Ga naar inhoud

Regensensor Yeti activeren


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Gekregen van iemand die dezelfde dealer heeft als ikzelf

En is om de regensensor te activeren op de Yeti die in de achteruitkijkspiegel zit ingebouwd !

Testen na activeren is te doen door een plantenspuit te gebruiken en op je raam te spuiten bij de sensor !

regensensor.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een lichtsensor en dan ook een regensensor. Ben/ FabTdi heeft namelijk eenzelfde bolide als jij hebt (zelfs de kleur is hetzelfde). Tijdens een uitstapje hem er even op gewezen dat zijn auto nog meer kan :blink: . Hij heeft hem ook geactiveerd, of beter gezegd, laten activeren tijdens zijn 30k beurt. Daar heeft dan dan befaamde formuliertje aan over gehouden dat nu als pdf de ronde doet waar de lcode op staat die je in vcds kunt gebruiken om hem op de regensensor te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regensensor gebruik ik nooit. Hij wist altijd als het niet nodig is. Waardeloze optie die ik er "gratis" bij kreeg!

Lichtsensor gebruik ik altijd.

Parkeersensor heb ik altijd nodig en die gaat automatisch aan steeds mocht ik te dicht bij een paaltje/muurtje oid komen. Hier heb ik al heel veel schades door misgelopen! :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik vind de regensensor juist heerlijk! Staat altijd aan, met de "gevoeligheidschakelaar" op het derde standje. ideaal! Lichtsensor gebruik ik niet, lichten staan altijd aan. En perkeersensoren, ja, die zijn goud waard, zowel voor als achter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik heb eigenlijk ook de neiging om liever zelf te wissen. Ben er ook spaarzaam mee. Moet ook wel echt plenzen, wil ik hem op continu wissen zetten.

Licht altijd op auto, dus wel altijd aan maar afhankelijk van hoeveelheid daglicht dagrijverlichting of dimlicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen met regensensoren zijn positief, maar wel wisselend positief. Ik had al sinds 2002 een regensensor in de Peugeots die ik gereden heb, maar dan een waarvan de gevoeligheid niet regelbaar was voor de gebruiker. Iedere zoveel tijd vond ik dan weer een bui of schemering waar de sensor het niet met mij eens was. Overall was ik erg blij met de sensor.

Ik had graag een regelbare sensor gehad in mijn nieuwe auto, maar helaas is de sensor zelf al niet leverbaar bij de Fabia GL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die regensensor mis ik ook. had deze op mn Scenic en beviel me prima.

M'n broer vond het maar een onding op zijn Scenic. Zo zie je hoe ervaringen verschillen.

Op de Caddy zit ook de regensensor en geen omkijken naar. Als t plenst wist die zonder meer op hogere snelheid en komt erop nieer dat ik eigenlijk nooit meer de wisschakelaar gebruik.

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

De regensensor is wel handig maar je moet er een beetje aan wennen. Ondertussen wil ik hem eigenlijk niet meer missen.. Bij "Hollands weer"" is die wel erg handig!

In de winter (nu dus) vind ik het trouwens minder handig als het miesert en er pekel op de ruit komt, de sensor kan niet echt goed met die grijze strepen omgaan. Ook in Oostenrijk gemerkt dat, als je de tunnel ingaat, er een soort nevel hangt waar de sensor net een paar sekonden te lang over doet om aan het werk te gaan.

Gelukkig kun je de sensor wel uit en aanzetten :notworthy: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1999 al een regensensor :o Netjes hoor!

Heb die sensor op zich niet nodig hoewel het wel handig zou zijn als hij alleen actief zou kunnen zijn als je de wissers hebt ingeschakeld. Dus alleen om het interval te bepalen. Maarja, de Fabia Combi GL heeft geen sensor, dus ook geen last van :P

En parkeersensoren zijn echt goud waard!!! :D

Als dat geen optie was had ik ze laten inbouwen. Achteruitrijcamera vind ik wel wat te ver gaan bij een dergelijk lage/overzichtelijke auto (bij een grote bus misschien wel handig)

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardige anekdote: was met m'n O2's redelijk verwend, met voor- en achterwaartse PDC. Kreeg ik een keer als leenauto een A4 mee, rag ik die op dezelfde manier als altijd achterwaarts het parkeervak in de parkeergarage in, wachtende op het piep-piep-pieeeeeeeeeeeeeeeeeep, bedacht ik nog nèt op tijd dat die A4 helemaal geen PDC had :-) , noch achter, noch voor.

Oef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet ongebruikelijk dat aldus ongevallen plaatsvinden, ken ik uit de vliegerij. Men is iets gewend dat er niet meer in zit, of op een andere plek, enz enz. Zo is eens iemand wiens parachute niet open ging verongelukt terwijl hij wanhopig aan een koord rukte van de vroegere reserve chute.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de regensensor op mijn Peusj uit 1999 (!) briljant. Doet 't altijd op 't juiste moment, zou deze optie niet willen missen.

Enne, WMM, met je parkeersensor, leer rijden! ;-) :59:

De schades bij mij zijn nihil hoor, dankzij de sensor.

Mijn huidige O2 is schadevrij, al een half jaar dus! :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in 2008 mijn Peugeot kocht konden de twee garages waar ik geweest ben niet echt vertellen wat het nut was van PDC. "Sommige kopers vonden het handig". En even demonstreren hoe het werkte konden ze niet.

's avonds tien minuten in mijn vaders auto gereden en voor mij was het duidelijk dat PDC nuttig was.

Als service naar de klanten snap ik niet waarom ze de dealers het niet demo'en...

Maar als ze goed willen verdienen aan de parkeerschades dan snap ik het heel erg goed..

Gesprek met collega op kantoor: "Nee, ik ken mijn auto goed genoeg". En rijd vervolgens op diezelfde avond rijdt deze collega een andere auto (die dacht even langs te glippen) achteruit aan tijdens het inparkeren.

PDC was de enige optie op de GL waar ik zeker van wist dat hij er op moest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste lezers,

Deze PDF die bij start topic staat is te gebruiken als je dealer niet weet hoe dit aan te passen

Print deze dan uit en neem deze mee naar de dealer.

Indien je zelf een VAGCOM kabel hebt kun je beter even verder kijken hier op forum in VAGCOM en het door Sodela uitgelegde toepassen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe