Ga naar inhoud

LED verlichting.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Set voor de binnenverlichting is binnen. Hypercolor levert binnen 2 dagen vanuit Duitsland, prima service!

Het spul zit inmiddels ook in de auto. Geeft een bijzonder mooi effect! Expres gekozen voor de Xenon-kleur 10.000K want dat past goed bij de CH/LH (ook Xenon, immers).

Heb inmiddels 2 aanbiedingen van slopers voor een armatuur vóór, dat kan dan boven de achterbank komen. Dan zitten daar ook leeslampjes. De set van Hypercolor was daar al op voorbereid, want die twee LED-lampjes heb ik nu over.

Beide exemplaren kosten rond de EUR 30 inclusief verzenden. Mocht iemand er nog één zoeken: laat maar weten, dan stuur ik de mail van betreffende sloper door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alleen ga ik geen gat in dak zagen/knippen/snijden. Voor mij zou nu de beste optie zijn om iets boven de ramen te maken (hier ook al eens eerder gezien volgens mij).

Probleem bij mij is namelijk dat de locatie op het dak (origineel) onbekend is, en er bovendien geen verdikking in de hemelbekleding zit. De originele zal daar dus niet zo mooi passen als ik al de plek weet.

Maar ik zal de plaatsing op de voet volgen :) (onderdelen via de dealer bestellen kan ook altijd, dus ik hoef niet perse naar een sloper trouwens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dealer mag je op minstens het dubbele rekenen. Ben nu 32,50 kwijt voor een unit uit 2009, inclusief verzending. Dat is al een stuk nieuwer dan mijn auto :lol:

Nou hoeft het niet op een koopje, maar dat is dan toch weer snel verdiend.

Bij mij is het eenvoudig: oude unit er uit, nieuwe unit er in. Verder geen gedoe. Kan mij voorstellen dat je er niet zo snel aan begint als er nu nog niets zit.

@Ronald: volgens mij kun je vrij makkelijk de bedrading aftakken van de bestaande u it in het plafond. Zeker als je er LEDs in plaatst, pakt het nauwelijks extra stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach en met een beetje purschuim en siliconenkit verberg je de fouten weer die je tijdens het snijden eventueel gemaakt hebt

Gebruiken ze tegenwoordig overal voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had mooi geweest als ze een soort opbouw versie hadden. Hoewel je natuurlijk wel de originele achterin kan plaatsen en dan wat materiaal tussen het dak kan proppen waardoor het wat naar beneden komt. Moet ik alleen een keer een combi van hetzelfde jaar vinden met de verlichting en alles 100% uitmeten. Zou me ook niks verbazen als er wel een soort bevestiging aanwezig is behalve die metalen rand waar het in zit.

Aftakken kan inderdaad zonder problemen, doen ze origineel ook. Wie weet ligt er al gewoon een draad op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval zit de bestaande unit geschroefd aan een metalen paneeltje dat aan de binnenzijde van het dak is gelast. De unit van vóór kan zo op die plek komen, zit ook geschroefd. Zou zomaar kunnen dat in jouw geval een dergelijke voorziening al in het dak zit. Maar daar kom je waarschijnlijk alleen achter door de hemelbekleding los te halen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de lichtunit binnengekregen. Zag er nog als nieuw uit. Inderdaad plug & play: oude unit er uit, grote LED overzetten, kleine LEDs in de nieuwe unit steken en vervolgens de nieuwe unit er in. Ziet er heel chic uit! Bij gelegenheid zal ik in het donker wat foto's maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo ,

Heb pas een Skoda Superb combi gekocht Bj : 2012 heb op de website van www.superskoda.com Led daglichtverlichting gekocht heb deze gemonteerd maar helaas branden ze niet heb ze ook al eens omgekeerd maar zonder effect , ook heb ik het probleem dat het lampje op det dashboard aan gaat dat deze kapot zijn , echter zetten ze op de site ( www.superskoda.com) dat dit niet gebeurt ! Zou iemand mij hierbij kunnen helpen om is dit een probleem met de CAN-Bus ?

Mvg Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ollie, dat ze niet werken is best wel raar zelfs als je de + en - eens hebt omgedraaid wat betreft de canbus is het mogelijk dat deze wat gevoeliger is en dat de weerstand in de lampjes onvoldoende is.

Maar denk dat je eerst zult moeten zoeken hoe men de led kan doen branden en als dat lukt is het best mogelijk dat je geen foutmelding meer krijgt.

Hebt u wat meer info of foto's van hoe je te werk bent gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de weerstand voor de CANBUS te laag is, zou de LED evengoed wel moeten gaan branden. Overgens heb ik het idee dat de LEDs niet gevoelig zijn voor omdraaien: ik heb laatst één van mijn stadslicht-LEDs omgedraaid en in beide posities brandt hij gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, LEDs zijn sowieso gepolariseerd. Het hangt echter van de fabrikant van de komplete lamp af, of ze er voor gezorgd hebben dat +/- omwisselen geen effect heeft...Vaak worden meerdere LEDs, met al dan niet voorschakelelektronika, gebruikt. En die kun je zodanig anti-parallel schakelen en/of PWM aansturen dat de polariteit van de aangelegde voedingsspanning niks uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe