Ga naar inhoud

boeken

Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

de Carros, de Top Gear en de Autovisie vallen gewoon bij me op de mat!

dan doe ik wat fout blijkbaar, tot 3x aan toe kreeg ik een herinnering dat ik nog een rekening moest betalen om het motor magazine op de mat te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de automatische incasso ???

No way !! Kom er af en toe niet onderuit maar hou het lekker zelf in de hand !

En ik wacht vaak op de herinnering en stuur dan de orginele weg !

Tsja staat altijd in herinnering dat als ik het reeds heb overgemaakt dat ik die herinnering dan mag zien als niet gelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net weer even langs de boekhandel gefietst om mijn boekenkast te updaten. Heb mezelf blij gemaakt met:

- Umberto Eco; De begraafplaats van Praag (reden: had ik al gelezen, maar was geleend en omdat ik er een koffievlek in had gemaakt moest ik een nieuwe kopen);

- Charles Lewinsky; De verborgen geschiedenis van Courtillon (reden: ik heb enorm genoten van zijn "Het lot van de familie Meijer");

- Anna Seghers; Het zevende kruis (reden: als kind las ik al alle oorlogsboeken (WOII) die ik te pakken kon krijgen. Dit leek me een erg mooi boek);

- Peter Manseau; De bibliotheek van onvervulde dromen (reden: een beschrijving van (al dan niet authentieke) levensgeschiedenissen waarin tevens een blik wordt geworpen op de wereldgeschiedenis spreekt me meestal erg aan);

- Arturo Pérez-Reverte; Het Trommelvel (reden: minder zwaar dan de vorige boeken, maar ik heb genoten van "Het paneel van Vlaanderen" en heb me daarom ook deze aangeschaft).

Is er toevallig al iemand die één van deze boeken (uitgezonderd Umberto Eco) gelezen heeft?

Nee, ik ken de schrijvers niet eens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kees: net begonnen met De Buurman. Al na 2 blz weet je, dit is genieten. Van die schijnbaar niet ter zake doende details. Zoals: "een oude man met grijs, golvend haar, in een slecht zittend, wat te ruim, grijs kostuum."

Prachtig, vind ik zoiets

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, je kon dus niet wachten. Ik wist wel dat deze niet zou teleurstellen. Maar ik ben er voorlopig nog niet aan toe, heb nog een stapeltje andere boeken, o.a. Het Verdronken Land van Detlev van Heest (een goede epigoon en vriend van Voskuil).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet je dit boek zeker eens lezen, hij maakt er fraai de kachel mee aan en schrijft erg goed. Dat wist ik al van vroeger toen hij mooie diepte-reportages maakte. Hij beschrijft hoe daar steeds minder behoefte aan was bij de krant, alles moest steeds meer jong, flitsend, modern en hij werd dus uitgerangeerd.

Dat Bernard-verhaal komt ook ter sprake en ook hoe Jan Tromp voor bewezen diensten werd beloond met een uiterst lucratief correspondentschap in NY

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Net 'the Grand Design' uit van Stephen Hawking (onderwerp: theorie over het ontstaan van het universum). Ik had het al een tijdje gekregen, maar nu toch maar eens aan begonnen. Nu ja, je hoeft je ook niet echt in te spannen om het uit te krijgen, dik is het niet :). Overduidelijk populair wetenschappelijk, waardoor de concepten sterk vereenvoudigd zijn weergegeven. Als je al iets over kwantumfysica kent, hoef je het niet meer te lezen. Aangezien mijn kennis nog beperkt was (en is), toch met plezier gelezen, gewoon omdat het tot nadenken stemt en vrij luchtig is. Misschien gebruik ik mijn dagelijkse trein-tijd wel om me eens te verdiepen in het onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe