Ga naar inhoud

Terugroepactie voor EA189 dieselmotoren


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze brief kreeg ik vandaag van Skoda Nederland.

56df2cd456be8_160308Informatieterugroepa

1.2 Diesels vanaf eind Q2 2016

1.6 Diesels vanaf begin Q3 2016

2.0 Diesels vanaf feb 2016

Uit de brief maak ik op dat ALLEEN de software wordt aangepast. Ook wordt niet genoemd of de doelstellingen behaald zijn als het gaat om de nadelige effecten op rijeigenschappen en brandstofverbruik.

Verder op zich wel netjes, gratis haal/breng service of gratis vervangend vervoer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog steeds storm in een glas water.

Bij diesels is het heel lastig om de NOx uitstoot te verlagen,

daar is de heisa (en gesjoemel met software) mee begonnen.

NOx uitstoot is uit de mode, het gaat bij de overheid allang niet meer om de eventuele verzuring van de bossen etc.

Maar ze moeten wel aan de, door hen mede ondersteunde doelstelling, in Europeesch verband, voldoen, geen weg terug dus.

De enige technisch en economisch haalbare manier om bij Diesels de NOx uitstoot te verminderen is rookgasrecirculatie.

Op diverse fora is daarvan het vervuilende effect (roetvorming) in uw motor te zien, het zijn gruwelijke beelden

BEHALVE als de EGR (rookgasrecirculatie) softwarematig is uitgezet.

De auto rijdt daardoor veel beter en zuiniger.

De fysieke aanpassing was er dus altijd al. 

De vraag is , zet je hem aan of uit.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎9‎-‎3‎-‎2016 at 03:14, hobbel de bobbel said:

Het is nog steeds storm in een glas water.

Bij diesels is het heel lastig om de NOx uitstoot te verlagen,

daar is de heisa (en gesjoemel met software) mee begonnen.

NOx uitstoot is uit de mode, het gaat bij de overheid allang niet meer om de eventuele verzuring van de bossen etc.

Maar ze moeten wel aan de, door hen mede ondersteunde doelstelling, in Europeesch verband, voldoen, geen weg terug dus.

De enige technisch en economisch haalbare manier om bij Diesels de NOx uitstoot te verminderen is rookgasrecirculatie.

Op diverse fora is daarvan het vervuilende effect (roetvorming) in uw motor te zien, het zijn gruwelijke beelden

BEHALVE als de EGR (rookgasrecirculatie) softwarematig is uitgezet.

De auto rijdt daardoor veel beter en zuiniger.

De fysieke aanpassing was er dus altijd al. 

De vraag is , zet je hem aan of uit.

Het TNO zegt dat er met SCR (voorlopig) voldoende winst te behalen is in het terugdringen van NOx.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/10/tno-uitstoot-diesels-drie-tot-vijf-keer-hoger-dan-bij-tests

http://www.greenchem-adblue.nl/?1137/wat-is-scr-technologie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het TNO heeft het over Vrachtwagens met voldoende ruimte voor een exrta Ureumtank in combinatie met een katalysator.(SCR= selectieve katalytische reductie)

Bij bestaande personendiesels wordt  het goedkopere EGR (rookgasrecirculatie) toegepast, tenminste als het systeem AAN staat.

Er is dan geen katalysator aanwezig, maar wel een roetfilter, wat zo nu en dan geregenereerd wordt, minder roet, maar wel (veel) meer NOx  (EGR sjoemelen)

In dit soort zaken gaat het altijd om geld, de relatief duurdere dieselmotor, verbruikt minder brandstof per afgelegde km, maar ondanks de daardoor lagere CO2 uitstoot, wordt dit type motor "wettelijk in de ban gedaan", want teveel NO

En wie zit er aan die emissieknoppen te draaien ?

Het ministerie van economische Zaken, die onder de paraplu van de europeesche regelgeving, het maximale financiële gewin uit de door hen zelf gecreërde onduidelijkheden denkt te behalen...

 

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎12‎-‎3‎-‎2016 at 03:27, hobbel de bobbel said:

Het TNO heeft het over Vrachtwagens met voldoende ruimte voor een exrta Ureumtank in combinatie met een katalysator.(SCR= selectieve katalytische reductie)

Bij bestaande personendiesels wordt  het goedkopere EGR (rookgasrecirculatie) toegepast, tenminste als het systeem AAN staat.

Er zijn al wel personenauto's waarbij SCR wordt toegepast. In die auto's is beperkte ruimte kennelijk geen belemmering.  Het probleem is alleen dat dit nog niet in elke dieselpersonenauto wordt toegepast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe