Ga naar inhoud

Auto of toch brommer.......?


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Gister auto geparkeerd op parkeerdek ergens te A'dam en we lopen richting trap om op de openbare weg te geraken en loop dus langs andere geparkeerde wagen en opeens valt mijn oog op een wagentje dat ik nog nooit had gezien......

Huh was dat voor merk en type......

 

Dus tsja tijd om even stukje terug te lopen en eens goed te kijken.......... ziet ik opeens een 45Km sticker achterop zitten.

Huh brommermobiel ?? Tsja inderdaad..... maar wat geinig modelletje enne lijkt wel gewoon een auto..

 

Affijn wat foto's gemaakt want was toch wel benieuwd naar specificaties en de prijs en kon zo even op internet zoeken.

 

Wel het is dus made in France

heeft een 2 cilinder dieselblokje

en heeft een vanaf prijs van .................slik niet € 15265,00 hele eurotjes....

 

post-27-0-30181200-1411305359_thumb.jpg

 

post-27-0-08074700-1411305336_thumb.jpg

 

post-27-0-17173700-1411305309_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een boel geld maar na wat nog verder zoeken blijkt het al vanaf 10 K te beginnen

Dan nog is het een boel centen maar als je hem in echt ziet dan lijkt het kwa look en inrichting bijna op volwaardige wagen

Is zelfs met ABS te verkrijgen en een verbruik met het 2 cilinder dieseltje is een verbruik van 1 op 30 te behalen volgens de opgegeven specs

 

kijk maar eens op volgende link: http://www.nieuwebrommobielen.nl/overview-89/chatenet

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gevaar op de weg dit soort vehikels! :gestoord:

Ten eerste rijden er mensen in die GEEN examens (zowel theorie als praktijk) hebben moet afleggen (rijbewijs B(E)) Ten tweede wordt dit soort plastieken misbaksels zeer zeker niet door EURO/NCAP aan botsproeven blootgesteld.

 

En voor dat geld koop je een ook een volwaardige WEL veilige ECHTE auto. :blink:

 

't Is weer triest dat er mazen in de wetgeving ontdekt zijn c.q. misbruikt worden om dit soort gevaartes op het wegennet toe te laten.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh laat je tegenwoordig nou toch voor je brommerrijbewijs een theorie examen te behoren te doen...... of is dat toch afgeschaft...

En dat je Skoda dan voor groot deel van metaal wezen, veel franse wagens hebben ook heden ten dagen meer plastic dan metaal..

Maar ach ja als je even de specs van deze mobiel leest dan ga je er misschien anders over na denken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Captain Hook, on 21 Sept 2014 - 17:49, said:

Een gevaar op de weg dit soort vehikels! :gestoord:

Ten eerste rijden er mensen in die GEEN examens (zowel theorie als praktijk) hebben moet afleggen (rijbewijs B(E)) Ten tweede wordt dit soort plastieken misbaksels zeer zeker niet door EURO/NCAP aan botsproeven blootgesteld.

 

En voor dat geld koop je een ook een volwaardige WEL veilige ECHTE auto. :blink:

 

't Is weer triest dat er mazen in de wetgeving ontdekt zijn c.q. misbruikt worden om dit soort gevaartes op het wegennet toe te laten.

 

Er zijn wat meer aspecten.

Inderdaad een boel geld maar na wat nog verder zoeken blijkt het al vanaf 10 K te beginnen

Dan nog is het een boel centen maar als je hem in echt ziet dan lijkt het kwa look en inrichting bijna op volwaardige wagen

Is zelfs met ABS te verkrijgen en een verbruik met het 2 cilinder dieseltje is een verbruik van 1 op 30 te behalen volgens de opgegeven specs

 

kijk maar eens op volgende link: http://www.nieuwebrommobielen.nl/overview-89/chatenet

 

Het rijbewijs is een stuk goedkoper zo. Daar zit voor sommige mensen de winst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er serieus over nadenken ?

Mwah dat niet, zeker op dit moment nog niet.

Maar als alternatief voor als je een normale auto niet meer echt nodig zou hebben en alle tijd zou hebben.....

Zou het zomaar een alternatief kunnen wezen, en tsja JD tuning...voor snelheid maar niet maar daartegen voor wat meer trekkracht zou het een alternatief zijn.
Maar of JD hier een box zou hebben...??

Maar daarbij het is al een 2 cilinder diesel en 523cc dus vermoed dat het met die trekkracht wel goed zal zitten voor dit wagentje

 

En leuke is dat de wegenbelasting ook iets zou zijn wat je niet meer hoeft over te maken naar de blauwe brieven brigade.

 

En tsja 16 jarige mogen er ook mee rijden zodra ze dat brommercertificaat hebben , en of het verantwoord is ?

Zou ze voor hun veiligheid liever in deze bak zien dan op een tweewieler die de benaming brommer heeft.

 

Maar goed eens een proefritje maken met dit model zou ik best eens leuk vinden, puur ervaren hoe het rijd en of het echt herrie maakt zoals de voorgangers deden

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de steden waar we officieel maar 50 mogen rijden zie ik die scootmobiels niet als een hinder hoor.

Heb meer problemen met die gasten die op een scooter rijden als blinde projectielen en vaak ook nog opgevoerd.

 

Wat ik daartegen weer wel tever vind gaan momenteel is dat men normale wagens kan laten ombouwen ( wel ombouwen .... ?? )

naar een 45Km mobiel en dus als 16 jarige er dus mee de weg op kan.

Dus een broekkie van 16 die een Golf 7 voor zijn verjaardag heeft gehad van papje en mamsje en die met een plaat ijzer zo word omgebouwd dat hij alleen in zijn achteruit en in zijn 1ste versnelling kan en zo dus als 45Km wagen omgekeurd kan worden en dus de weg op mag.

 

Dit soort ongein mag men van mij wel met van mij part met een noodwet aanpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Auto)rijden zonder rijbewijs:

het kan met een brommobiel!

Een brommobiel is een voertuig dat op een kleine personenauto lijkt, maar technisch als bromfiets wordt gezien. Om een brommobiel te mogen besturen moet u minimaal 16 jaar oud zijn en een praktijkexamen voor de brommobiel hebben gehaald.

Minimum leeftijd voor besturen brommobiel

Om een brommobiel te mogen besturen moet u minimaal 16 jaar zijn.  Een brommobiel is niet hetzelfde als een gehandicaptenvoertuig, ook niet als deze is aangepast voor gebruik door een gehandicapte.

Rijbewijs voor brommobiel

Om een brommobiel te mogen besturen, heeft u een rijbewijs categorie AM (ofwel bromfietsrijbewijs) nodig. Hiervoor moet u het theorie-examen voor de bromfiets en het praktijkexamen voor de brommobiel doen. Slaagt u voor het praktijkexamen brommobiel, dan mag u alleen rijden in een brommobiel. Op uw AM-rijbewijs komt de code AM4 te staan (de 4 staat voor vierwieler).

Heeft u al een autorijbewijs of motorrijbewijs

Heeft u een autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A), dan heeft u geen apart bromfietsrijbewijs nodig. U krijgt automatisch de categorie AM op uw rijbewijsdocument bijgeschreven.

Kenteken en verzekering voor brommobiel

Een brommobiel wordt wettelijk gezien als bromfiets. Alle bromfietsen moeten verzekerd zijn en een kenteken hebben. Dat geldt dus ook voor de brommobiel.

Moet u een gordel om of helm dragen bij het besturen van uw brommobiel?

In een brommobiel moet u een gordel gebruiken. Zijn er geen gordels aanwezig en is het een open brommobiel, dan moet u een goedgekeurde helm dragen.

Rijbaan en maximumsnelheid brommobiel

Met een brommobiel moet u op de rijbaan rijden. U mag niet op het fietspad rijden. Op autowegen, autosnelwegen en op wegen die zijn gesloten voor langzaam verkeer mag u ook niet rijden. De maximumsnelheid van een brommobiel is 45 kilometer per uur, zowel binnen als buiten de bebouwde kom.

Een brommobiel heeft een aantal voordelen ten opzichte van een auto:

  • U heeft geen autorijbewijs nodig
  • Eenvoudig parkeren
  • U betaalt geen wegenbelasting
  • Automatische koppeling
  • Lage premie van uw verzekering
  • Laag brandstofverbruik (1l/ 30km)
  • U spaart het milieu!
Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK, on 21 Sept 2014 - 21:44, said:

In de steden waar we officieel maar 50 mogen rijden zie ik die scootmobiels niet als een hinder hoor.

Heb meer problemen met die gasten die op een scooter rijden als blinde projectielen en vaak ook nog opgevoerd.

 

Wat ik daartegen weer wel tever vind gaan momenteel is dat men normale wagens kan laten ombouwen ( wel ombouwen .... ?? )

naar een 45Km mobiel en dus als 16 jarige er dus mee de weg op kan.

Dus een broekkie van 16 die een Golf 7 voor zijn verjaardag heeft gehad van papje en mamsje en die met een plaat ijzer zo word omgebouwd dat hij alleen in zijn achteruit en in zijn 1ste versnelling kan en zo dus als 45Km wagen omgekeurd kan worden en dus de weg op mag.

 

Nee, dan is het een motorvoertuig met beperkte snelheid, en dat houdt in dat die slechts 25 Km/u mag, geen 45.

(Auto)rijden zonder rijbewijs:

het kan met een brommobiel!

Een brommobiel is een voertuig dat op een kleine personenauto lijkt, maar technisch als bromfiets wordt gezien. Om een brommobiel te mogen besturen moet u minimaal 16 jaar oud zijn en een praktijkexamen voor de brommobiel hebben gehaald.

Minimum leeftijd voor besturen brommobiel

Om een brommobiel te mogen besturen moet u minimaal 16 jaar zijn.  Een brommobiel is niet hetzelfde als een gehandicaptenvoertuig, ook niet als deze is aangepast voor gebruik door een gehandicapte.

Rijbewijs voor brommobiel

Om een brommobiel te mogen besturen, heeft u een rijbewijs categorie AM (ofwel bromfietsrijbewijs) nodig. Hiervoor moet u het theorie-examen voor de bromfiets en het praktijkexamen voor de brommobiel doen. Slaagt u voor het praktijkexamen brommobiel, dan mag u alleen rijden in een brommobiel. Op uw AM-rijbewijs komt de code AM4 te staan (de 4 staat voor vierwieler).

Heeft u al een autorijbewijs of motorrijbewijs

Heeft u een autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A), dan heeft u geen apart bromfietsrijbewijs nodig. U krijgt automatisch de categorie AM op uw rijbewijsdocument bijgeschreven.

Kenteken en verzekering voor brommobiel

Een brommobiel wordt wettelijk gezien als bromfiets. Alle bromfietsen moeten verzekerd zijn en een kenteken hebben. Dat geldt dus ook voor de brommobiel.

Moet u een gordel om of helm dragen bij het besturen van uw brommobiel?

In een brommobiel moet u een gordel gebruiken. Zijn er geen gordels aanwezig en is het een open brommobiel, dan moet u een goedgekeurde helm dragen.

Rijbaan en maximumsnelheid brommobiel

Met een brommobiel moet u op de rijbaan rijden. U mag niet op het fietspad rijden. Op autowegen, autosnelwegen en op wegen die zijn gesloten voor langzaam verkeer mag u ook niet rijden. De maximumsnelheid van een brommobiel is 45 kilometer per uur, zowel binnen als buiten de bebouwde kom.

Een brommobiel heeft een aantal voordelen ten opzichte van een auto:

  • U heeft geen autorijbewijs nodig
  • Eenvoudig parkeren
  • U betaalt geen wegenbelasting
  • Automatische koppeling
  • Lage premie van uw verzekering
  • Laag brandstofverbruik (1l/ 30km)
  • U spaart het milieu!

 

 

Dus mag je met de brommert, dan mag je daarmee nog niet met de brommobiel.

Ik zie die dingen liever gaan dan komen... zijn een drama in t verkeer!

 

(maar misschien ga ik daar over enkele tientallen jaren anders over denken) ;)

 

Aan die dingen ligt het niet, meer aan de bestuurders. Als die nou eens gewoon 45 zouden aanhouden waar het kan, dan zou er mee te leven zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die dingen liever gaan dan komen... zijn een drama in t verkeer!

 

Aan die dingen ligt het niet, meer aan de bestuurders. Als die nou eens gewoon 45 zouden aanhouden waar het kan, dan zou er mee te leven zijn.  

Dat is nou juist wat ik zo irritant vind... 45 km/u op een 60- of 80-weg... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de beurs ook een paar goeie gezien zijn eigenlijk Smartjes, wat grote betreft.

Zelf stoort het mij niet als ik er eentje per jaar tegenkom is het veel als er natuurlijk meer zouden komen kan dit wel wat hinder veroorzaken op de wegen waar men meer dan 50 mag.

Maar in de stad is dit toch geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan iedereen lekker met dezelfde snelheid met elkaar mee in het verkeer!

 

Moet ik nou echt elke x die smilies toevoegen om aan te geven dat iets niet serieus, maar cynisch, ironisch of sarcastisch is bedoeld? Ik dacht dat zulks in dit soort gevallen toch wel overduidelijk uit de tekst alleen blijkt ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe