Ga naar inhoud

Ontkoppelen riolering


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 5 weken later...

Zo, de gemeente en de aannemer aansprakelijk gesteld voor de aangerichte schade :

 

- Scheur in de  buitenmuur

- Stuk afgereden van de unieke granieten vensterbank

- Tengevolge van het exscessieve aantrillen van de sleuf, zijn electrische verbindingen losgetrild ( close- in boiler keuken) waardoor deze moest worden  vervangen.(vonkbrug tussen de fasen)

   Ondanks de nulmeting, moet je er toch echt zelf achteraan, wat betreft de aansprakelijkheidsstelling, anders gebeurt er 

   niets.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu net dit topic even door te spitten, en daarbij valt mij wat op:

 

De gemeente geeft de keuze tot ontkoppelen aan de bewoners/eigenaren van de panden. Ik ken iets anders hier in de regio: alle nieuwbouw moet voorzien zijn van gescheiden rioleringssysteem, één buis voor hemelwater afvoer, en een buis voor de normale riolering. Bestaande panden langs straten waar gescheiden rioolstelsel wordt aangelegd ter vervangen van het oude, daar wordt deels ontkoppelt, en weer aangekoppeld: regenwater afvoeren aan de voorkant van bestaande panden wordt losgekoppeld van het bestaande riool, en aangekoppeld op het hemelwaterriool. Op deze manier ontstaat er extra capaciteit in de bestaande riolen, zonder enorme kosten voor bestaande panden. In mijn woonplaats is dat een paar jaar terug gedaan, en eigenlijk geen echte overstroomde straten meer gezien. Daarvoor bij hevige neerslag, zag je nog wel eens dat het regenwater op straat bijna gelijk stond met trottoir niveau gedurende een aantal uren. Na de scheiding van het rioolstelsel, eigenlijk nooit meer dergelijke 'hoogwaterstanden' op straat gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

daarbij zal het aantonen van het causale verband inderdaad het lastigst zijn.

 

Dit soort zaken worden om te beginnen zo lang mogelijk uitgesteld.

Maar, wachten loont soms.

Het voorstel van de tegenpartij ( advocaten van de grondverzetters) hebben aangeboden de helft van de door mij opgevoerde schade te gaan vergoeden en met name de schade vanwege de losgetrilde contacten van de close-in boiler.

 

Het causale verband werd duidelijk vermeden, tot ook mijn verbazing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet zo maar, eerst heb ik de zgn. o meting onder de aandacht moeten brengen.

Daarna volgde de glasharde ontkenning van de scheur etc.

Via de wet Openbaarheid van Bestuur, met enige moeite, de originele verslaggeving van  de o meting kunnen achterhalen.

Inclusief foto's van de al aanwezige scheuren.

Als er geen scheuren waren, dan ook geen foto's , dat was het principe.

 

Laat dan maar eens zien die foto's voorafgaande aan de werkzaamheden, tot zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet zo maar, eerst heb ik de zgn. o meting onder de aandacht moeten brengen. Daarna volgde de glasharde ontkenning van de scheur etc. Als er geen scheuren waren, dan ook geen foto's , dat was het principe.

 

"Laat dan maar eens zien die foto's voorafgaande aan de werkzaamheden." Via de wet Openbaarheid van Bestuur, met enige moeite, de originele verslaggeving van  de o meting kunnen achterhalen. Inclusief foto's van de al aanwezige scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het ontkennen van de scheur blijkt nu te maken te hebben met de onkunde van de deskundige 0-metende instanties.

Na oeverloze discussie geeft men eindelijk toe ons huis per abuis met het huis van de buren te hebben verwisseld.

 

Ik probeer over het algemeen hier niet al te depressief van te worden.

Ook het tenenkrommen is niet goed voor het algehele welbevinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe