Ga naar inhoud

Auto of toch brommer.......?


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Met jouw pk-tjes ben je daar toch zo langs? Als het te druk is anders zelf maar over het fietspad :D

Tsja als die Henk nog had gehad wel want met Henk kun je de berm door naar t fietspad.....

maar ja straks met een verlaagde Luuk................. komt die de verkeersdrempel nog niet eens over.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat je die wagens steeds meer bij scholen ziet staan is misschien een logisch gevolg van de europese wetgeving hierin.

En ik heb persoonlijk met deze karretjes minder moeite dan de quads die je ook steeds meer op de weg ziet komen.

Daar zit mijn inziens meer de jeugd op en die dan net als met de scooters als blinde rijden over de binnenwegen.

 

En ach als er eens zo'n wagentje voor me zit met een 40 Km per uur dan blijf ik er lekker achter hangen op de cruisecontrol en zodra ik er dan langs kan dan ga ik er langs.

Maar misschien komt het omdat ik me minder gehaast voel in het verkeer ( hoeft niet hoor )

 

Ik kan het namelijk de gebruikers niet kwalijk nemen dat ze de keuze op zo'n wagentje laten vallen, onze wetgeving is namelijk zo dat ze tot deze keuze kunnen komen en derhalve de openbare weg op moeten....

Denk zelf dat als een normale wagen niet meer mogelijk is en dit nog een openstaande optie zou zijn of de keuze voor een scooter dat ik dan lekker ook zo'n karretje zou nemen..... ( lekker marco's pesten... :P8-) )

 

maw we moeten misschien met zijn allen wat tolleranter worden op de weg.?

En misschien de reden dat er mensen zijn die deze 45Km wagens kopen proberen te begrijpen, denk eens aan toch nog mobiel zijn en anders aan huis gekluisterd zitten.......!!??

En kwa veiligheid mbt de bouw van deze wagens........... als ik naar die eerste 45Km wagens kijk ( nog verkrijgbaar ) tsja dan mag daar wel het één en ander aan verbeterd worden.

Maar als ik op de site kijk van de wagen waar ik dit topic ben mee begonnen en ik zie dat er ABS geleverd kan worden dat er gordels inzitten ( deels wetgeving ) en zie dat de opbouw uit een Aluminium frame bestaat ( hebben sportwagens dat ook niet ) en dat de rokende tweetakt 1 cilinder brommermotors worden vervangen door 2 cilinder dieseltjes dan is er al veel verbeterd hierin.

En als de wetgeving zich dan nog gaat bemoeien met wat verdere veiligheids aspecten dan kan er best wel een leuk product uit komen.

 

En of 16 jarige jeugd met deze karretjes na behalen van het huidige certificaat ermee moeten rijden ??

Tsja die vraag stel ik me ook wel eens als ik ze als blinde op een brommer / scooter zie rijden door het verkeer.

Maar misschien ligt hier ook wel een stukje handhaving van politie die dit niet voldoende uitvoert.

Voor paar jaar terug zag ik ze namelijk wekelijks optreden hier vlakbij een winkelplein waar ik woon, maar heden ten dagen misschien nog maar 2 a 3 keer per jaar.

En tsja die jeugd die toendertijd werd aangehouden op hun scooter en brommer die zitten nu allen in een wagen.

En de nieuwe jeugd denkt nu ach de pakkans is minimaal dus scheuren maar ........

Totdat de burger weer begint te klagen en dan krijgen we weer een actie vanuit het blauwe korps voor een bepaalde periode.

 

Maar goed de wetgeving staat deze vervoersmiddelen gewoon toe en denk alleen doordat deze vervoermiddelen tegenwoordig op de openbare weg moeten (binnen bebouwde kom ) de irritatie bij de verdere weggebruikers alleen maar groter is geworden omdat zijn maar met een maximale snelheid van 45 mogen en wij in onze Skoda en wat je nog meer aan bagger merken hebt 5 Km harder mogen...en dat hierdoor de irritatie bij sommige ontstaat...


Overigens heb je na verlaging met Eibach veren niet meer last van drempels dan anders, volgens de gebruikerservaringen. Omdat de auto weliswaar wat zakt, maar de veren veel stugger zijn  

 

Mmmm, heb toch ook bij de buren gelezen dat er leden waren die wel last hebben na verlaging met die drempels.

Zo en zo al leden daaar uit het polderse Almere..

En ja Eibach verlaging van A te breda.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed: ik zie ook de positieve kant van die dingen wel hoor, zeker voor de oorspronkelijke doelgroep. Maar... ondanks dat er ABS op en gordels in zitten, zou ik er niet graag een crash met meemaken. 

 

Enne, voor wat die irritatie in combinatie met haast betreft: die irritatie is er vooral omdat ik zakelijk heel veel op de weg zit, juist in het leefgebied van die dingen ;) Als ik privé onderweg ben, boeit het me veel minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 22 Sept 2014 - 14:33, said:

Da's nou precies waarom ik ze zo irritant vind: het roept dit soort gedrag op ;)

 

Maar serieus, als ik er (net als Danny) één per jaar tegen zou komen, zou ik daar prima mee kunnen leven. Maar het stikt van die dingen tegenwoordig. Ga eens bij een beetje middelbare school kijken, je weet niet wat je ziet... de huidige berijders zijn absoluut niet meer de oorspronkelijke doelgroep.

 

En zelfs die oorspronkelijke doelgroep (minder validen en ouderen) vormen regelmatig een gevaar op de weg. De snelheid ligt dan weliswaar lager dan in een vergelijkbare normale auto, maar verkeersinzicht en dergelijke is ook (of juist) in die dingen erg belangrijk. Als ik zie hoe vaak er ongelukken met die gebakjes gebeuren (en wat er dan van over blijft) wordt ik echt niet blij. Als je te oud en te stijf bent om in je Toyota Yaris over je schouder te kijken, lukt je dat in je brommobiel evenmin. Alleen had die Yaris tenminste nog een fatsoenlijke kreukelzone en allerlei overige beschermingsmechanismen...

 

Tot slot: het is uit esthetisch oogpunt wel fijn dat die dingen bij op een normale auto lijken, maar vanuit verkeersveiligheidsoogpunt zie ik liever een direct als zodanig verkenbaar gedrocht - dan verkijk je je in lastiger situaties tenminste niet op de hoedanigheid en het gedrag van een dergelijk apparaat.

 

Volgens mij is de doelgroep die bejaarden die niet meer zo mobiel zien, geen rijbewijs hebben en er tegenop zien er nog 1 te halen, of voor wie een autootje (vooral de kosten na de aanschaf) te duur is. Als ik met 70+ zou moeten kiezen tussen met meer veiligheid achter de geraniums, of met minder nog ergens komen dan zou ik er snel uit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed: ik zie ook de positieve kant van die dingen wel hoor, zeker voor de oorspronkelijke doelgroep. Maar... ondanks dat er ABS op en gordels in zitten, zou ik er niet graag een crash met meemaken. 

 

 

Maar die kleine wagentjes als een peugeot 106 of die altotjes achtige wagens met hun topsnelheid zijn mijn inziens ook niet zo veilig hoor !

Zou daar liever ook niet mee in een kettingbotsing oid komen , dan nog liever met 40Km p/u met zo'n brommobiel als op foto's in bericht nr 1

 

Voor rest denken we denk ik hetzelfde erover , alleen als jij zakelijk je er dus aan irriteert zit je klaarblijkelijk toch opgefokt in je wagen....?

Ken dat gevoel wel als ik meerdere storingen had op een dag en de virtuele tijd werd te kort doordat er één storing uitliep.

Maar dan had ik dat gevoel van opdonderen al met normale treuzelaars op de weg.

maar in de loop van de jaren begon ik daar ook makkelijker mee om te gaan en belde dan rustig een storing af bij de planner wat mij weer mijn rust terug gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, opgefokt wil ik het niet noemen, daar is meer voor nodig ;) maar als ik nog 60 adressen te gaan heb en achter m;n zoveelste brommobiel zit, wordt ik gewoon niet blij. 

 

Enne, vergis je niet he, qua (on)veiligheid... jij kan dan wel 40 rijden met dat koekblik, maar de rest van het verkeer om je heeb rijdt wel gewoon twee keer zo hard op een provinciale weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe