Ga naar inhoud

O3 Scout


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

even een snelle vergelijking.

In D kost een O3 combi RS 2.0 TDI DSG-6 'slechts' 32.000 euro.

In NL kost diezelfde auto minimaal 40.000 (!) euro... en dan is de maandelijkse MRB ook nog eens fors hoger... plus de verzekeringspremie (want die is immers gebaseerd op de aanschafsprijs)

Maar het kan altijd nog gekker !!!, in Denemarken kost die auto 448.000 kronen, da's ongeveer ZESTIGDUIZEND EURO!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Stelvio is geasfalteerd ja. Voor zover de Italianen het wegdek iedere keer herstellen, na het winterseizoen.

Maar de afslag via de Umbrailpas (richting Zwitserland) is een aantal kilometers GEEN asfalt. Gewoon zo'n lekkere grint en modderweg, vooral bij fikse regenbuien in de bochtjes heel erg 'spannend', vooral als er motoren naar beneden rijden...ahum...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, Pon heeft in al haar wijsheid besloten dat de 184PK DSG TDI variant van de O3 Scout NIET in Nederland geleverd gaat worden:

http://www.skoda.nl/over-skoda/nieuws/2014/skoda-octavia-combi-scout-leverbaar-vanaf-35490

slechts 2 uitvoeringen, de handgeschakelde diesel of de DSG benzine uitvoering.

Zeker weer kansloos ivm ons 'fantastische' diesel/CO2 ontmoedigingsbeleid... ^_^

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooie auto.

Maar waarom zijn er zulke grote prijsverschillen. Europa één, zullen we maar zeggen.

 

Hier in Zweden komen drie uitvoeringen, de TSI 4x4 6DSG  180 Pk    Co2  158   voor 264500 kronen = € 28596,00     

De TDI 4x4  6 versnellingen 150 Pk  Co2 129   voor 258900 kronen = € 27990,00

De TDI 4x4  6DSG  184 Pk  Co2  134   voor 284100 kronen = € 30715,00

 

"Zacht" prijsje voor zoveel auto, toch!

aangepast door domherre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Skoda prijst stoere Octavia Combi Scout

16 juli 2014

Skoda presenteerde op de Autosalon van Genève in maart dit jaar de Octavia Combi Scout. De stoere modderversie heeft iets meer bodemvrijheid en standaard 4WD aan boord. Er is keuze uit twee motoren.

 
Skoda-prijst-stoere-Octavia-Combi-Scout- Skoda Octavia Combi Scout

Ten opzichte van de reguliere Octavia is de bodemvrijheid toegenomen met 31 millimeter.

De auto rolt standaard op 17-inch lichtmetaal.

Het geremde aanhangergewicht is toegenomen met 25% tot maximaal 2.000 kilogram.

En door de geringe overhang zijn de aanloop- en afloophoeken vergroot, leuk voor in de blub.

Skoda levert de Octavia Combi Scout in eerste instantie met twee motoren: een 2.0 TDI met 150 pk in combinatie met een handbak.

Hij verbruikt gemiddeld 5,1 l/100 km en stoot 129 g/km CO2 uit.

De 1.8 TSI-turbobenzine levert 180 pk en is altijd gekoppeld aan een DSG-6-transmissie.

Het verbruik bedraagt 6,9 l/100 km en 158 g/km CO2.

Beide motoren worden standaard geleverd in combinatie met vierwielaandrijving, automatisch stop/start-systeem en een regeneratieve remsysteem.

De 1.8 TSI komt in de Octavia Scout op 36.290 euro, de 2.0 TDI op 35.490 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe