Ga naar inhoud

Whisky & andere dranken


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

Allen,

Een vraag die eigenlijk niets met Skoda te maken heeft: wat is jullie favoriete whisky?

Om maar met de deur in huis te vallen: ik geef de voorkeur aan een 'single malt', bij voorkeur een Bowmore! Heerlijk.

Het 'blended'-spul vind ik niet zo lekker...

Met vriendelijke groeten.... Willem-Jan

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook van bier en wijn! Als ik whisky al ruik gaan mijn haren recht overeind staan! Heb ik met alle sterke drank eigenlijk.

Mijn zwager is een paar weken terug met de boot naar York gegaan en heen en terugreis was het whisky proeven aan boord! Die is dus ook helemaal gek op whisky, diverse soorten zelfs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar natuurlijk niet als ik mijn trouwe Skoda moet gaan besturen...

Groetjes... Willem-Jan

Dit hebben we allemaal wel toch? Alhoewel ik heel soms ergens 's-middags een biertje accepteer maar daarna snel weg ben naar huis! 's-Avonds drink ik wel wat meer als er reden is maar dan hoef ik niet te rijden, Francisca is praktisch geheelonthouder. Die drinkt echt nooit, behalve met een etentje thuis als er gasten zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan makkelijk!

En Jan-Willem, toch ook niet als je moet vliegen, he? ;) We gaven de vliegers vroeger ook briefings over de na-effecten van alcohol. Die zijn zelfs aantoonbaar (slechter presteren, langere reactie-tijden) wanneer er in het bloed geen sporen meer zijn te vinden. Tegenwoordig gaat men er goed mee om en is men zich bewust van de gevaren, maar dat was ooit wel anders. En er zijn toen de nodige ongevallen geweest waarbij alcohol in het spel was. Maar dit is egenlijk het verkeerde topic hiervoor.

Ben benieuwd of er zich nog mede whisky-liefhebbers gaan aandienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)

Hoi Rosinfield,

Je hebt - natuurlijk - helemaal gelijk. 12 Hours between bottle and throttle, zogezegd. Liever meer natuurlijk. Ik heb gehoord dat - wanneer je echt nog niet helemaal helder bent - je zuivere zuurstof moet nemen. Dan ben je zo van je kater af... Ik heb het nog nooit geprobeerd.

Toevallig weet ik dat MarcoO2 whisky ook lekker vindt.

Groetjes... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is precies wat al die oude jachtvliegers ook altijd zeiden, want die konden de zuurstof in hun masker natuurlijk op 100% zetten. Idd met een flinke kater de kist in en dan de zuursof op 100% en dan zou je geen centje last meer hebben. Tot wij ze uit de droom hielpen. Extra gevaarlijk zelfs, want zo wordt een onterecht gevoel van controle gecreeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat zijn de gevaarlijkste! Ander bekend voorbeeld is natuurlijk ruimtelijke desorientatie. Deden we ook trainingen in bij leerling vliegers. Aan den lijve laten ondervinden, zodat ze leren om in non visual condities altijd alleen op hun instrumenten te vliegen (al kan dat soms behoorlijk contra-intuitief aanvoelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig weet ik dat MarcoO2 whisky ook lekker vindt.

Haha je hebt helemaal gelijk! Volgens mij ben ik daarover ooit eens offtopic gegaan in één van jouw topics.

Hoe dan ook, ik heb standaard altijd een fles Glenfiffich 12 year staan. Die kan op ieder moment en is niet eens heel duur (25 auro per fles ofzo). Daarnaast een fles (sorry) Jameson voor gasten die 't in de cola gooien (maar goed, die blended meuk is toch nergens anders goed voor, haha!).

En daarnaast staat een hele speciale single malt, waarvan ik nu de naam niet eens meer paraat heb. Die gaat zelden open. Is een 18-jarige Schotse Single Malt, niet met water op 40% alcohol gebracht maar recht uit het vat in de fles verdwenen. Resultaat: 58% alcohol. Vaak is veel alcohol aanleiding tot een "spiritus-achtige" smaak, maar dat is bij deze absoluut niet het geval. Een absolute aanrader, maar wel voor de genietmomentjes. is ook een slagje duurder, een fles kostte dik honderd euro. Maar goed, dan heb je ook wat.

Die Dowmore die je noemt heb ik ook regelmatig gehad, erg lekker en specifiek van smaak. Je ruikt de rooklucht al als je de fles opent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marco,

Je hebt helemaal gelijk, dat klopt. Je noemde in dat topic ooit eens een merk, maar dat weet ik ook niet meer. En over blended whisky's had je ook geen goed woord over.

Ooit had ik een proeverij - gegeven door een whisky-fanaat - en toen was ik 'om'. Dat was lekker. En sindsdien heb ik zo min mogelijk blendeds meer gedronken, alleen maar single malts. Maar zo drink ik ook graag (maar niet zo graag als whisky) cognac. Mijn vader bijvoorbeeld die vindt whisky niet lekker, maar cognac weer wel. Ach, zo kan het verkeren, zal ik maar zeggen.

Een keer had ik een glas single malt op, en de fles was leeg. Wel had ik nog wat blended staan (black label ofzo). Niet echt slecht, zo zal je denken. Maar het was net alsof ik een slag in mijn gezicht kreeg: niet lekker! :mad3:

Groetjes... Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha je hebt helemaal gelijk! Volgens mij ben ik daarover ooit eens offtopic gegaan in één van jouw topics.

Hoe dan ook, ik heb standaard altijd een fles Glenfiffich 12 year staan.

Geen ban voor t off topic daar??

Glennfiddich whiskeyfabriek ooit in Schotland bezocht, om 10 uur 's morgens al proeven....

Ik hou t nu liever op een kruidenbittertje, jägermeister, beerenburg, of een nobeltje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe