Ga naar inhoud

Whisky & andere dranken


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 11 maanden later...
Heb van 't weekend mijn drankkast weer eens aangevuld, zodat daar nu (naast allerlei andere alcoholische meuk) weer genoeg lekkers te vinden is:

 






 

Voorlopig moet ik eerst weer even wat opdrinken voor ik nieuwe kan kopen (volgens mijn vrouw dan tenminste) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit weekend een hernieuwde kennismaking gehad met de cannabis en ik moet zeggen, dat viel niet tegen. Frappant hoe die hersencellen reageren: aha dat herkennen wij zelfs na zoveel jaren direct, in de stoned modus dus. Moest er aan denken omdat die nieuwe wietsoorten van tegenwoordig ook allemaal van die fraaie namen hebben, net als de whiskies. 

Btw, welkom back Marco! Goeie vakantie gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi! En mind you, alcohol is ook een (hard) drug! Vele malen schadelijker in div. opzichten dan bv heroine. De maatschappelijke problemen met die laatste drug vloeien eigenlijk hoofdzakelijk voort uit de illegale status en hoge kosten, waardoor men rare (criminele) dingen moet gaan doen om aan geld te komen en ook geen geld meer over heeft om zich goed te voeden e.d. Dat is allemaal puur een kwestie van cultuur en ik vind dat eigenlijk behoorlijk bizar. Maar dat hoef ik jou natuurlijk allemaal niet te vertellen ;)  


Maar het leek me niet zinnig om hier een apart topic te wijden aan cannabis :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou natuurlijk op zich wel interessant zijn eens te inventariseren wie hier nog wel eens meer wel eens wat opsteekt met cannabis er in. Zo uit mijn hoofd zou ik eigenlijk alleen Kees en Skoody als mogelijke gebruikers zien. 
Overigens heb ik een vaporizer besteld. Dan hoef je niet te roken, met alle schadelijke effecten vandien, maar verdamp je het en inhaleert dan die damp. 
Maar nu maar weer over naar de whiskey hoor, want ik kaap het topic nu een beetje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

... wat opsteekt met cannabis er in. Zo uit mijn hoofd zou ik eigenlijk alleen Kees en Skoody als mogelijke gebruikers zien. 

...

 

Mijn hernieuwde kennismaking was alweer een paar jaar geleden, maar die beviel me niet. Het was zoveel krachtiger dan ik vroeger gewend was, ik kreeg een sterke lichamelijke sensatie met heftige tintelingen en ook duizelingen. Ben niet doorgegaan met gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verklaart trouwens wel een hoop, als blijkt dat velen onder ons dit soort neuronenvernietigende stoffen tot zich genomen hebben... :P

Velen ?? doordat er een paar personen zijn die toegegeven hebben dat  ze het in verleden hebben geprobeerd of nu weer proberen gebruiken ...... worden we weer allemaal in één hokje gedouwd ???

 

Heb vloegel een half jointje geprobeerd en vond er geen bal aan dus hierna afgezworen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen gebruiken middelen die de neurologische processen beïnvloeden c.q. (permanent) beschadigen. En dat zijn niet alleen THC bevattende plantjes, maar o.a. ook C2H6O. 8-)

Volgens de statistiek, zelfs het grootste deel v.d. bevolking: http://www.nationaalkompas.nl/gezondheidsdeterminanten/leefstijl/alcoholgebruik/hoeveel-mensen-gebruiken-alcohol/

 

M.a.w. de term 'velen' is imho volkomen correct gebruikt...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is me vaker gezegd menno, maar ik heb deze behoefte niet dus doet ik het ook niet.

Andere hebben het weer met andere dingen....

 

En ach als je alles met mate doet dan loopt het wel los

alles waar je teveel van neemt is en blijft schadelijk maar moet een ieder voor zich weten zolang derde er geen last van hebben.

 

en voor de rest maak ik me er niet druk om hoor....... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Captain: je gaat in je reactie van "velen onder ons die neuronenvernietigende stoffen tot zich nemen" naar "neuronen beinvloedende cq (permanent) beschadigende stoffen". Blij om te zien dat je jezelf al nuanceert ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beschadigende effect is en blijft hetzelfde. En ook de term 'velen' is statistisch volkomen juist. (ik schrok er zelfs van hoe hoog het was :blink: )

 

http://science.howstuffworks.com/life/inside-the-mind/human-brain/alcoholism4.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Long-term_effects_of_alcohol

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je wel zeggen ja:

 

A review in 2009 found that "the net effect of alcohol consumption on health is detrimental, with an estimated 3.8% of all global deaths and 4.6% of global disability-adjusted life-years attributable to alcohol."

 

 

Desondanks geniet ik nog steeds van een goed glas whisky, wijn of bier. Dat dan weer wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe