Ga naar inhoud

opzeggen verzekering


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vraag me het volgende af. Bij de nieuwe auto maak ik gebruik van de 0% rente actie bij financiering. Hieraan is een Skoda verzekering gekoppeld. Ik heb inmiddels al begrepen dat tussentijds opzeggen bij verkoop geen probleem is.
Het geval wil dat ik binnenkort wel al de rekening zal krijgen voor de prolongatie van mijn verzekering (per 1/7). Wat doe ik dan als ik nog niet weet wanneer de nieuwe auto geleverd gaat worden? Gewoon betalen en wordt dat dan later verrekend?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp inderdaad dat restitutie gebruikelijk is en dat je wel een paar tientjes administratiekosten betaalt. Maar zou wel uiterst ongelukkig zijn als je dat net een paar dagen hebt betaald voordat je weet wanneer je je nieuwe auto kunt gaan ophalen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die 0% is eigenlijk koppelverkoop? Volgens mij verboden bij wet. (maar snap het wel..) Overigens is bij maandpremie naar mijn info geen "opzeggingsvergoeding" van toepassing. Dat verschil in rente  t.o.v. maandbetaling zou ik me niet druk over maken ervan uitgaand dat het maar voor een paar manden is en je max no claim hebt... peanuts! (wel met doppen natuurlijk!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering via Skoda klinkt goed, ik vraag me alleen af waar de valkuil zit. Tussentijds opzeggen/stoppen met de verzekering lijkt via tussenpersoon goed geregeld, maar is niet standaard: volgens mij is het normaal gesproken zo, dat je bij wisseling van auto alleen verschil in premie tussen beide auto's bijbetaald/terugkrijgt, maar dat je verzekering normaal gesproken steeds voor een jaar afsluit. Met verkoop van de auto, wordt volgens mij vaak bedoeld verkoop van de auto, zonder dat er een vervanger voor terugkomt. Bij verkoop van de auto, en aankoop van een andere gaat normaal gesproken de verzekering over op de andere auto, en hoef je alleen de autogegevens en ingangsdatum door te geven. Ik zou het in elk geval nog even checken, om te voorkomen dat je straks ongewild een dubbel verzekerde auto hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België kan je je verzekering niet opzeggen omdat je een andere auto koopt, het kan enkel als je 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag je verzekering opzegt of wanneer je geen nieuwe auto meer koopt.

 

Er zijn in België inderdaad ook grote verschillen in wat je terugkrijgt bij total loss, maar over één lijn zijn al die "full omnium" verzekering gelijk, ze zijn allemaal veel te duur in vergelijking met het risico. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier betaal ik voor de SII 1209,23€ full omnium, ook eigen risico.

Vraag mij eigenlijk waarom de meeste mensen geen eigen risico nemen, tenslotte zitten wij het meest achter het stuur en lopen zo een hoger risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het enkel Burgerlijke Aansprakelijkheid, rechtsbijstand en als enige surplus inzittendenverzekering. Dat kost mij dit jaar 391 euro. Elke schade betaal ik zelf. Full omnium was 1400 euro geweest (vorig jaar), heeft ook wel met mijn leeftijd te maken waarschijnlijk. Maar voor een auto met cataloguswaarde van 15 à 16K euro, vind ik het overdreven.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe