Ga naar inhoud

all against one -> met z'n allen tegen de deurwaarder!


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Kijk nou wat ik tegen kwam... leuk idee, binnenkort tref ik dus overal hordes mensen aan als ik langskom! :D

Maar... gelukkig krijg ik nog wel bloemen!

Hallo lieve mensen

Ik zou graag jullie aandacht willen over een groot probleem in deze wereld.

Over iets wat de overheid de mensen aandoet wat gewoon onder mishandeling hoort te vallen, ja geestelijke mishandeling, ja gruwelijke geestelijke mishandelingen die wij alle toelaten terwijl het gestopt dient te worden.

Het gaat over deurwaarders die bij mensen langs komen om hun spullen en/of hun huis in beslag nemen.

Als men kan kiezen een paar zweepslagen en je spullen/huis mogen behouden of geen zweepslagen en dan worden je spullen af ontnomen, zullen toch vele voor die paar zweepslagen gaan.

Dan kan je nagaan hoe wreed de overheid is door toe te laten dat spullen/huizen ontnomen worden bij mensen die arm zijn.

Hoe zou je reageren als je buurvrouw haar belasting niet zou kunnen betalen of haar hypotheek en ze zouden langskomen met de zweep? Dat zouden wij alle erg wreed vinden en zouden onze afschuw zeker uiten. Maar dat deurwaarders spullen komen halen bij de armen vinden wij normaal en ik denk dat wij hier alle even stil bij mogen staan, wat wij toelaten bij onze buren vrienden bij mensen uit onze straat stad of dorp. Vele armen liggen nachten wakker voor die gruwelijke dag dat gaat plaats vinden, ook schamen ze zich voor de buren, vrienden en familie en gaan zwaar gebukt onder deze gruwelijke praktijken die wij toelaten in deze samenleving. Hun dierbare spullen worden hen ontnomen en dan hebben wij het nog niet over het kinderleed die ook bij deze plaats vind.

Waarom laten wij deze zware geestelijke mishandelingen toe?

Eigen schuld vind u?

Als u weet dat de overheid ons al jaren beroven van ons geld en dat wij al lang gratis stroom hadden kunnen hebben en dat onze auto's allang op water zouden kunnen rijden en dat gezondheidszorg allang gratis zou kunnen zijn, als men goed beleid had gevoerd, dan weet u dat deze mensen hun rekeningen gewoon hadden kunnen betalen en dat door het slechte beleid van de overheid de armen mens, deze mishandeling moeten ondergaan die zeker niet nodig is in deze wereld. Er is bijvoorbeeld wel geld voor de Griekse banken en wapens ect.

Ja stroom en water kan gewoon gratis en gezondheidszorg ook, onze auto's hadden al op water kunnen rijden, tel uit je winst.

In Spanje komen daarom vele mensen in opstand tegen deze mishandeling en het werkt. In vele steden zijn groepen die opkomen voor mensen die de deurwaarders aan huis krijgen. Als daar deurwaarders aan huis komt om de spullen te halen dan komen vele naar die mensen toe en blijven voor de deur staan en laten de deurwaarders en politie niet toe en ze draaien gewoon om.

Wij willen graag dat deze actie wereldwijd word en vragen je mee te doen door op deze brief je naam en telefoonnummer aan toe te voegen en dat je bereid bent als ze je bellen op te komen voor de armen die uit hun huizen worden gezet en/of hun spullen ontnomen worden. Als je je naam erbij hebt gezet en je telefoonnummer dan deze brief een paar keer kopiëren en je vrienden vragen om mee te doen. Als het kan 10 van je vrienden of kennissen/klasgenoten ect.

Ook scholen kunnen aan deze actie meedoen. Als je dan een slachtoffer kent, ga er dan naar toe en vraag of ze geholpen willen worden,. Zo ja, bel dan een paar mensen van deze lijst op. De eerste en laatste en eentje uit het midden. Bel er minimaal drie, zodat die dan weer door bellen naar de mensen boven zijn eigen naam en bel de 10 mensen aan wie je ook deze lijst hebt geven.

Is de namenlijst vol, voeg er dan papier eraan toe en plak de vellen vast aan elkaar.

Als je dan er heen gaat zou het een mooi gebaar zijn bloemen mee te nemen voor de deurwaarder de politiemensen en voor die armen mensen.

bron: klik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp krijgen ze dus liever van de zweep? ...

Ik vrees dat ik daar als schuldeiser niet veel aan zou hebben :-)

Eigen schuld vind u?

Nog een taalfoutje in het artikel bovendien! :doh2: ... en meer dan eentje als ik erop letten ga :doh2: :doh2: :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is dikwijls een welhaast lineair verband tussen aantal taal/spel fouten enerzijds en inhoudelijke consistentie en zinnigheid anderzijds.

Maar ik zou de borst maar vast natmaken, Marco!

Toch heeft het ook wel iets aandoenlijks dat opkomen voor de arme mensen. Doet me denken aan Nicolien in het laatste boek van Voskuil, die het ook onvoorwaardelijk opneemt voor de underdogs. Daartoe behoren per definitie ook homo's en het homostel dat ze als buren hebben kan dan ook geen kwaad doen bij haar, tot groot verdriet van haar echtgenoot. Want het zijn dan wel underdogs, maar o zo vervelend, benepen en kleinzielig

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, dat standpunt is bijna net zo ver verwijderd van de werkelijkheid van een deurwaarder als dat in het forum, zodat ik dáár net zo hard om moet lachen!

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

in dit geval gaat het natuurlijk niet om de keuze wat is belangrijk, mens of geld. Het gaat om de vraag: moeten schulden verhaald worden of zeggen we, ach weet je wat, laat maar zitten bij die arme mensen. En dan geeft het geld natuurlijk wel de doorslag, al gaat het ook om veel meer dan dat, zoals verantwoordelijk met geld omgaan, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel wezen, het een gaat om miljarden, zo niet biljarden. Het ander om de naaste medemens. De uiteindelijk schade op macro economisch niveau is vele malen groter en zal nog jaaaaaaren dooretteren dan dat men op micro/lokaal niveau een aderlating doet.

Het is allemaal makkelijk redeneren als het je zelf niet raakt c.q. een ver-van-je-bed-show is. Tuurlijk zijn er mensen die niet goed met geld om kunnen gaan. Vooral niet als ze eerst jarenlang bestookt zijn met de enorme lawine aan reclameboodschappen van kopen, kopen, kopen. En lenen, lenen, lenen. Daarnaast zijn er gewoon in en in trieste gevallen, die lang niet altijd eigen-schuld-dikke-bult zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de reclame zoals hier bij ons op de radio " wilt u graag bouwen maar het budget laat het niet toe kom dan met ons praten je kan tot twee jaar uitstel krijgen op de betalingen kom maar langs samen komen we er uit " en ......later de deurwaarder. Vind dit schandalig zulke reclame mensen die het niet kunnen toch zo over de streep willen trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

herstel,

middel: van de werkelijkheid vervreemden

doel: geld uit de zak kloppen

Aan de ene kant neemt ieder natuurlijk zelf de beslissing om iets wel of niet te kopen, maar reclame is erg vaak intentioneel misleidend en bijzonder agressief. Het maakt mensen ontevreden, en kweekt verwachtingen die niet anders dan op een teleurstelling kunnen uitlopen. Het leven zou mooier zijn zonder reclame. We kunnen het missen als kiespijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leven zou mooier zijn zonder reclame. We kunnen het missen als kiespijn.

Ben je nou helemaal gek, hoe komen we er dan achter dat er bij de Aldi een aanbieding is van momentsleutels en hakselaars bij de Lidl ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je merkt wel dat het om iemand gaat die de zaken allemaal niet zo goed kan plaatsen. Maar het zijn waarschijnlijk vaak zulke mensen die schulden maken en zich te gemakkelijk laten verleiden tot het kopen op afbetaling. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Auto's zijn daar trouwens een mooi voorbeeld van. Het is me echt opgevallen dat, als je info over een nieuwe wagen gaat vragen, er altijd afgesloten wordt met: je kan deze wagen financieren op.... Alsof er van uitgegaan wordt dat je hem sowieso op afbetaling koopt. Al kan het natuurlijk ook te maken hebben met mijn Felicia bedenk ik nu, die roestbak geeft me nu ook niet meteen veel status :fisch:

We hebben trouwens ook een deurwaarders-emoticon: :zweep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lees ik in de reacties hier, en op andere fora, altijd iets van: eigen schuld, dikke bult. Het is altijd de schuld van te veel uitgeven, al dan niet door de reclame.

Maar wat met diegenen die buiten hun schuld in deze situatie zijn gekomen? Hun baan kwijt zijn geraakt, ziek of afgekeurd zijn... etc.

Moeten ze maar gaan werken?? Moeten ze maar niet zoveel uitgeven??? Moeten ze hun huis maar verkopen en een kleiner huis gaan huren???

Allemaal zaken die in deze tijd niet altijd te realiseren zijn, hoe hard iemand zijn best ook doet. Boven de 50 komt nog maar 6% aan een baan hoorde ik laatst, woningen zijn niet te verkopen momenteel, huurwoningen niet te vinden (alsof verhuizen sowieso niets kost).

Schuldhulpverlening werkt volgens mij ook niet altijd even goed.

Ik vind het een enorm grijs gebied waar ik me verder ook niet in een discussie wil mengen, het is iets waar je toch nooit uitkomt, dit is alleen maar hoe ik het voel.

De ene keer is een actie van de deurwaarder terecht, een andere keer misschien inderdaad onmenselijk. Dan heb ik het niet over de deurwaarder als persoon, die doet ook alleen maar zijn werk, maar over de ambtelijke molens die soms traag malen en soms ook alles vermalen.

In ieder geval zullen Marco en collega's niet om werk verlegen zitten als het kabinet met hervormingen komt.

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is uiteraard zo, in veel gevallen kunnen mensen er, door externe factoren, niets of niet veel aan doen. Neemt niet weg dat er ook heel veel zijn die gewoon financieel onverantwoord gehandeld hebben. Ik denk dat dat een van de keerzijdes van onze staatsvorm is. Iedere volwassene heeft het recht op financiele zelfstandigheid, ook al kan men deze evident niet aan. Net zoiets als dat iedereen zich maar mag voortplanten of er huisdieren op na houden, terwijl dat in veel gevallen objectief beschouwd vragen om problemen en ellende is. Ik stel het nu met opzet wat zwart-wit om dit punt te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, waarom de grieken wel en de nederlanders niet? Wat is recht, wat is krom?

Hier kan ik niet zoveel mee. Een probleem wordt nooit opgelost door de melding dat er grotere problemen zijn.

Je merkt wel dat het om iemand gaat die de zaken allemaal niet zo goed kan plaatsen. Maar het zijn waarschijnlijk vaak zulke mensen die schulden maken en zich te gemakkelijk laten verleiden tot het kopen op afbetaling. Met alle gevolgen vandien natuurlijk. We hebben trouwens ook een deurwaarders-emoticon:

Klopt helemaal. Ik kom aan de deur ook vaak mensen tegen die op een zelfde, beetje simplistische manier naar dingen kijken. Dat is vaak een lastige discussie, die je vaak alleen maar in kunt dammen door het gesprek te vernauwen tot datgene waarvoor ik aan de deur sta.

Die emoticon is wel super trouwens! ;)

alle dingen zijn dan altijd in de aanbieding, omdat je niet meer de doorberekende reclamekosten hoeft te betalen

Het klinkt bijna als een grap, maar je hebt wel gelijk… cut the crap! Punt is alleen dat je zonder reclame en marketing bijna niet meer mee kunt doen in de tegenwoordige maatschappij. Misschien jammer, maar ’t is wel zo volgens mij.

Toch lees ik in de reacties hier, en op andere fora, altijd iets van: eigen schuld, dikke bult. Het is altijd de schuld van te veel uitgeven, al dan niet door de reclame. Maar wat met diegenen die buiten hun schuld in deze situatie zijn gekomen? Hun baan kwijt zijn geraakt, ziek of afgekeurd zijn... etc. Moeten ze maar gaan werken?? Moeten ze maar niet zoveel uitgeven??? Moeten ze hun huis maar verkopen en een kleiner huis gaan huren??? Allemaal zaken die in deze tijd niet altijd te realiseren zijn, hoe hard iemand zijn best ook doet. Boven de 50 komt nog maar 6% aan een baan hoorde ik laatst, woningen zijn niet te verkopen momenteel, huurwoningen niet te vinden (alsof verhuizen sowieso niets kost). Schuldhulpverlening werkt volgens mij ook niet altijd even goed.

Ik vind het een enorm grijs gebied waar ik me verder ook niet in een discussie wil mengen, het is iets waar je toch nooit uitkomt, dit is alleen maar hoe ik het voel. De ene keer is een actie van de deurwaarder terecht, een andere keer misschien inderdaad onmenselijk. Dan heb ik het niet over de deurwaarder als persoon, die doet ook alleen maar zijn werk, maar over de ambtelijke molens die soms traag malen en soms ook alles vermalen. In ieder geval zullen Marco en collega's niet om werk verlegen zitten als het kabinet met hervormingen komt.

Jij slaat de spijker op de kop. Tot een paar jaar geleden viel het grootste deel van de mensen die met deurwaarders te maken kregen in de categorie “eigen schuld, dikke bult”. Schulden waren vaak een gevolg van overconsumptie of compensatiedrang. Uiteraard waren er toen ook uitzonderingen, maar dit was wel de hoofdmoot.

Tegenwoordig is dat heel anders. Ik kom steeds vaker bij mensen die wel willen betalen, maar het eenvoudigweg niet kunnen. Soms omdat ze altijd al op het randje leefden en er door harder stijgende kosten ten opzichte van de inkomsten nét onder vallen, soms door ziekte of ontslag, en vaak door een beëindigde relatie. En dankzij de bezuinigingen en hoge werkloosheid komen die mensen ook heel moeilijk uit de schulden. Vervolgens zijn er wachttijden bij de schuldhulpverlening van soms meer dan zes maanden, en dan snappen jullie wel dat het leed vaak letterlijk niet te overzien is.

Er zijn in Nederland écht heel veel mensen die buiten de boot vallen en diep in de problemen komen. En eruit komen is tegenwoordig héél moeilijk. Daar is naast heel veel inzet en daadkracht, vaak ook een portie geluk voor nodig.

Gelukkig kom ik nog heel veel mensen tegen die respect afdwingen met hun leefwijze, en juist het kunnen helpen van díe mensen is hetgeen ervoor zorgt dat ik dit ambt met veel plezier kan blijven uitoefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe