Ga naar inhoud

Klusje


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Had gisteren al eea verteld over opdracht voor student mbt data analyse. Gisteravond me ingelezen en vervolgens hele nacht liggen malen hierover. Onderzoek rammelde aan alle kanten, maar je moet het dan doen met wat je krijgt. Vooral de operationalisering van het model naar de data was nogal vaag en problematisch. Komt er dan eigenlijk op neer dat je de hele zaak anders moet opzetten, maar die data zijn natuurlijk al verzameld. Dit plus de tijdsdruk, liefst binnen een week, deden me besluiten er maar vanaf te zien omdat ik vrees er in te verzuipen en me eraan te vertillen anders. Vervelend voor die jongen, maar beter nu dan halverwege tot de conclusie komen dat het niet gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij reageerde nog met het aanbod eea verder te verduidelijken en me wat meer tijd te geven, maar ik heb voet bij stuk gehouden. Toch blijf ik wel met een vervelend gevoel zitten (nu na stukje rennen wel grotendeels verdwenen gelukkig). En enige introspectie maakt me ook wel duidelijk waar dat in zit: de twijfel of het er voor een deel ook niet mee te maken heeft dat ik er zo'n tijd uit ben, minder risico durf te nemen. M.a.w. het idee dat je het vroeger misschien wel had gedaan of het zelfs als een uitdaging zou hebben opgevat. Maar goed, nu denk ik dat ik dan toch waarschijnlijk wel in de knoei zou zijn gekomen. Daar kom je dus niet uit en ik denk dan idd maar bij twijfel niet doen. Wel weer een soort van leermoment dus. Zo, nu dan streep eronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik (zowel als duaal HBO student en begeleider van stagiaires op het werk) kan het ook goed begrijpen, inderdaad goed dat je het nu laat weten anders hoopt die jongen ergens op wat hij niet gaat krijgen...

Even door de zure appel heen bijten maar uiteindelijk zijn jullie beiden beter af zo denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, weet het eigenlijk wel zeker. Hij had gewoon veel te veel hooi op de vork genomen en het niet voldoende doordacht. Ik weet uit ervaring dat als je er echt induikt en het goed en verantwoord wilt doen, dat je dan zo een paar maanden kwijt bent, gezien alle losse einden e.d. Ja en nu moet het dan in een week. Voor mij wel weer leerzaam: in het vervolg ervoor waken niet te snel enthousiast toe te happen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik goed begrijp moest je dit klusje dus in no time doen omdat meneer de student een beetje laks was geweest en nu op laatste moment het nog voor elkaar wil hebben !?

Tsja leuk maar dan heb je nu dus echt wel de juiste beslissing genomen en jou treft geen blaam in deze dat hij het niet voor elkaar zal krijgen !

Op laatste moment werkt gewoon niet, en dat geld voor elke beroepsgroep !

Zo zal ik nooit op vrijdag een installatie in bedrijf gaan zetten, puur vanwege het feit dat het dan vaak fout gaat en je dan tot laat in je weekend dan staat te werken !

Wel haastige spoed is zelden goed en je weet dat het zo is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij zich niet heeft gerealiseerd hoeveel werk er aan dit soort dingen vast zit, als jet het goed wilt doen. Begrepen sommige bazen van me vroeger ook niet altijd. Denk ook niet dat hij iemand gaat vinden die het in die korte tijd (goed) kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel verstandig om het klusje niet aan te nemen.

De student heeft een verkeerde onderzoeksvraag meegekregen of hem verkeerd geïnterpreteerd als ik je verhaal zo lees. Hij heeft in ieder geval een aantal methodische spelregels niet gevolgd waardoor hij bij nader inzien hulp nodig had omdat ie er niet meer uit kwam.

Als je de zaken natuurlijk niet goed opzet en het nix is kun je er zelfs met SPSS of SAS niet zoveel meer van maken (hoewel je met SAS nog wel een eindje kunt komen als je de juiste modules hebt..). Garbage in, garbage out.

Wat je eigen gevoel betreft heb je nu het voordeel van de vrije keuze. Vroeger "moest" je wel en werd het waarschijnlijk niet op prijs als je nee ging verkopen. Als je baas wist dat je met een mision impossible bezig was hoefde hij bij jouw twijfel alleen maar naar je contributiecriterium "lef" te verwijzen en je "ging ervoor". Als je dan handig bent (en dat ben je natuurlijk ;) ) riep je meteen dat het resultaat dan wel niet "te borgen" was en liet je dat vastleggen door je baas. Hij wist dan dat hij niets aan het eindresultaat zou hebben..

Nu heb je dat soort trucjes niet meer nodig om nee te zeggen. Wat je op dit moment nog wel dwars lijkt te zitten is dat je hem valse hoop gegeven hebt door je enthousiaste/ impulsieve reactie. Dat spreekt voor je. Dat je bij nader inzien "verstandig geworden bent" is goed, ook voor die student. Hij zal dat op dit moment waarschijnlijk iets anders zien, maar hij heeft er weer een mooi "leermoment" erbij ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh, Sodela, helemaal recht in de roos. Het liefst zou ik idd iets doen waarvan je weet dat het goed is opgezet en waarbij ik niet ook nog de hele methodologische kant moet gaan natrekken. tenzij je het zelf van scratch mag opzetten natuurlijk. Dit geval is vergelijkbaar met vroegere ervaringen met studenten die ik begeleid heb. Die hadden dan ook iets opgezet en dan kwam je er al snel achter, omdat affiniteit met methoden en technieken een schaars goed is onder studenten, dat je eigenlijk nog beter en in minder tijd het hele project zelf had kunnen doen. Dan is het niet zo erg, omdat de ander ervan moet leren. Maar hier lag dat natuurlijk even anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe