Ga naar inhoud

Aansluitingen bij een admundsen (achteruitrijcamera)


Nys Tim
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan iemand mij helpen hoe je het scherm van een admundsen demonteert?  Ik heb mij recentelijk een Skodia Octavia 3 1.2 TSI bouwjaar 2015 aangeschaft.Hierin zit een admundsen audio/navigatie/bluetooth.  De auto beschikt over parkeersensoren maar ik zou graag een achteruitrijcamera aanschaffen.  Ik weet dat normaal er een fiche is om deze aan te sluiten op het scherm alleen krijg ik het scherm niet uitgebouwd?  Kan iemand mij raad geven hoe en waarop te letten? 

 

Mvg

Nys Tim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal was het bij de oude admundsen zo dat je het frontje er omheen met beleid moest lostrekken met behulp van bv een oude creditcard.
En dan zag je een 4 tal torx schroeven die je los draaide en dan kon je de unit eruit trekken.
Of dit nog op zelfde wijze is met de unit die in de Fab 3 zit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Want de hoofdunit is als ik goed ben geinformeerd gescheiden van het beeldscherm en dan komt het er op neer dat je de hoofdunit zou moeten hebben om stekkers te kunnen plaatsen.
En waar die hoofdunit dan weer is geplaatst ...... dat durf ik niet te zeggen dan zou ik eerst een Fab 3 moeten kopen om er achter te komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is even de vraag waar je bij zo'n opgedeeld systeem in moet pluggen: het kan zijn dat je bij het scherm in moet pluggen (en dat vandaar de verbinding met de hoofdunit er al is), of dat je in de hoofdunit in moet pluggen. Van andere VAG-modellen heb ik wel gelezen dat de afgescheiden hoofdunit ergens achter het dashboardkastje moet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een aantal mogelijk opties:

  • de draaiknoppen van de navi trekken, mogelijk dat je dan het plastic frontje er zo af haalt, en kunt zien hoe het display vast zit
  • luchtroosters/alarmlichtschakelaar erboven loshalen, zodat je vandaar een beter zicht hebt op de achterzijde van je audio/navi
  • verwarmingspaneeltje eronder loshalen (eerst de knoppen en dan het paneeltje), mogelijk dat daar schroeven voor de bevestiging van het display verscholen zitten.

Tenslotte is het ook mogelijk dat het display er helemaal niet uit hoeft, maar dat je bij de hoofdunit moet zijn.

 

(Geen ervaring met dit autotype, dus ik moet ook gokken/raden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur ago , Nys Tim said:

Maar ik heb nog steeds niet de manier gevonden om de display eruit te halen

Dat begrijp ik , de reden van volledige foto vragen was om te zien welke randen gelicht kunnen worden.
Maar dat is zoals ik het nu zie niet het geval zoals bij mij.

Kan me op dit moment alleen bedenken dat zoals cordoba zegt dat je vanuit de bediening unit van verwarming/ koeling moet beginnen met demonteren.
Maar of dit het werkelijk is kan ik je niet met 100% zeggen

https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

 

Carprog 2 selecteren en dan bovenin vag merk en type en dan eerste keuze fabia nemen en dan jaartal van je wagen

misschien dat je aan hand van plaatje zoeken genoeg inzicht krijgt wat te doen om boel los te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ondertussen ben ik verder geraakt...  Aan het scherm in de middenconsole zijn geen aansluitingen.  De hoofdunit bevindt zich in het handschoenkastje maar aansluitingen zijn er niet meer over???  Wel in de zwarte fiche daar komen een grijs, blauw groen en zwart fiche in toe.  Het word ingewikkeld...  Bijgevoegd foto's van de hoofdunit.

13843604_1141615435903338_1147809928_o.jpg

13844031_1141615429236672_1750404410_o.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 Na wat te googlen heb ik gevonden dat er dus stekkers bij moeten gestoken worden voor de aansluiting van versterker/ achteruitrijcamera en dergelijke.

 

aangepast door Snelle
Excuses voor het wissen van de tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur ago , Nys Tim said:

Maar bij garage vielen ze uit de lucht.

Eigenlijk is dit triest...
Je zou verwachten dat het personeel van dien aard is opgeleid dat ze de wagens van top tot teen zouden kunnen en weten waar elk boutje zit.
Maar blijkbaar mogen we dat niet meer verwachten.
Zelf onlangs ervaren met de dealer van mijn bedrijfswagen ( Caddy ) die geen CC had en ik via VCDS wel instellingen was tegen gekomen.
Dus bij bedrijfsdealer bij brengen voor beurt eens gevraagd en was onmogelijk met als reden blablabla

Toen eens met de Firma Vag Techniek gemaild en had binnen een uur antwoord terug geen probleem en meteen de kosten all in erbij.

Binnenkort ff langs voor beurt en zal de heren er toch ff op wijzen dat wat bij hun niet kan bij andere niet VW dealer wel kan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe