Ga naar inhoud

Afdekkap bougiekabels t.b.v. 1.2 TSI


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Had gevraagd of er zo'n kap gemonteerd kon worden bij de bandenwissel. Net gebeld met aanbod een kastje te monteren om de marters te verjagen.

Kosten ca €100 (incl. montage). Heb het maar gedaan, want zo'n kap dekt natuurlijk ook lang niet alles af. Hier in Friesland begint de marter ook problemen te veroorzaken, ze hadden al diverse klanten gehad met aangevreten kabels.

Wordt op de accu aangesloten. Neem aan dat het heel weinig stroom trekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kastjes om marters te verjagen? Menno toch...

Al die ultrasoon dingen werken voor geen meter. Die beesten schijnen daar heel snel aan te wennen.

Lees hier:

http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/schaeden-durch-tiere/default.aspx

"Forscher sind jedoch inzwischen der Ansicht, dass UItraschall-Geräte keinen Schutz vor den Tieren bieten"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mening van boswachters, ja. Voor wat die waard is. Zoek nog maar eens wat verder, dan zul je zien dat ze dat geluid niet fijn vinden en van de bron ervan weg zullen blijven, aangezien geluiden binnen die frequentie bandbreedte een signaal voor gevaar vormen. Overtuigd van het tegendeel zal ik slechts zijn bij voldoende evidentie van martervraat ondanks de aanwezigheid van geactiveerde kastjes. Dat soort info zie ik volgaarne tegemoet, dan kan ik nog op mijn besluit terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forscher = onderzoeker

Forster = boswachter

BTW: ik zie meer heil in die afdekkits die er schijnen te zijn voor VW's. Wellicht ook leverbaar voor Skoda's?

Lees verder bij 'Abschottung'

Volkswagen bietet für zahlreiche Modelle eine Abschottung des Motorraums an, so dass der Marder nicht mehr eindringen kann

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, is waar, Duits was nooit mijn sterkste taal :lol: Maar een mening van onderzoekers zegt me niets, zeker van onderzoekers verwacht ik empirische evidentie en niet slechts een mening. Ik ken alleen die grotere kap, die Pim ook heeft, maar denk dat zoiets weinig soelaas biedt, omdat lang niet alles wordt afgedekt en die beestjes zich daardoor niet zullen laten weerhouden de onbedekte gedeelten op te peuzelen

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt Menno, lees de ervaringen (vooral uit de duitstalige landen) maar eens door. Geurbollen, hondeharen, ultrasoonverschrikkers; het helpt allemaal niet.

Het enige wat helpt is de ruimte ontoegankelijk maken of de hoogspanningsoplossing.

Of, de oorzaak van het aantrekkelijke van al die leidingen wegnemen. Ergo, alles vervangen door leidingwerk van een ander materiaal dan het huidige. Het gaat namelijk om de visolie-component bevattende weekmakers uit de gebruikte kunststof slangen...

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe