Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Het verbruik en de brandstofprijs...


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen idee. Er stond bij een tankstation een bordje "Biodiesel preis: 113"

 

 

En wat betreft de DSG; da's echt fantastisch. Ik verbaas me er steeds meer over hoe adaptief die funktioneert, zeker in bergachtig gebied of lange hellingen op de Autobahn. Dat kun je echt zelf niet zo fraai met de hand. B)

Heb vanochtend het oliepeil nog gecheckt, maar zo te zien geen verbruik, ondanks een 2.500km forse krachtsinspanning van de 1.2TSI.

Tsja wat zo een opmerking al niet teweeg kan brengen.......:lol:

Wel paus marco, splitsen maar maar wel op zijn rooms hoor...

Geplaatst:
Rosinfield, on 29 Sept 2014 - 20:31, said:

Het gaat dan om (milli)seconden natuurlijk. In geval van een handbak moet het brein eerst beslissen dat er moet worden geschakeld. Vervolgens moeten de bijbehorende psycho-motorische scripts in werking worden gesteld (koppeling intrappen, pook bedienen, koppeling loslaten, weer gas geven). Het spreekt voor zich dat dit alles sneller verloopt indien het is geautomatiseerd 

 

In de situatie die jij beschrijft profiteer je van je lichtere 2e versnelling van de DSG. Dat is van veel groter belang dan hoe snel de DSG schakelt. Opschakelen is bij zo snel mogelijk accelereren pas aan de orde als je die 2e versnelling is doorlopen tot het punt waar de vermogenscurve weer begint te dalen.

Geplaatst:

dat kun je met de dsg heel goed zelf bepalen. Door het gaspedaal en evt de sport stand. Wanneer mijn auto niet getuned was en wij deden een stoplichtsprintje, zou ik het eerste stuk een voorsprong nemen. Vooral door het sneller opschakelen (alleen al van 1 naar 2)

Geplaatst:

Ja, maar de meeste haarspeldbochten kom je in z'n 2 uit, dus dan is er geen sprake van schakelen. (argumenteerde hij ondverdroten voort)

 

DSG is dus wel sneller, maar ik vind dat je nog niet helemaal mooi onderbouwd waarom nou.

Geplaatst: (aangepast)

Wel erik marco wacht nog ff met verplaatsen hoor want ze benne nog niet uitgekletst. :lol: :lol:

aangepast door EdK
Geplaatst:

Dit forum heeft natuurlijk wel een traditie hoog te houden. :)

 

Ooit wel eens relevante info gezocht in een draadje over verbruik?

 

"ik was met mijn greenline + merkenhypeditendatcaravan in land zus en zo waar je daar en daar die hele hele hele steile helling hebt, en Mies zei nog tegen me "wat is het toch warm," en toen we na een prachtige en probleemloze rit op de oergezellige camping aankwamen waar we al sinds jaartal heel lang geleden aankwamen waar ik mijn caravan moeiteloos over het modderige steile grasveldje trok zei de verbruiksmeter....terwijl 3 jaar geleden met onze vorige caravan  bladiebla"

 

Dan 100 keer liever bovenstaande off topics ;)

  • Like 1
Geplaatst: (aangepast)

zo is dat. het klopt dat je in zijn 2 de haarspeld uitkomt. Maar, en nu kompt het om met onze volksschrijver te spreken, waar de handbakker daarna handmatig moet opschakelen of hem zoals jij in zijn 2 laat staan, schakelt de dsg vrolijk op en door, tot aan het begin van de volgende haarspeld   

aangepast door Rosinfield
Geplaatst:

Eerder opschakelen brengt nadeel.

 

Bij mijn bakverhouding is schakelen pas aan de orde boven de 80. Een enkele keer is het me gelukt om dan bij zo'n 10%helling vol vermogen door naar 3 te gaan, maar dat lukt wegverloop en veiligheid in aanmerking genomen bijna nooit. Ik hier ook mee gestopt overigens, omdat de koppeling nog even blijft slippen ook al is het pedaal al even op, en dat voelt niet gezond.

Geplaatst:

nee, lijkt me ook niet. DSG schakelt gewoon ook door naar 3 bergop. Tenzij het ontzettend steil wordt. Bepaalt zelf wat het meest efficient is. En de max acceleratie bepaal je gewoon door het gas in te trappen 

Geplaatst:

Hee, een autoriteitsargument, waarbij de DSG de hoogste autoriteit wordt toegedicht. Jammer dat het ding niet zelf de juistheid van z'n schakelmomenten beargumenteert, en dat voor een automaat! ;)

Geplaatst:

Het is ook meer een soort meedenkende automaat gelukkig.  Itt die in de door mij gereden Auris tijdens een proefrit. Daarom valt dat dan ook zo tegen

  • 4 weken later...
Geplaatst:

Vandaag getankt voor 1,395/liter, nog nooit zo goedkoop benzine getankt in België sinds de aankoop. Bij de pomp waar ik meestal tank (maar is wat verder, kom er niet altijd voorbij) zelfs 1,354/liter.

 

Valt me trouwens op dat ik telkens na een beurt (2de gehad nu) een veel hoger gemiddeld verbruik heb, eigenaardig.

Geplaatst:

Ja ook hier in Olland beginnen de prijzen gestaag te dalen en vandaag zag ik een pomp die voor een liter euro95 € 1,594 vroeg..

Wel dat is een tijdje geleden dat deze prijzen hier normaal waren

Geplaatst:

Beste mensen; al enige tijd ben ik aan het neuzen voor een tweede hands fabia combi van ongeveer 2011/2012. Er is een overvloed aan 1.2TDI modellen en 1.2HTP(geen optie); de 1.2 TSI is in mindere mate 2e hands leverbaar (met lage km. stand). Nou ben ik niet tegen dieselen maar wat ik zo bijzonder vindt is dat de golf 4 met 1.9 TDI motor een verbruik had wat kon varieren tussen 1:19/1:25. Nu met 1 cilinder minder en zoveel jaar verder is dit ook ongeveer het verbruik van de 1.2 TDI. Met welke motivatie zou een zoekende koper een 1.2TDI Faab verkiezen boven een 1.2TSI (bij ongeveer 20.000km/jr.). De prijzen van 1.2TDI-tjes zijn relatief laag voor de leeftijd. De rijtuigenbelasting idioot hoog. Ook hoor ik negatieve geluiden over de hoge onderhoudskosten (kapotte motoren/EGR-klep)

Geplaatst:

Tsja de 1,2 tdi was enkele jaren terug zeer aantrekkelijk vanwege zijn lage uitstoot waardoor hij wegenbelasting vrij was.

Dit is wegens het te grote succes en hierdoor minder inkomen voor het rijk weer allemaal teruggedraaid.

 

En diesel is mbt de wegenbelasting altijd al hoger geweest dan de benzine uitvoeringen en doordat die mooie regeling is vervallen val je dus automatisch terug in de dure regeling.

 

En hierdoor zijn er veel mensen die nu deze fabia inruilen vanwege de nu te hoge kosten, maar door de vele mensen die inleveren word het aanbod van deze TDI ook groter en dus leuke aanbiedingen in de 2e handsmarkt

 

Mbt EGR klep is een bekend verhaal maar komt ook bij andere diesels voor, maar blijkt ook dat als je veel lange ritten maakt met de wagen dat je minder die klachten hoort dan diegene die korte ritjes maken.

Kapotte motoren ( 1,2 TDI ) is mij niet bekend , bij de 1,2TSI zijn er wel veel problemen geweest met de distributie ketting.

Maar dit is een kwestie van vragen aan dealer of deze is vervangen en zo niet in koopcontract mee laten nemen dat als het bij jou voorkomt dat het kosteloos word vervangen omdat het een productiefout is

En kosteloos bedoel ik dan ook Nul euro aan kosten voor jou.

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Zaterdag jongstleden betaalde ik hier in Olland € 1,49.9 voor één hele liter.

En dit is voor onze begrippen ook weer aardig goedkoop, maar mag van mij nog goedkoper worden hoor !

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag E10 getankt in Duitsland €1.339 dat is helemaal niet verkeerd. De vorige week de eerste keer sinds ik dit autootje heb in NL getankt € 1.519. :onzeker:

Ik tank niet meer in NL als een vorm van protest tegen de belastingen op autobrandstof. Ik ben vanmening dat ik genoeg belasting betaal.

Geplaatst:

Ik tank niet meer in NL als een vorm van protest tegen de belastingen op autobrandstof. Ik ben vanmening dat ik genoeg belasting betaal.

Dat is een van de voordelen als men dicht bij een landsgrens woont.

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe