Ga naar inhoud

Wilders trekt de stekker eruit!


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Belgie draait ook prima zonder regering.

Als we nou gewoon eens de uitgaven het zelfde zouden laten, en n.a.v. de kosten berekenen hoe hoog de belasting zou worden, dan kan je het een hele tijd, bijvoorbeeld 10 jaar, uitzingen zonder die politieke klunzen. Gewoon telkens periodes van 10 jaar een zakenkabinet, dan verkiezingen, 2 jaar een gekozen regering die de regeltjes wat aanpast, en dan weer 10 jaar verder met een zakenkabinet.

Lijkt me veel goedkoper, en je aandacht wordt niet de hele tijd door dat achterlijke politieke gekrakeel afgeleid van de dingen die echt belangrijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie garandeert dat een zakenkabinet goed beleid voert en de juiste beslissingen neemt? Aan wie en hoe legt dat kabinet verantwoording af? Hoe reken je een slechte minister af, of zelfs het hele kabinet dat misschien toch niet zo wijs blijkt te zijn als gesuggereerd wordt met de term zakenkabinet?

Ik geloof niet in zakenkabinetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou, dat vind ik ook te lang. Iets anders waarom ik een zakenkabinet niet zie zitten: ik denk dat voorstanders niet onderkennen dat er verschillende visies op de gewenste inrichting van de samenleving zijn. Er is niet zoiets als objectief wenselijk beleid op gebied van economie, woningmarkt, arbeidsmarkt, zorg, onderwijs, ontwikkelingssamenwerking etc. Wanneer over zakenkabinetten wordt gesproken lijkt daar wel vanuit gegaan te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige problemen zijn zo groot dat ze niet door de "normale" politici kunnen worden opgelost die maar een zeer korte tijdspanne vooruit denken en daarbij veelal voornamelijk de eigen carriere op het oog hebben. Er zijn wel degelijk de partijen overstijgende oudere wijze mannen en vrouwen die hun sporen al hebben verdiend en bij wie de kans op een succesvolle aanpak in elk geval groter is. Tegelijkertijd realiseer ik me jammergenoeg ook dat zoiets politiek onhaalbaar is. Immers de waan van de dag, de electorale belangen en niet te vergeten de persoonlijke ambities, prevaleren. Hoezeer men in deze tijden ook lippendienst belijdt aan "het landsbelang".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook oudere wijze mannen en vrouwen die hun sporen al hebben verdiend kunnen en zullen een probleem met verschillende oplossingen benaderen. Ik geloof niet in één, objectief juiste, oplossing voor een probleem. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En bovendien: men moet het ook eens zijn over wat het probleem nu eigenlijk is en waardoor het veroorzaakt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen ook Bouterse, Berlusconi en/of poetin eens vragen om de boel hier te komen runnen. Die mannen krijgen tenminste zaken gedaan! :mf_electricchair:

Vergeet Assad niet... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan jullie ons wereldrecord verbeteren? Succes :-))

Anders sturen we wat mannen van ons hier ( je MOET ze wel houden he)

Die kunt ge direkt herkennen als ze buitenkomen, die hangen vol hechtpleisters en windsels en zo van altjd maar te vallen! (quote Urbanus)

Ik denk dat Hero Brinkman met zijn nieuw te vormen partij ook wel wat kiezers van de pvv en vvd weghaalt.

Het wordt in ieder geval vast weer een hele toer om een kabinet te vormen................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt in ieder geval vast weer een hele toer om een kabinet te vormen................

Ja dat wordt natuurlijk nog het ergste. Iedereen staart zich nou blind op die niet bestaande kans dat er nog wat steun zou zijn voor de begroting voor 2013. Dat wordt natuurlijk niks, maar het ergste is natuurlijk dat die formatie ook eeuwen kan gaan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het ergste is natuurlijk dat die formatie ook eeuwen kan gaan duren.

Mooi dan hoef ik nog maar één keer in dit leven te stemmen !

En ik wordt niet eens een eeuw dus laat staan eeuwen !

Goh, welke zender gaat trouwens die soap van een paar eeuwen uitzenden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opheffen al die splinterpartijtjes, zet toch geen zoden aan de dijk. Maakt het debat ook wat efficiënter.

Dat is misschien wel de kern van het probleem van de Nederlandse politiek. Ieder gek kan zijn eigen winkel openen en met splinters in de kamer komen. Het formeren van een regering wordt dan niet makkelijker en de kwaliteit is dan ook niet geborgd.

In andere landen kennen ze daarvoor de kiesdrempel (voorbeeld Duitsland). Daar moet je bijvoorbeeld 5% hebben om überhaupt in de kamer te komen.

Het zal deze of gene niet verrassen, maar ik vindt het Duitse systeem veel beter dan het NL systeem. Want men kent er ook nog een extraatje: de helft van de zetels zijn directe zetels. Het is dus een mengvorm/ hybride van het oude districtenstelsel en ons huidige systeem van de evenredige vertegenwoordiging. Daarmee stel je ook nog eens veilig dat je regionaal verdeeld ook nog vertegenwoordigd bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe