Ga naar inhoud

APK, moet toch een keer gebeuren...


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, het is zover. Mijn wagen is 3 jaar oud, dus APK!

 

19 februari 2011 gekocht, voor de 18e feb 2014 APK. Dus 17e februari een afspraak gemaakt bij de dealer :D

 

En, zoals het hoort met vlag en wimpel geslaagd. Nog gratis een boutje vervangen ook (achter ruitenwisser - begon te roesten). Bonnetje voor (gratis) vervangend vervoer ingeleverd bij  De Waal (Culemborg dit keer) en lekker een dagje rondgereden in een Fabia 1.2 TSI. 

 

Tegelijk moest volgens de dealer mijn remvloeistof vervangen worden, maar dat mocht ook bij de 75K beurt. Besloten het maar direct te doen, ben ik er van af.

 

Alles bij elkaar was ik iets van 70 euro kwijt, kan niet klagen eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken toch niet verkeerd zeker...

 

Nee dus, het zit zo aldus ome Rijksoverheid (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/apk):

 

Hoe vaak APK?

Personenauto’s en lichte bedrijfsauto’s (lichter dan 3.500 kilo) moeten regelmatig een APK ondergaan. Hoe vaak een APK nodig is, hangt af van:

  • de brandstof waarop de auto rijdt;
  • hoe zwaar de auto is.

Ook is van belang wanneer de auto voor het eerst op de weg is toegelaten:

  • Eerste keer op de weg na 1 januari 2005 
    Benzine/elektromotor: eerste APK na 4 jaar, in 4 jaar daarna 1 keer per 2 jaar, daarna elk jaar. 
    Diesel, gas of anders: eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar.
  • Eerste keer op de weg vóór 1 januari 2005 
    Alle brandstoffen: eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar.
  • Voertuig ouder dan 30 jaar 
    Alle brandstoffen: eens per 2 jaar APK.
  • Voor het eerst op de weg vóór 1 januari 1960 
    Alle brandstoffen: geen APK-plicht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok even, mijn auto is ouder en ik heb nog geen moment aan APK gedacht. Maar een diesel is dus een jaar eerder aan de beurt...

4 jaar voor ons Kees en meen daarna weer pas na 2 jaar.

maar als goed is krijg je vanzelf een melding van je dealer hoor.

althans bij die van mij is dit wel het geval geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overheid ??

Daar krijg ik alleen maar blauwe brieven van.....

Nee echt de keren dat ik met APK had te maken kwam het bericht bij me dealer vandaan die deze gegevens uiteraard ook in de pc hebben staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is best mogelijk maar kan me dit echt niet voor de geest halen dat ik een brief mbt de APK heb gehad van hun.

Maar als goed is ben ik eind dit jaar aan de beurt en zal ik het eens goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp is waarom je een afspraak voor de APK maakt 1 dag voor de APK vervalt. Als er toevallig iets aan mankeert waardoor die niet door de APK komt, en die onderdelen zijn niet opvoorraad, of je wilt het ergens anders laten repareren, heb je een probleem(pje).

Apk mag je maximaal 2 maanden voor de vervaldatum laten uitvoeren. Dat maakt niks uit voor de vervaldatum het jaar erop. Daar maak ik altijd gebruik van, is comfortabel wat extra ruimte. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je het uitstel verhaal? Dan denk je, dat komt wel... Dus toen ik belde zaten ze zo vol dat ik of de vrijdag ervoor of maandag (de dag er voor) kon. Overigens kan mijn dealer volgens mij 2 leveringen per dag krijgen, onderdelen is dus nog niet eerder een probleem geweest al snap ik je punt :)

 

Volgend jaar dus wat beter plannen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe