Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Yeti 1.4 tsi 2x4 DSG of 1.8 tsi 4x4 DSG ?


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

 

Ik rijd nu met een Skoda Yeti 2.0 tdi 4x4 met dsg. Zeer leuke wagen. Gekocht in 2011 nà een testrit met de 2.0 tdi en 1.2 tsi DSG.   

Nu zou ik willen overstappen op een Yeti 1.4 tsi 2x4 DSG of 1.8 tsi 4x4 DSG....  

 

De 1.8 is zeer krachtig, grote "fun" factor. De 1.4 DSG is niet ter test beschikbaar,  is doch fiscaal aantrekkelijker. 

 

Ik vrees een beetje dat de "schwung" (kracht op lage toeren die sterk aanwezig is bij de 2.0 tdi) er gaat uitzijn bij de 1.4...

 

Wat zouden jullie doen ? 

 

Thanks!

aangepast door hgwells
Geplaatst: (aangepast)

Wat zouden jullie doen?

Ik denk dat dit grotendeels afhankelijk is van hoe dik je portemonnee is... 8-)

 

imho is, als je éénmaal gewend en vertrouwd bent met 4x4 aandrijving, dit niet (meer) te vergelijken met een 2WD aandrijfssysteem. En zeker niet in combinatie met een koppelkrachtig dieselblok. Dat rijdt gewoon fantastisch. Heb vroeger ooit het genoegen gehad één keertje met een 4x4 2.0 TDI een bergpas te mogen rijden. Wow, da's gewoon onvergelijkbaar met een achter- of voorwielaangedreven automobiel.

aangepast door Captain Hook
Geplaatst:

Ook voor mij als ervaren 1.8-rijder zou de keus niet moeilijk zijn, tenzij de portemonnee zwaarder weegt.

Geplaatst:

Wat ik zou doen ?

me eerst voorstellen en dan gewoon verder met me 1,4TSI door rijden..... 8-)B)

Geplaatst:

Volgens zit er weinig anders op dan toch gewoon een testrit proberen te maken. In België kan je die aanvragen via de website van Skoda, in Nederland weet ik het niet. Dat is de enige manier om er achter te komen of jij de extra kosten wil maken voor de extra "Schwung".

 

Welkom, btw.

Geplaatst:

Neen heeft er maar 50.000 en de wagen is van 2011.

Ik zou een andere wagen kopen wegens de inruilwaarde.  Opleggen voor een nieuwe is altijd gunstiger dan het hele bedrag op tafel moeten leggen.

 

 

 

Waarom gaat de 2.0 TDI 4x4 DSG weg? Kilometers?
 

Geplaatst:

Ik zou een andere wagen kopen wegens de inruilwaarde.  Opleggen voor een nieuwe is altijd gunstiger dan het hele bedrag op tafel moeten leggen.

 

Na deze jaren heb je net het meeste afgeschreven, niet? Volgens mij is doorrijden meestal gunstiger dan om de 3 jaar een nieuwe kopen (tenzij je natuurlijk een heel stuk zuiniger uit bent qua gebruikskosten)

Geplaatst:

Na deze jaren heb je net het meeste afgeschreven, niet? Volgens mij is doorrijden meestal gunstiger dan om de 3 jaar een nieuwe kopen (tenzij je natuurlijk een heel stuk zuiniger uit bent qua gebruikskosten)

Ja maar dan heb je na 3 jaar verder rijden toch een grotere kost voor een nieuwe wagen als je oude wagen minder waarde heeft.

De restwaarde van het oude voertuig neem je dan telkens mee om het nieuwe te financieren.

Rijdt iedereen hier zijn wagens helemaal op dan ? 

Geplaatst:

Vandaag met de Yeti 1.2 tsi dsg gaan rijden, daarna met een Rapid 1.4 tsi DSG 122 PK.

 

De Yeti 1.2 DSG is volgens mij totaal ondergemotoriseerd.  Als je gas geeft moet hij bijna altijd een versnelling (of 2) lager schakelen om in toeren te gaan, omdat er op lage toeren niet veel gebeurd. Op autosnelweg tegen 140 km/h een kick down doen, gebeurt er ook verrassend weinig. 

De Rapid ben ik gaan rijden om eens met de motor te rijden. Algemene impressie : hoewel iets krachtiger dan de 1.2, heeft hij toch te weinig kracht om te overtuigen. 

 

Dus zit er maar 2 dingen op : ofwel weer een 2.0 tdi of wel een 1.8 tsi.

 

Greetz !
 

Geplaatst:

Lees mijn reactie #2 er nog maar eens op na...

Éénmaal zo'n koppelkrachtig dieselblok met 4x4 aandrijving en je wilt niet anders meer. :P

 

Ja dat klopt.

De enige die beter gaat rijden is die 1.8 tsi. Da's ook een geweldige motor...

Geplaatst:

Klopt ;) En ook die is te tunen, en dan nóg veel beter. 

 

Van tunen moet ik helemaal niet meer weten. Heb ooit een motor opgeblazen die "getuned met garantie" was.  Ik hou het liever binnen de specificaties van de constructeur.

Geplaatst:

Neem de 1.8 dan heb je ook 4x4 als het moet. Maar ik zou zelf eerder voor de diesel gaan, maar die is in NL onbetaalbaar. De 1.8 is een fijne motor.

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe