Ga naar inhoud

1.2 TSI met ratelend geluid


JvdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Misschien vinden die de regelmatige uitstapjes naar de garage wel een belevenis/voordeel op zich :P

Voor de gratis koffie gaan ze he !

En als daar op is rijden ze naar de super toe voor de gratis koffie :P:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach denk dat wel los loopt , op fora lees je alleen de probleem gevallen en niet wie er geen problemen mee heeft.

En als je dat af spiegelt aan het aantal gemaakte blokken dan praat je waarschijnlijk over een max van 5%

Tsja en het blijft uiteraard lullig als het net jouw motor betreft

Maar bij tweede hands kopen is het wel een puntje van aandacht om op te letten en eventueel actie te ondernemen als je net die wagen wil hebben waar een vreemd geluid onder de kap vandaan komt.

En wat betreft duur, je slopel particulier verkopen en zonder inruil bij een dealer komen levert vaak ook een korting op.

En particulier verkopen levert ook vaak meer op dan inruilen.

Bij mij is het altijd zo dat ik,wil weten wat ik uiteindelijk moet neerleggen aan euries.

Dus wat geeft hij me aan kortingen op model dat je wil kopen en wat ik terug krijg voor oude in te leveren wagen.

Eens! Zeker met de hollandse mentaliteit kom je op forums/tros radar etc. eigenlijk alleen de zaken tegen die niet goed (gegaan) zijn.

Of het maar 5% is waag ik overigens wel te betwijfelen...zou betekenen dat ze alleen een slechte batch hebben gehad terwijl ik ervan begrijp dat het veel meer te maken heeft met een (simpele?) ontwerpfout/berekening van de ketting. Is in het verleden ook veel gebeurt in de motorfietsen wereld, Kawasaki is er bijna aan onderdoor gegaan in jaren 90. Kan het me wel voorstellen overigens, autowereld heeft nog niet zoveel ervaring met distributiekettingen, wel riemen en tandwiel oplossingen.

 

Zag ook nog wat andere postings m.b.t. Toyota...is nu weer in het nieuws! En hebben een jaar of twee terug natuurlijk ook nogal een probleem gehad met gasreactie. Liever stilstaan dan volgas zonder dat je er wat aan kunt doen lijkt me!

Ach ja, zo heeft elk merk wel eens iets, al hoor je weinig van Mercedes...maar ja, sommige van die modellen kunnen omvallen als je voor een hond of zo uit moet wijken hahaha (beroemde elandtest..)

Wat volgens mij het grootste probleem is dat autofabrikanten zichzelf een reputatie opgelegd hebben van altijd het nieuwste te snel willen brengen. In productontwikkeling heb je nu eenmaal een infant mortality (rare kreet eigenlijk) rate. Is bij Philips met zijn wekkers niet erg, maar voor auto's ligt het wat anders vind ik. Slow developing heeft ook zijn voordelen denk ik dan maar. En de consument is toch meestal niet op de hoogte van allernieuwste mogelijkheden dus die vraagt er pas om wanneer het daar is cq aangeboden wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ongelukkige uitdrukking sprekend over een distributieketting ;)  

 

als "dat wel los loopt" denk ik aan zuigerstangsalade

Niet?

Je weet van het probleem, dus zodra je tot koop overgaat dan kijk je toch of hij vervangen is en anders laat je dit toch onderzoeken door second opinion of een anwb keuring.....

Dus met die wijsheid kopen dan valt t wel mee....

Of heb jij ook motor problemen met je tsi blokkie die gemaakt is na de probleem gevallen.

1,4 heeft ook problemen gehad maar rij er nu ook al 45k probleemloos mee

Dus ja t loopt wel los, maar moet tijdens koop wel opletten als blok uit de probleem periode komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft Toyota: top dat ze terugroepacties organiseren en open over problemen organiseren. Rondom de TSI VW/Skoda problemen heeft (als ik verschillende nieuwsberichten moet geloven) VW in eerste instantie vooral ontkend en geprobeerd de problemen uit de media te houden.

 

Maar goed, even terug naar het onderwerp van dit topic (: Het probleem is opgelost, de ratel werd inderdaad veroorzaakt door stangen/slangen die bij een bepaald aantal toeren tegen de wielkast aansloegen/tikten. Aardige controle: doe je Airco aan. Als de ratel dan verdwijnt, dan heb je hetzelfde onschuldige probleempje als ik. Dat komt omdat als je de Airco inschakelt de motor net iets meer toeren gaat maken, waardoor de ratel, die uit het dashboardkastje lijkt te komen, weer verdwijnt. De dealer heeft het trouwens prima/gratis opgelost. Ik lijk verder een 'goede' 1.2 TSI te hebben gekocht, hij loopt super! Vooral opvallend meer power dan mijn vorige Fabia met 'klassieke' 1.4 motor. Heerlijk! Ik wordt er steeds enthousiaster over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft Toyota: top dat ze terugroepacties organiseren en open over problemen organiseren. Rondom de TSI VW/Skoda problemen heeft (als ik verschillende nieuwsberichten moet geloven) VW in eerste instantie vooral ontkend en geprobeerd de problemen uit de media te houden.

 

 

Wat me opvalt; terugroep acties worden vaak in gang gezet als een fabrikant hetzelfde model in de US rond heeft rijden...iets met liability geloof ik...

 

Binnen Europa is het minder gebruikelijk, kan me nog iets herinneren van Citroen (C3?) die wel een terugroep actie in la France had, maar waar in NL moeilijk over gedaan werd (iets met de ophanging was het). Misdebusniet had ook zoiets met het ruimtester model (2 familieleden hadden zo'n ding). Doorroestende voorveren, maar uh niets zeggen hoor!

Overigens idd slecht van VAG (of PON?) dat het zoveel moeite kost om iets recht te zetten. En snap het ook niet zo goed want o.a. via dit soort media komt het toch wel in de andere media (of zijn het dan mediums?  :lol: )

aangepast door Fabiasport
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al dit soort fora maar ook de "ouderwetse" Autoweek plempen alles gelijk op het wereldwijde web, allemaal om hun leden te pleasen natuurlijk! En PON kan daar niet zo goed tegen, welke importeur wel? De macht die de importeurs vroeger hadden brokkelt meer en meer af. Ze doen nog wel vaak irritant, en ze zullen sneller open kaart moeten spelen om zo toch wat goodwill te kweken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijkheid duurt het langst is het gezegde

Alleen met die firma's die veel geld willen verdienen kost eerlijkheid erg veel geld ,wat dan niet in de zakken van de heren verdwijnt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ongelukkige uitdrukking sprekend over een distributieketting ;)

 

als "dat wel los loopt" denk ik aan zuigerstangsalade

Kleppen en mogelijk zuigers en cilinders bedoel je denk ik, zuigerstang is meestal geen probleem? (want dan zou de krukas ook vervangen moeten worden).

 

@EdK, mee eens, maar kennelijk denkt PON in zakelijk opzicht daar anders over? (Penny wise, pond foolish overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe