Ga naar inhoud

review Fabia II Combi 1.2 tsi 77 kw greentech ambition


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat 'ding', een DSG, is echt totaal iets anders dan vroegah een conventionele 3 of 4 traps automaat... Is gewoon onvergelijkbaar.

Vooral de aansturing (dmv fuzzy logic), het leer-gedrag en de combinatie met de, in de auto aanwezige sensoren, geven gewoon een goed rijgedrag. Zowel gyroscopisch- (bochtenwerk) alsmede hellingshoeksensoren (stijgen/dalen), stuuruitslag, etc, etc. zorgen voor de parameterisering van het schakelgedrag. De daarbij softwarematig vastgelegde schakelmodellen worden aangewend voor een zo goed effectief en efficient mogelijk schakelgedrag.

Zo, daar moet je het ff mee doen... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, de één gelooft niet in de DSG, de ander niet in CC... ;)

Maar zoals een zeker iemand hierboven al zei: "je kunt er pas over oordelen als je het ervaren hebt". ik ben tot nu toe in ieder geval zéér onder de indruk van mijn DSG-7, en ik was toch een overtuigd handbakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals een zeker iemand hierboven al zei: "je kunt er pas over oordelen als je het ervaren hebt".

Ik zou toch een hele tijd zo'n DSG moeten hebben voordat ik er aan gewend ben denk ik. Daarnaast twijfel ik of ik het ook op termijn wel prettig vind om een stuk controle/feeling los te laten. Dat heeft niks met techniek te maken, maar is gewoon een mentaal ding. Ik zie het niet snel gebeuren dat ik dus voor een DSG een meerprijs zou neerleggen. Maar het zou best kunnen dat ik niet zozeer een overtuigd handbakker ben, maar meer een onovertuigd DSG-er (voor wie van nuances houdt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat wel mee zou vallen. Ik dacht er exact zo over. Omdat DSG door mijn zoon als argument werd gehanteerd om mijn vrouw over de Yeti-streep te trekken, dacht ik "alles best als die Yeti er maar komt". Ik was praktisch van het ene moment op het andere overtuigd en gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik constateer is dat het voor mij ook een "mentaal ding" was om controle (over het schakelen) uit handen te geven. Dat is dan toch vergelijkbaar? Of zit er bij jou een dieper achterliggend (jeugd) trauma achter misschien? Lijkt me wat muggenzifterig eerlijk gezegd. Alsof jij zegt: ik hou niet van spruitjes. En ik vervolgens: ik ook niet. En dan jij weer: we hadden het over mijn smaak, niet de jouwe. Tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch een hele tijd zo'n DSG moeten hebben voordat ik er aan gewend ben denk ik

Echt, onzin. Je stapt in, rijdt weg en binnen een paar minuten wil je niet anders meer.

Ga anders eens een keertje een proefrit maken in een auto met DSG.

BTW: waarom denk je dat vrijwel alle snelle auto's tegenwoordig een of 't andere vorm van DSG hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie het had gemist, ik dacht dat ik zelf al wel wat relativering had aangebracht.

Maar het zou best kunnen dat ik niet zozeer een overtuigd handbakker ben, maar meer een onovertuigd DSG-er (voor wie van nuances houdt.)

Verder lees ik natuurlijk graag over hoe een ieder zich best heel druk kan maken over een verwachting die ik persoonlijk heb van of ik iets persoonlijk zou waarderen van wat ik voorlopig sowieso niet ga aanschaffen en natuurlijk de vraag in welke mate mensen hierin volstrekt universeel zijn. :lol::lol::lol:

@Marco: Rosinfield schijnt het bij te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd niets bij, maar put slechts uit mijn geheugen, dat nog uitstekend dienst doet. Verder is een onovertuigd DSG-er een contradictio in terminis wanneer het iemand zonder relavante ervaring betreft. Zoiets als iemand die niet kan zwemmen en onovertuigd zwemmer zegt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende keer dan meningen alleen neerzetten als het buiten koel is, nu het al zo heet is buiten lopen de gemoederen blijkbaar nog hoger op !

En beginnen we het kookpunt te behalen !

En niet dat van water maar van de mens, en die ligt helaas soms lager dan die van water !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd niets bij, maar put slechts uit mijn geheugen

waarmee je dus Marco's vraag niet kunt beantwoorden, je weet van 1 voorval van wel, maar weet niet of er verdere voorvallen zijn

Verder is een onovertuigd DSG-er een contradictio in terminis wanneer het iemand zonder relavante ervaring betreft.

Ik dacht dat het temporele element wel begrepen zou worden. Het onovertuigd ligt in het heden, het DSG-er in een potentientiele toekomst, en daarin speelt dan die tussentijd een rol aangezien die relevantie ervaring daarin opgedaan kan worden. Ik had het woordje "nog" kunnen invoegen. Een "nog" onovertuigd DSG-er.

Zoiets als iemand die niet kan zwemmen en onovertuigd zwemmer zegt te zijn.

Ja, de tuner was als een bakker, DSG-rijden is als zwemmen, en er was ook nog iets met spruitjes, waarbij de spruitjes tenminste nog iets met waarderen te maken had, en niet met kunnen. Het voordeel van analogieredeneringen is dat ze vooral heel logisch zijn als ze jouw visie weerspiegelen, het nadeel dat de overtuigingskracht 0,0 is voor als iemand een andere visie heeft. Het is dan ook geen onderbouwing, meer een retorische truc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe