er maar eens een gewoonte van maken om dat uit te zetten voor ik de camera uitzet. Kan ook zijn dat Canonlenzen "weten" dat ze niet als een dolle heen en weer moeten gaan, maar Sigma is dan toch weer third party met een voor dit soort details minder getweaked AF-protocol. 

Ik gebruik dat ding ook op een cameraatje die eigenlijk ontworpen is voor lensjes met een focussysteem met kleinere glaselementjes, maar ja, alleen op dat camertaatje heb ik accurate autofocus die de 70D nooit gaat halen, nog los van andere voordelen van mirrorless AF. 

 

Deze lens is er voor mirrorless ontworpen, maar ja, ook al is de prijs nog niet bekend, we kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat het richting onbetaalbaar zal zijn. 

https://www.cameranu.nl/nl/p2949595/canon-rf-70-200mm-f-2-8l-is-usm-objectief 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2019 om 22:10, Cordoba zei:

Afgelopen vrijdag naar de Summerset Detail Day bij Carclean geweest, zowel om te zien wat ik kon opsteken bij de verschillende demo's als om wat spullen met fikse korting aan te schaffen. Mijn droogdoek begon na 8 jaar gebruik bijvoorbeeld wat stugger te worden (extra kans op krasjes bij het drogen), dus bijvoorbeeld een nieuwe doek aangeschaft. Een poosje staan praten bij de Rupes stand, de vertegenwoordiger wilde mij aan een Rupes machine hebben, maar de speciale aanbiedingen waren te groot naar mijn zin: ik heb bij de F3 gemerkt dat er meer smallere randen zijn, waardoor de standaard pads op de DAP net niet lekker werken, Rupes heeft daarvoor een mooie tussenmaat aan machine, maar die zat dus niet in een speciale aanbieding, alleen de 15% korting zoals die op het gehele assortiment zat die dag. De Rupes vertegenwoordiger is vervolgens naar Carclean gestapt, dat ze een speciale aanbieding voor mij moesten maken, na wat tegensputteren kreeg ik uiteindelijk de keuze uit 2 pakketten met die machine, en daar mocht ik een dag over denken. Uiteindelijk heb ik dan ook een Rupes75 set aangeschaft met zo'n 25% korting. Buiten de set ook nog polijstmiddel met korting aangeschaft, en van de Rupes stand kreeg ik als extraatje nog een wolpad en een Rupes t-shirt mee

SAM_6575.thumb.JPG.322e61126f718d64eaa5567a9eaa5d60.JPG

 

Naast de droogdoek nog een paar andere zaken aangeschaft, waardoor ik voorlopig nog wel een poosje vooruit kan met de detailspullen.

Zo, dat zijn weer een hoop poetsspulletjes zo bij elkaar. Goed geslaagd en flink bespaard zo te zien!  Wel oppassen dat het niet wordt aangezien voor schoonmaakspullen in huis, want dat zou nog wel eens valse verwachtingen kunnen wekken..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enige tijd staat de Polo onder een hoes geparkeerd. Dit ivm de troep vanuit de bomen, al dan niet van vogels. Moet zeggen dat hij wel erg mooi en schoon blijft zo. 
Alleen na een ritje af en toe de insecten rommel van de voorkant verwijderen. En dat ding er omheen doen en vanaf halen is natuurlijk wel "een dingetje". Maar dat wordt al snel een routine. 

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe