Ga naar inhoud

Auto Rai 2013 geschrapt


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Achterhaald? Absoluut niet!

Lekker een dagje snuffelen, kijken, voelen, ruiken... (ja, aan de auto's, niet aan wat op de motorkap ligt) ;) als vader lekker met je zoontje, da's toch geweldig! Een rondje langs diverse showrooms kan daar écht niet tegenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehhh Marco we weten dat joost groeit als kool, maar 2013 was dat niet een beetje te vroeg geweest voor kleine Joost op de autorai ?

Maar tsja wat moeten al die trouwe bezoekers nu opeens doen op die dag ?

Maar als ik dan las dat een beetje gerenomeerde importeur een minimale 2 a 3 miljoen kwijt was op zo''n RAI...................... wel dan denk ik bij mezelf als de RAI nu eens wat minder in deze slechte tijden had gevraagd dan had men misschien wel genoeg importeurs over de streep getrokken.

Want als RAI een beetje minder verdienen dan helemaal niets verdienen .........lijkt me de eerste keuze toch een betere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vroeg al monogaam Frank ?

Dat weet ik Marco, maar als de RAI nu eens eerst wat van de prijs haalt, dan de importeur eens wat kariger doet met de stand.

Wat polen inhuurt voor op de stands, wel dan kan de RAI gewoon doorgaan.

Kom om auto's te kijken en niet om met vertegenwoordigers en dergelijke te praten op zo'n beurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt ook ed. De laatste rai was alleen maar aangekleed met zeecontainers, echt gewoon karig.

En tsja, moet de rai dan maar met de prijs zakken? Misschien doen ze dat al wel. Maar ik zeg ook niet tegen de bakker: doe mij dat brood maar voor de helft, want als ik het niet koop ga je failliet en heb je niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Maar ik zeg ook niet tegen de bakker: doe mij dat brood maar voor de helft.

Zei het gister nog tegen hem, denk je dat die zei ?

Kom morgenavond dit brood maar halen voor de helft, maar niet klagen dat die dan oud is hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat iedereen daar graag naar toe gaat is waarschijnlijk één van de problemen, veel kijkers, weinig kopers. Of werd daar sowieso niks verkocht? In dat geval kost het waarschijnlijk sowieso meer dan het opbrengt.

Ik ben eigenlijk ook nog nooit naar het Belgische autosalon gegaan, het interesseert me eerlijk gezegd ook niet zo, naar auto's kijken. Als ik er echt één zou willen kopen, was het misschien wel nog iets, in plaats van een paar dealerbezoeken ben je er ineens vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kost het waarschijnlijk sowieso meer dan het opbrengt.

Zo werkt het bij ons ook, ik ben ook vaak op vakgerichte beurzen te zien als bezoeker of als bemanning.

Zo'n beurs in de Horecava Rai kost een vermogen, reken op een 100.000 euro voor een stand van 100m2! Dus wat een auto-importeur betaalt is hier weer een veelvoud van omdat de m2 nog veel meer zijn.

We staan ook op goedkopere/kleinere beurzen en zijn dan zijn we rond de 3000 tot 5000 euro kwijt voor een stand van 15m2. Dit altijd excl de kosten zoals bemanning natuurlijk etc.

Het brengt ook wel wat op hoor maar dan vooral op de langere termijn. We zien het als een investering en hebben er geld voor gespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Maar ik zeg ook niet tegen de bakker: doe mij dat brood maar voor de helft, want als ik het niet koop ga je failliet en heb je niks?

De wereld is veranderd. En we doen er allemaal aan mee.

Want je zegt idd niet tegen de bakker 'doe maar voor de helft', nee, je gaat gewoon naar de supermarkt en laat de bakker links liggen...

Ja, jij en ik natuurlijk niet (ahum), maar het grootste deel v.d. consumenten wel...

En daarom gaat de detailhandel over de kop, daarom blijven er vrijwel geen speciaalzaken meer over. Daarom zijn er nog maar weinig zelfstandige garages, etc, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat iedereen daar graag naar toe gaat is waarschijnlijk één van de problemen, veel kijkers, weinig kopers. Of werd daar sowieso niks verkocht? In dat geval kost het waarschijnlijk sowieso meer dan het opbrengt.

Het is geen tweedehands automarkt of postzegelbeurs.....

Zoals met nagenoeg alle professionele beurzen, wordt tijdens de AutoRAI niet rechtstreeks verkocht, maar vooral belangstelling gewekt, in de verwachting dat kopers later naar je showroom komen (en hopelijk ook zaken komen doen) omdat tijdens de beurs de interesse is gewekt. Dus is het per definitie een kostenpost.

Als je dan als importeur moet gaan bezuinigen op je marketingbudget, zul je eerder een beurs schrappen dan advertenties: een beurs is één moment in het jaar; met reclame trek je door het hele jaar heen de aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen tweedehands automarkt of postzegelbeurs.....

In België is dat de regel hoor, dat er verkocht wordt. Het Belgische autosalon, daar koop je gewoon direct de wagens die je ziet staan. Zo ook voor vakantiebeurs, batibouw (bouw dus). Elk merk staat er enerzijds om te promoten en anderzijds om te verkopen.

Datzelfde autosalon haalt gemakkelijk dubbel zoveel bezoekers dan die AutoRai (terwijl België toch een stukje kleiner is), het is in ieder geval een veel beter business model. Bovendien zijn altijd alle merken aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe