Ga naar inhoud

boeken


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, en een klassieker.

Ik zie dat ie al uit 1984 is.

... Yet Neuromancer is historically significant. Most critics agree that it was not only the first cyberpunk novel, it was and remains the best. Gibson's rich stew of allusion to contemporary technology set a new standard for SF prose. If his plots and characters are shallow and trite, that mattered little, for it is not the tale but the manner of its telling that stands out. His terminology continues to pop up here and there. Whereas an earlier generation borrowed names from its favorite author, J. R. R. Tolkien, like "Shadowfax" (a new-age music group), "Gandalf" (a brand of computer data switch), and "Moria"; (an early fantasy computer game), there has been a proliferation of references to Neuromancer: there was a computer virus called " Screaming Fist," the Internet is commonly referred to as "Cyberspace" or--occasionally--"the Matrix," and there are several World Wide Web sites are named "Wintermute." (The rock group named "The Meat Puppets" existed before Gibson borrowed the term.) Gibson produced his vision in a time when many people were becoming haunted by the idea of urban decay, crime rampant, corruption everywhere. Just as readers of the 50s looked obsessively for signs that Orwell's Nineteen-Eighty-Four was coming true, some readers keep an eye out for the emergence of cyberpunk's nightmare world in contemporary reality. The fiction may not be widely read, but through movies and comics it has created one of the defining mythologies of our time.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me tijdens mijn weekendje Friesland vermaakt met een andere dikke pil: Het lot van de familie Meijer, van Charles Lewisky. Geeft een bijzondere inkijk in de geschiedenis van Joden in Europa in de periode 1871-1937. Intrigerend! Heb nu dik 500 van de kleine 700 pagina's gelezen, dus ik kan nog even vooruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel ben ik helemaal in de ban van de heksen & .... serie van Kim Harrison.

Pas "ontdekt" en nu Deel 4 (heksen & toverij) alweer bijna uit. :helpsmilie:

Als je van fantasy cq SF houd: echt een aanrader deze schrijfster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist 5 GB aan (nederlandstalige) epub boeken op een sd kaartje gezet om mee naar huis te nemen, en dat zijn heel erg veel boeken. (fijne collega's!)

Mjammie, zag al veel van Jack Vance, alles van Stieg Larson,enne enne pffff

voor een euwigheid aan leesvoer! :insane:

Helaas nog niets van Terry Pratchett erbij en

eerst maar Heksen & Elfen van Kim Harrison (van de Bieb) uitlezen :jesus_sp_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met z'n vieren bij een vriend weer een schaakavond/nacht gehad. Hij gaf mij de Opwindvogel kronieken te leen mee. Dat wordt weer smullen de komende tijd!

Een andere vriend stuurde me dit mailtje vandaag:

Hoi Kees,

Moet je dit artikeltje 's lezen...

http://cinematophiliac.wordpress.com/2009/03/22/twin-peaks-and-a-wild-sheep-chase/

Typisch dus geen toeval dat je beide zo goed vindt he?!

En gelijk heeft hij denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ongelofelijk, he? En je gaat er moeiteloos in mee, omdat het op de een of andere manier toch ook super-realistisch is. Ik was ook weer begonnen en een eind op streek tot waar die oude oorlogsveteraan z'n verhaal gaat vertellen. Ben je daar al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nog niet, hij heeft voor de 2e x een ontmoeting met dat meisje bij de steeg als ie de kat zoekt. Fantastisch verblijf in de tuin van het verlaten huis. Ontmoeting gehad met ene Malta en z'n stropdas bij de stomerij opgehaald die een half jaar geleden vergeten was op te halen.

Wel is die oude dove Honda even besproken waar ze een tijdje maandelijks heen gingen, was ook oorlogsveteraan, bedoel je die misschien?

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, maar wel related, zal maar niet te veel verklappen. Heerlijk, zo'n boek! Zo'n boek dat ik zou kiezen als ik de volgende vraag kreeg voorgelegd: als je 1 boek zou moeten kiezen dat dan wel tot in het oneindige door gaat en alle andere boeken werden uit de roulatie genomen, welk boek kies je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het bureau kan ook altijd maar doorgaan wat mij betreft. Heb de schade-expert terzijde gelegd, kon me niet erg boeien. beetje geneuzel. Ga nu beginnen in Damon Galgut, de goede arts. Z-Afrikaanse schrijver; eens kijken of dat wat is.

Intussen nog gelezen (had ik denk ik al eerder gedaan) Dit is echt van Hyland. Boeiend wel en goed geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben nu bezig in Moord&Brand van Boris Dittrich, een politieke literaire thriller. Best goed geschreven en onderhoudend.

Pieta maakt boekverslagen voor een scholierensite en als het boek dan niet in de bieb te krijgen is, krijgt ze het (en €30 per boek). Wel lachen, ze krijgt regelmatig mails toegestuurd met teksten in de trant van: ontzettend bedankt, ik had een 10, dankzij u sta ik weer voldoende, ben ik over, enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin van hun relatie/huwelijk bezochten ze deze man eens per maand ofzo. Zo maar op het eerste gezicht nietszeggende bezoekjes wat Okada wel vermoeiend vond omdat Honda stokdoof was en er voortdurend hard geschreeuwd moest worden. Honda vertelde dan raadselachtige wijsheden. Die bezoeken aan Honda waren een soort eis van de familie van Okada's vrouw. Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat Honda het huwelijk ook goedkeurde zodat de familie er vrede mee had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe