Ga naar inhoud

Maxidot display?


SkodaFrank
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi,

In afwachting dat ik een aantal comfortfuncties terug kan (laten) instellen ff een (misschien) rare vraag

Het " Maxidot display" waar ik hier over lees en ook terugvind in de digitale handleiding is dit het display tussen de beide klokken op mijn New Octavia?.

In de handleiding zie je daarvan geen foto vandaar ik het hier toch ff vraag

Het display in mijn New Octavia geeft niet meer weer dan wat je "normaal" in de maxidot zou moeten terugvinden

Dus, ik denk dat buiten snelheden, verbruiken enz..er verder geen functies beschikbaar zijn (Ambiente uitvoering)

Zal dus fijn zijn als ik bij Antera eens langs kan gaan!

Mvg,

Frank

Antwerpen

New Octavia Combi cappucino beige

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxidot is inderdaad het uitgebreide display display tussen de snelheidsmeter en de toerental meter. Wanneer je geen maxidot hebt, zit hier een eenvoudiger display. Maxidot is dus het display waarop zaken als verbruik, gemiddelde snelheid e.d. op weergegeven kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 typen display, de eenvoudige uitvoering heet Multifunctie-indicatie (boordcomputer) en wordt op pagina 14 van de handleiding uitgelegd wat de mogelijkheden zijn.

De andere uitvoering heet MAXI DOT display en deze heeft meer mogelijkheden , zie pagina 18 van de handleiding.

Beide displays hebben dezelfde grootte, alleen de mogelijkheden zijn verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het toch echt zeker, bij de Fabia zijn er 2 verschillende met 2 totaal verschillende afmetingen en tellers. Mijn buurman heeft de normale, beperktere versie (minidot) en ik de maxidot. Als ik me niet vergis wijken zelfs de tellers ernaast af van de mijne.

Dit is de mijne in ieder geval, in actie ook nog :D

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik nou een Fabia Combi Fresh als leenauto meekrijgen, daar zit een minidot scherm in.

Minidot:

post-2-0-81786700-1333532392_thumb.jpg

Let goed op het verschil in symbolen (nu niet zichtbaar: blauw waterpijl metertje onder de pijl van de km-teller om aan te geven dat het koelwater nog koud is) en dat je 2 meters minder hebt.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die tellerklokken mooi met elkaar te vergelijken zou je een kijkje kunnen nemen op deze site http://www.google.nl...iJt4uEcHjUjGp3Q Hier zie je het verschil in vorm/model

Ik weet niet goed hoe een afbeelding te plaatsen op dit forum anders had ik ze erop gezet.

Dit is mijn tweede wagen met Maxi-dot ik wil niks anders meer.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaha, ik heb er foto's van CB...

Maar, ik heb ook even gegoogled. Er zijn nog veel meer verschillende versies, afmetingen, kleuren en inhoudelijke weergaves. Kan zomaar zijn dat de yeti dit ik reed ouder was?

Hoe dan ook is dit dus het scherm dat bij de Fabia geplaatst wordt, de Fabia Fresh die hier staan kan niet ouder zijn dan een maand :)

Nog nog van de Octavia, want dat is eigenlijk de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-2-0-81786700-1333532392_thumb.jpg

Deze tellerklok komt standaard in alle Fabia II facelift voor. Behalve in de Elegance, de Scout, en de RS. Verder kun je Maxi-dot als optie bestellen op de Ambition en de Greenline.

Welke verschillen er op de Octavia en de Yetie wat betreft de tellerklok zijn weet ik niet.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ziet het er precies zo uit, een iniminidot, en dan ook nog eens twee meters pleitos, waarvan ik de benzinemeter wel kan missen, maar de koeilvloeistoftemperatuur graag had gehad. Helaas zit het kennelijk bij de Zweedse uitrustingsniveaus weer allemaal anders, waardoor ik dit niet heb kunnen voorzien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaha, ik heb dit bij meerdere wagens gezien. Ook bij een Yeti Active+ hoor :D (kreeg ik de 2e keer mee geloof ik).

Maar, heb je misschien een foto voor ons om ook de versie die jij hebt te vergelijken.

Dit hebt het mis Ronald, de Active+ heeft een hele iniminidot en geen halve, zie foto van mijn auto.

Hierop is het verbruik in km/L te zien. (aanpassing met VCDS)

De CC is niet geactiveerd, waardoor de tripteller te zien is.

post-117-0-61998300-1333630887_thumb.jpg

Op de volgende foto met CC geactiveerd (Menno!!!!!!) te zien. (aanpassing met VCDS)

post-117-0-61944700-1333630943_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe