Ga naar inhoud

Ontkoppelen riolering


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Tip : mocht uw straat onkoppelt worden van de riolering, check dan uw meterkast !

Vanwege het straatgeweld, aantrillen etc. gaan de geschroefde verbindingen ter hoogte van de aansluitingen (zekeringen) gewoon lostrillen.

Als ze halflos zitten, de schroeven, ontstaat er een vonkbrug en verbrandt en verkoolt de zekeringgroep.

 

Het is maar een tip, doe er mee wat u goeddunkt, zowieso de aanhechtingspunten controleren op stevigheid, kan geen kwaad.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdere schade :

 

- Een stuk uit de granieten vensterbank gereden door graafmachine.

- Bijbehorende scheur in de garagemuur, niet door de cementvoegen, maar door de stenen, de aardbevingsschade in het wingebied van de NAM, lijken er precies op.

 

Er is een zgn. nulmeting (op mijn verzoek) gedaan, ik beraad mij op het in rekening te brengen bedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn, op mijn verzoek,voorafgaand, foto's gemaakt door een bedrijf (wel betaald door de gemeente).

Na enig aandringen (WOB bij de gemeente) ben ik in het bezit van het van het fotografische verslag.

Wat ontbreekt, is het bijbehorende mondelinge tapeverslag (gemompel, ik mocht het niet horen)

 

Mijn indruk is, dat alleen bestaande scheuren, etc. zijn vastgelegd.

Als er iets niet op de uitgebreide fotosessie staat, dan wordt het beschouwd, als "scheurvrij"

Dat hoop ik dan maar.



Haal je daar een expert bij, Hobbel?

Uiteindelijk, dacht ik erover jou als expert te consulteren, als het op het verzilveren van de schade aankomt ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal kom ik juist vooraf in actie, om een onafhankelijk proces-verbaal van constatering op te maken, waarbij dan ook een uitgebreide fotoreportage zit. Dat levert in een eventuele procedure stevig bewijs op. Als je achteraf moet gaan procederen, heb je in dit soort zaken een goeie advocaat nodig. Als die een vonnis heeft weten te krijgen, kom ik pas weer in beeld ;)


  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merkte gisteren dat ik gewoon weer door de straat kan rijden. Mooi! Maar een regenbui kan inderdaad geen kwaad denk ik! Weet je gelijk of je kelder nog waterdicht is... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel door zandstormen krijg je zandduinen en dit geeft weer aanleiding tot inbraak.

En tsja die hangjongeren zijn net de zandbak ontgroeid en willen niet geconfronteerd worden met die zandduinen rond je woning

da niet cool...

 

maar pas nu maar op voor hangouderen, je weet die met hun 2e of 3e jeugd beginnen en nu met hun duploblokje's etc tot overlast kunnen zorgen.

 

Dus tsja denk niet dat je al uit de ellende bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuitte deze week toen ik mij nietsvermoedend richting winkelstraat begaf ook duplo-blokjes in de stad vanwege koninklijk bezoek. Gelukkig lukte het me om door het publiek heen te laveren. Alleen bleek de winkel waar ik heen wilde precies dat uur gesloten te zijn, alweer vanwege dat koninklijk bezoek! Derhalve onze nieuwbakken koning maar aangegaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuitte deze week toen ik mij nietsvermoedend richting winkelstraat begaf ook duplo-blokjes in de stad vanwege koninklijk bezoek. Gelukkig lukte het me om door het publiek heen te laveren. Alleen bleek de winkel waar ik heen wilde precies dat uur gesloten te zijn, alweer vanwege dat koninklijk bezoek! Derhalve onze nieuwbakken koning maar aangegaapt.

Je hebt hem gezien!  bofferd.

Ik loop achter, want ik weet niet echt goed, wat een duplo -blokje is, een soort naderend onheil ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu, we hebben de eerste stevige bui tijdens het afgelopen weekeinde achter de rug.

De bui duurde ongeveer 10 minuten en nu is het ontkoppelde systeem opgeblazen .

Een betonnen putring met gietijzeren deksel (het geheel weegt iets van  500 kg), is door het straatdek naar boven geblazen. 

Een wat bedremmelde brief van de gemeente ( het was de schuld van de regen) lag gisteren in de bus, met de mededeling, dat  de straat weer is afgesloten na een tijdelijke reparatie door derden.

Na de bouwvak, volgt een "definitieve" reparatie.

 

De ontwerpers van het systeem hebben blijkbaar nog nooit van de wet van Archimedes en van de communicerende vaten gehoord.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die regen ook.... houdt nergens rekening mee... in plaats van dat er nou eerst ff een rustig buitje over die vers ont- en aangekoppelde riolering spoelt... nee, gelijk de zondvloed. Groot gelijk dat de gemeente de schuld aan de regen geeft... :blink:  :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe