Ga naar inhoud

Reservewielkit


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Twijfelde even of dit nou bij interieur of exterieur hoorde, toch maar voor de laatste gegaan i.v.m. de band. Daar gaat het uiteindelijk om...

Reservewielkit

Ik heb zelf de kit erbij besteld (Greenline komt zonder kit, alleen compressor en vulmiddel), en nu ik de winterbanden weer thuis heb liggen heb ik er meteen even eentje ingelegd.

Reservewiel Fabia Greenline

Past gewoon de originele band in. Hou ook nog redelijk wat ruimte over. Vermoed dat mijn 16 inch zomervelg er ook wel in past.

Enige wat me net opviel is dat er wat vocht in de bak ligt, gewoon schoon water. Lijkt condens? Beetje vervelend, want dan wordt die hoes (en na een poosje de band) dus aan een kant nat. Ga dit dus wel in de gaten houden en zo nodig iets aanbrengen wat het vocht kan opslurpen.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Beste allemaal,

Vanaf mijn 18e rijd ik motor en heb in de afgelopen 47 jaar heel wat proppen in mijn banden gezet.

Ja ja yeti in mijn aow jaar, lekker warm en droog....

Later werd de band dan door de bandenboer nog verbeterd door een parapluutje, alhoewel ik ook verschillende malen met zo een prop de band heb afgereden.

Het volspuiten met schuim vindt de bandenreperateur niet leuk en zal bijna altijd een nieuwe band betekenen. Ook de automatische bandenspanningsmeter kan slecht tegen schuim.

Ik heb geen reserveband besteld en ga rustig door met proppen zetten, nu op 4 banden komt altijd goed. Jekunt een prop zetten tot wel een halve centimeter.

Het is even een handigheid, een keertje oefenen op een oude band, dan gaat het in de regen op een helling in het donker ook.

Geej

ik weet niet waarom alles onderstreept is, feestelijk vanwege mijn eerste post?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je dan onwillekeurig geselecteerd, dat onderstrepen. Het proppen kan natuurlijk best, maar dan moet de band nog wel proppable zijn natuurlijk.

De kans op een lekke band is natuurlijk niet zo heel groot. Ik vond een reservewiel toch wel een prettig idee. En wij verliezen er geen bruikbare ruimte mee, onze honden zitten/liggen nu iets hoger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volspuiten met schuim vindt de bandenreperateur niet leuk en zal bijna altijd een nieuwe band betekenen. Ook de automatische bandenspanningsmeter kan slecht tegen schuim.

Volgens mij is dit niet waar. Aangezien de metingen via de ABS-sensoren verlopen, is er op geen enkele wijze contact tussen de bandenspanningsmeter en het schuim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RS mmm ik weet niet precies hoe dat zit bij de Yeti. De zender bij de motor zat op het ventiel. Vandaar.

Het spuitschuim zorgt in elk geval voor veel werk. De velg komt er onder te zitten en de band moet door de chemische reactie vernieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco, er zijn ook systemen (in de renault laguna die ik heb gehad bijvoorbeeld) die de exacte druk in de band meten en presenteren in je boardcomputer. Dan zit er een speciaal ventiel in de velg die dit meet. Een dergelijk systeem zal het waarschijnlijk niet leuk vinden om vol met banden plak spul uit een spuitbus te komen zitten. Voor onze Skoda's geldt inderdaad dat dit via de ABS sensoren werkt en dan maakt het volgen mij niets uit inderdaad.

Bij het omruilen van m'n octavia voor de Superb heb ik het reservewiel van de Octavia in de Superb gelegd en de reparatieset is in de Octavia gegaan. Ik vind het zelf wel zo'n fijn idee om een echte band (met wiel uiteraard..) bij me te hebben. Het is ook een volwaardig wiel met een zomerband erop, geen thuiskomer gelukkig.

@pc freak, netjes hoor zo onder de mat van je kofferbak met die hoes eromheen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe