Ga naar inhoud

Wat doe je aan overlast door katten?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit had in het irritatie-topic gekund, maar ik ben nog meer op zoek naar een oplossing. Er zijn hier in de buurt nog al wat mensen met 1 of meer katten, en die laten die beesten vrij rond lopen. Gevolg is dat ze mijn tuin als kattenbak gebruiken, bij mij de vogels wegjagen, en modderpoten op mijn motorkap maken.

Wat kan je hier nou tegen doen? Graag tips en trucs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel doordat je geen vegetarier bent is de keuze makkelijk, vangen nek omdraaien en daarna een recept zoeken voor konijn.

smaak is namelijk hetzelfde, alleen goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is moeilijk een kat doet precies waar ze zin in heeft. En laat zich niet de wet voorschrijven. Het is geen hond.

Wij hebben ook een kat, komt niet buiten. En als je ziet wat die ons, in die 2 jaar, al niet beschadigt heeft dat wil je niet weten. Je krijgt het haar niet afgeleerd. Of je nu boos of aardig doet het helpt niet.

Ik heb er (nog) geen oplossing voor. Zou niet weten hoe je een katten kunt weren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu ff serieus ??

wat ik in de lente altijd doe is cacaoudoppen ( dikke laag ) in de tuin uitstrooien en daarna meteen nat sproeien

Dit heeft als effect dat je een dikke plak krijgt en dat ten eerste het onkruid minder welig groeit en ten tweede de katten en poesjes minder snel in de tuin komen vanwege de lucht en vanwege de dikke koek van de doppen.

Dan heb ik een strook tuin naast het voetpad en daar plant ik kattekruid en ja dit trekt de kat juist aan naar die plant maar gaat verder niet de tuin in en doordat hij ligt te kroelen in het kattekruid omdat hij dit blijkbaar lekker vind schijt en ppist hij er ook niet.

Oja dit geld ook voor de poesjes hoor !!

En helpen deze twee dingen niet ga dan terug naar mijn eerste verhaal, weet je zeker dat die niet meer terug komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het bijna onmogelijk is om katten weg te houden. Bij mijn ouders, die wat landelijker wonen, is dat echt een constante, altijd maar die katten in de tuin. En gaan de huiskatten weg, krijg je zwerfkatten in de plaats.

Wat mijn ouders toepassen is: ze laten er eentje castreren/stereliseren (een zwerfkat uiteraard :)), die dan blijft rondhangen. De rest verdwijnt, en dan is het in ieder geval heel wat rustiger. Die kan je het ook afleren van op de auto te gaan liggen, enz. Maar dat is een beetje van in de regen in de drup natuurlijk, en niet toepasbaar als je echt geen enkele kat wil hebben.

Anders zijn er ook nog de minder legale middelen, waarbij vuurwerk heel effectief schijnt te werken (zeker als je wat goed kan richten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zoiets nog werken?

http://www.ongedierteplaats.nl/katten-verjager-c-1336.html?source=googleads&gclid=CO-3ysWhhrUCFTDMtAod6iAAjA

Schrikdraad is nog redelijk prijzig:

http://www.schrikdraadwinkel.nl/138-kattenschrikdraad.html

Ik wilde niet over vuurwerk beginnen, maar ik sluit onderhand niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van alles geprobeerd: cacaobonen, koffieprut, emmers water, chemische troep, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik, toen ik mijn tuinen opnieuw ging inrichten, voor fijn grind in de borders gekozen. Nooit meer problemen gehad met katten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat ken ik, die apparaatjes. Vroeger heeft iemand dat bij ons thuis wel eens meegebracht, dat was een draadloos apparaatje.. Van het ogenblik dat je op de knop drukte, liepen de katten minstens 20 à 25 meter weg. Effectief was dat wel.

Maar zoals Snelle al aangeeft, voor mij en mijn zus was dat ook verschrikkelijk irritant, je kreeg er binnen de kortste keren hoofdpijn van. In België hebben ze dat ook toegepast voor hangjongeren, het zijn enkel tieners die de frequentie nog horen. Maar dat is uiteindelijk dan verboden, dacht ik.

Als je buren een kat/hond hebben, of er vaak jonge mensen in je tuin komen, zou ik het niet aanraden. Het moet echt ondraaglijk zijn voor dieren die niet weg geraken van dat geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kunnen ze inderdaad nog weinig mee doen. En of die vogels nu van zulke tuinen houden, is ook maar de vraag.

Welke vogels?

Ze zitten er overigens bij bosjes hoor, dus dat valt reuze mee. De tuin is inmiddels een stuk groener, dat scheelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe