Ga naar inhoud

summer screenwash


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Kreeg net bij de autowasstraat 2 L Summer Screenwash. Een roze goedje. Vraag me af of dit bedoeld is om in het ruitenwisser vloeistof reservoir te doen. Daar zit n.l. iets blauws in (voor de winter?). Kun je het dan daar wel gevoeglijk bijgooien of beter de ramen er mee doen met een spons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat het niet op de fles ?

en blauw is meestal voor onder nul en geel of rose is meestal ruitenwisservloeistof voor den zomer

Zeg maar winter of zomerbanden maar dan voor ruitenvloeistof

Moet alleen kijken of het een concetraat is en dus moet aanlengen met zomerwater of dat het er zo in kan

Mar dan zou ik ff terug rijden en zeggen dat je nog een fles wil hebben omdat je tankie 5 liter is

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, staat wel op dat het is voorgemengd met water. Alleen, kan dat gemengd met die blauwe die er nu in zit en wat doe je dan als het winter wordt.

Heb overigens nog iets van 15 L van die blauwe staan (gebruik het niet veel). Dus misschien kan ik met deze dan maar beter de ruiten met de hand wassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was de ramen van je landhuis er maar mee !

zoals erik al zei het zijn kleurstoffen ( E Nummers ? )

enne verschil is alleen dat de minimale temp wat anders is , dus deze zal eerder bevriezen

maar voor het gaat vriezen heb jij deze tank al geheel leeggespoten !

En kun je voor de winter begint weer een gehele blauwe vulling er in hebben !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het weer winter wordt, ga je gewoon weer op tijd de anti-bevries uitvoering er bij doen. Neem toch aan dat je regelmatig ruitensproeiervloeistof bijvult?

En zo niet, dan gewoon een paar keer extra sproeien tegen de tijd dat je een andere soort er in wilt doen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me nog het meest verbaast: dat Menno 'zomaar' niet-officieel-goedgekeurde vloeistoffen in z'n Henk durft bij te vullen?

Eigenlijk mag alleen de officiele Skoda dealer, tegen officiele Skoda prijzen, deze vloeistoffen aanvullen. Dan dient men bij het aanvangen van het zomerseizoen, alle wintervloeistoffen zorgvuldig te laten verwijderen en deze op milieu verantwoorde wijze af te voeren. Dit aftappen en afvoeren zal gebeuren tegen een schappelijke, edoch professionele vergoeding. Dan dient vervolgens gevuld te worden met een goedgekeurde zomervloeistof, verdunt tot de juiste concentratie met zorgvuldig afgemeten en goedgekeurd zomerwater.

Bij het aanvang van het winterseizoen dient eenzelfde procedure uiteraard weer gevolgd te worden voor het 'approved & only original' Skoda winterruitenwaswater.

eiffel-city-chakan-you-must-be-joking-2009-05-11_0430.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nu we toch bezig zijn: Ik heb concentraat met heerlijke?? citroengeur wat ik moet aanlengen met zomerwater :P. Zit er onderop iets om het te laten leeglopen op moet ik eerst het reservoir leegspuiten?

Gr. Ed

aangepast door YetiSchiedam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als ik die citroenrommel bij de inhoud doet wat nu in het reservoir zit (zeer sterke stinkzooi), zal het qua lucht in je auto niet ten goede komen voor je zelf. Je zal zeer goedkoop high worden hahaha. Vandaar is mijn vraag, gewoon eerst leegspuiten en dan vullen met nieuw, als ie nergens anders kan laten leeglopen. Fijn weekend verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je het op de achterruit heb je de stank ook niet naar binnen via de ventilatie en kun je wel er vanuit gaan dat zodra tank leeg is dat het overal verwijderd is !

En kun je overstappen naar de citroënlucht !

je kunt nog onder de wagen kijken of je bij onderkant tank kan komen om daar de slang los te trekken

dit was namelijk wel mogelijk bij de Citroën Jumpy ( bedrijfswagen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je persé je reservoir leeg wilt hebben: wet van communicerende vaten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_de_communicerende_vaten

Oftewel leeghevelen met een klein slangetje in je reservoir, zorgen dat het andere einde v.d. slang laag bij de grond hangt, ff aanzuigen en voila, loopt vanzelf leeg!

Maarre, volgens mij wordt je luchtinlaat van het ventilatiesysteem afgesloten zodra je begint te sproeien (volgens mij in auto's met climatronic), daardoor ruik je nauwelijks iets van het 'frisse' geurtje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens op onderzoek gaan onder de auto en anders zoals aangegeven. Je ruikt het wel in de auto, anders zou ik nu ook niet de huidige die erin zit ruiken. M'n vrouw kan helemaal niet tegen die lucht..hahaha. Zal ze voortaan een spons met water meegeven, als ze naast me zit, kan ze af en toe de voorruit schoonmaken tijdens het rijden. En een bekijks dat je hebt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe