Ga naar inhoud

afwerking MDI aansluiting in dashbord console


Louis
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Bij de koop van mijn yeti is afgesproken dat een MDI aansluiting geplaatst zou worden in de dashbord console. Dit is nu gebeurd echter het afwerkplaatje ontbreekt en het lijkt erop dat niemand binnen de skoda organisatie in nederland achter het artikelnummer van dit plasticplaatje kan komen. Is op dit forum misschien iemand die ook deze mdi aansluiting heeft en kan nagaan welk atikelnummer dit plaatje heeft?

Voor de duidelijkheid: deze mdi aansluiting wordt geplaatst in de opbergplek onder de aircobediening dus niet in de middenarmsteun.

Alvast hartelijk dank voor de hulp :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik niet over de Yeti kan spreken is het bij de Fabia ook zo dat het onderdeel waar de MDI in hoort niet in ETKA staat. Tenminste, niet toen ik er naar vroeg.

Ik wil wel in ETKA kijken voor je, maar ik zal niet meer zien dan de dealer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zoek ik zoiets ook voor de Fabia.

Ik wil een externe HDD op de MDI aansluiten. Ik heb nog geen MDI maar .... op de website (HIER) waar ik m vond zit er is een tussenkabeltje bij waarin de MDI-USB kabel moet. Die tussenkabel heeft een MDI mannetje-vrouwtje aansluiting. Aan het uiteinde van die kabel zit de mogelijkheid (kunsstof) om het ergens netjes weg te werken. Maar die uitsparing is in de auto niet te vinden. Wat ik al wel gelezen heb is dat ik met deze MDI aansluitiing m'n huidige AUX-in om zeep help. Maar met wat knippen en solderen van draden denk ik dat ik zowel e MDI als de AUX-IN kan behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Scout (Witte Yeti), dat is het. De aansluiting is gemonteerd, dus ik kan het wel gebruiken maar links en rechts zitten daar dus gaten omdat het afwerkplaatje ontbreekt en op één of andere manier komen ze er niet achter welk artikelnr zo'n afwerkplaatje heeft. Raar toch? :angry:

Sorry dat ik zo laat reageer maar had nog een hoop dingen te regelen vanavond.

@macmaniac78, Deze MDI aansluiting komt in de uitsparing onder de airco in de middenconsole. Het bakje wat hier zit wordt vervangen door een kleiner bakje met boven in de MDI aansluiting. Zie de foto die scout geplaatst heeft.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niet hoor , schrale troost is dat er meer zijn die in begin deze fout maken

En nu is het niet zo'n ramp, maar als je straks met een probleem zit met de wagen en er zijn 4 scout en je noemt scout dan kan je vraag wel eens erg vreemd aflopen

Vandaar de opmerking hier maar meteen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Scout, dat is het. De aansluiting is gemonteerd, dus ik kan het wel gebruiken maar links en rechts zitten daar dus gaten omdat het afwerkplaatje ontbreekt en op één of andere manier komen ze er niet achter welk artikelnr zo'n afwerkplaatje heeft. Raar toch? :angry:

Sorry dat ik zo laat reageer maar had nog een hoop dingen te regelen vanavond.

We zitten niet allemaal elke op het forum, maar leuk dat je reageert.

De foto en het art. nr. is denk ik van de hele set, kost in Oostenrijk € 329,-

Ik heb gezocht in ETKA (onderdelenprogramma van VAG) maar zo'n plaatje kan dat niet vinden bij de Yeti. Ik zie wel het een en ander bij de VW Tiguan, vraag je dealer maar eens of ze daar naar kijken. De VW Tiguan heeft meer onderdelen die ook in de Yeti zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MacManiac, aux-in die niet meer zou werken lijkt me vreemd. Dat zijn namelijk aparte pinnen achter op de radio/navigatie. Ik dan ook niet weten waar je het op zou moeten solderen als het verloren zou gaan. Maar goed, heb geen MDI (en mis het ook niet dankzij een goede navi) dus kan er ook niet echt over meepraten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Witte Yeti, Je kunt deze mdi aansluiting af fabriek laten installeren voor € 150. Door omstandigheden is dit bij mijn yeti bij de dealer geïnstalleerd.

Bedankt voor je moeite ik elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goedemorgen allemaal, even een update betreffende de mdi aansluiting. Hoera, skoda nederland is het gelukt het afwerkplaatje te traceren. Is al gemonteerd en het zit nu allemaal netjes uit.

Nu zit ik echter met het volgende probleem: Heb een harde schijf op de mdi aangesloten (fat32) zoals in de specificaties van de Swing aangegeven. Maar om de haverklap krijg ik tijdens het afspelen van de muziek de melding 'initialisering MDI'. Na zo'n 10 à 15 seconden speelt hij weer gewoon verder waar hij gestopt was. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja wat voor harde schijf ?

Hoe heb je je bestanden weggeschreven ?

Maar zoek eens even hier op forum , want er is al eens het een en ander over geschreven mbt problemen met HD's en Swing maar ook andere Navi met HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, EdK, ik heb vanmorgen enkele uren op het forum rondgeneusd maar nergens komt mijn probleem naar voren, Het is een 120G 2,5inch HD die gevoed wordt door de usbaansluiting. Fat32 geformatteerd, 1 partitie. De bestanden staan in een mapstructuur 1 nivo. dus de mappen staan rechtstreek onder de root. In de mappen zitten verder de bestanden en geen andere mappen. Lijkt mij niet zo moeilijk. Ik heb wel een verlengkabeltje (USB) lopen vanuit het kabeltje dat aan de MDI is aangesloten naar de HD. Overigens met een USB-stick levert het geen problemen. Misschien moet ik wel overstappen. De dealer wist trouwens ook niet waar het aan kon liggen.

Wilde nog MDI updaten via een op dit forum genoemde site maar kan niet aan de update komen van 2012. Wel die van 2011 maar ik ga ervanuit omdat de wagen in mei 2012 geleverd is de update van 2011 is uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Louis, heb je een foto's en/of onderdeelnummer (staat soms op de factuur) van het plaatje? Hier ga je ongetwijfeld andere gebruikers blij mee maken!

En voor wat betreft de disk, erg vreemd dat hij hem initieel wel leest en dan opeens een poosje moet zoeken. Hoor je hem tijdens die secondes ook echt z'n ding doen, of merk je niks aan de disk? Zo ja, dan lijkt het alsof de verbinding even wegvalt, het zij de kabel of ergens op de printplaat van het ding (is USB gevoed neem ik aan). Wat ik zelf ook eens zou proberen is om de USB aansluiting van de disk even extra te aarden door een draadje tegen de buitenkant van de connector te houden en te verbinding met een massapunt of kaal stukje metaal. En, uiteraard eens een andere disk proberen of in een andere behuizing (met andere controller) proberen als je die mogelijkheid hebt.

We hebben al veel gekke dingen voorbij zien komen, dus er is hoop ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Snelle, bedankt voor je reactie. Ik ben er inderdaad over aan het denken over te stappen op usbstick. Eens kijken hoe dat gaat. Als dat goed gaat dan meteen maar een een stick kopen waar flink wat op kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pcfre@ak. Ik zal een kijken of ik het plaatje nog er van kan halen. Maar de dealer vertelde mij dat hierop geen artikelnr stond en dat was ook het grote probleem. Als het lukt zal ik een foto maken en plaatsen.

Ik heb de hd nog eens op de computer aangesloten en ook nu valt hij af en toe weg. Ik denk dus het dat dit het probleem is. Zal een verder onderzoeken of dit verholpen kan worden. Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe