Ga naar inhoud

Yeti als caravantrekker


gerardus
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij stijgingen moest ik terugschakelen van 6 naar 5 en soms terug naar 4 als het te steil werd. De motor pakt de wisselingen uitstekend op en doet net als de versnellingsbak z’n werk heel soepel en geruisloos.

Dat alles bij een maximaal toerental van soms 2500, maar meestal 2000 omw/min en minder. Chapeau voor de TSI.

Inderdaad knap dat je niet meer terug hoeft te schakelen met een caravan er achter aan. Is een stuk rustiger rijden zo, en zeker als het op cc kan. Voor zulke lange stukken heeft die ook ongetwijfeld zijn nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Er viel mij één ding op dat ik nooit eerder bij een auto hoorde en dat was het geluid van de remmen. Je hoort het aangrijpen van de remschoenen op de schijven. Niet irritant of eng; kent iemand dat?

....

Hoor ik ook héél duidelijk. Vooral bij lagere snelheden zoals in stadsverkeer hoor ik de voorremmen heel erg "schuren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan heren! Jammer dat Spiritmonitor mijn totaalverbruik zo dramatisch weergeeft op dit moment :o

Het verbruik bij solo ritten is juist zo gunstig met 1:14. Want ja, daarover kreeg ik wel vragen op campings. "Leuke auto die Yeti, doet ie goed met de caravan?" "ene.....wat verbruikt ie". Dan noem ik beiden: solo en met caravan natuurlijk en dat verbaast velen toch wel ten gunste van de Yeti.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor ik ook héél duidelijk. Vooral bij lagere snelheden zoals in stadsverkeer hoor ik de voorremmen heel erg "schuren".

Dan ga ik er maar vanuit dat het normaal is. Niet dat ik mij zorgen maakte hoor, maar deed wat vreemd aan als je zoiets voor het eerst hoort.

De CC doe ik handmatig uit als ik ga terugschakelen, maar echt nodig is dat niet, want zo gauw je de koppeling intrapt gaat de cc ook uit. Toch doe ik het liever handmatig, want ik voel bij het ontkoppelen toch een licht schokje. Ik ben een piepert als het om techniek gaat niet: het kan mij nooit soepel genoeg gaan.....

Nu snap ik ook waarom ik bij andere auto's zo vaak kort de remlichten zie branden: men tikt de rem aan om de cc uit te schakelen. Vind ik best hinderlijk, want je kunt het ook uitschakelen op je stuur en dan heeft niemand er last van.

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de cc gaat uit als je de koppeling intrapt. Kwam ik bij toeval achter toen ik moest terugschakelen en m'n cc vergat. Het schokje dat ik voelde, zal mogelijk komen omdat het toerental een fractie van een seconde wil oplopen en gelijk wordt gestopt. Als ik mij goed herinner staat daarover ook iets in de instructie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik moest terugschakelen en m'n cc vergat. Het schokje dat ik voelde

Heb ik nooit. Neem niet de moeite om uit te zetten als ik moet schakelen, motor reageert daar bij mij niet op.

In het instructieboekje staat trouwens ook dat je niet uit de versnelling moet trekken zonder de koppeling in te trappen als hij op cc staat. Heb dat natuurlijk niet uitgeprobeerd, maar slaat de toerenteller wel even uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mond houden Menno je weet totaal niet waar het over gaat !!
Ik ook niet Kees, gebruik eigenlijk standaard de schakelaar op hendel, gewoon ff aantikken en hij is der af !
aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe