Ga naar inhoud

wachten op : Skoda Octavia Berline


Iza-skoda
 Delen

Aanbevolen berichten

alvast een geschreven voorproefje op de wagen die ik bestelde:

Skoda Octavia Berline

kleur: Corrida red

met volgende opties:

Pack Lederafwerking

Centrale armsteun vooraan

4-spakige ultifunctioneel stuur (radio & Telefoon) in leder

'Coming-Home' functie en automatisch licht

Mistlichten vooraan (Behalve op GreenLine)

Stalen velgen 15" met sierdoppen

Elektronische klimaatregeling Climatronic met links-rechtsregeling

Regendetector en achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie

Parking Distance Control achteraan

Pechkit met spray en compressor (Standaard op GreenLine)

GPS Navigatiesysteem Amundsen Plus - West-Europa

Bluetooth

Mechanische airconditioning 'Climatic' en buitenthermometer

Maxi-DOT scherm voor de boordcomputer

Snelheidsregelaar

achterruitruitenwisser

8 LS optie

brilhouder optie

Lijkt me nogal normaal dat ik er enooorm naar uitkijk, niet ? :kwijlen:

groetjes

Iza-skoda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 1.2 TSI zal me vooruithelpen, voor zover ik begrepen heb, met alle gemak :-).

Ik durf nog niet in uren tellen hoor, dat is zelfpijniging :-)

Nu zie ik niet echt af hoor ... ik rijd al in een skoda ;-)

aangepast door Iza-skoda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Iza,

Dat klinkt als een mooie wagen :)

Misschien moeten we de Belgische term 'Berline' hier ook maar eens gaan voeren... :P

Hoe dan ook vind je hier naar mijn weten de handleidingen die voor alle Octavia's geldig is: http://www.skodaforum.eu/files/category/9-skoda-octavia/

Veel plezier op dit forum, en laat gerust van je horen. Dit forum maken we met z'n allen en daar hebben we jou ook hard bij nodig :drive1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, heb net een bericht van mijn dealer gekregen.

de VOORLOPIGE (maar ik hoop dat het zo blijft ... ) productieweek is week 12

Wie heeft er ervaring in deze productie-weken die voorlopig opgegeven worden?

Is dit wat correct? en wanneer is de wagen dan ook in België?

Des te rapper hebben jullie ook fotootjes :-)

en als ik dat weet, zal ik de uurtjes eens tellen :-D

aangepast door Iza-skoda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgave van productieweek klopt niet altijd. Soms ontstaan problemen bij toeleveranciers die bijv. een plotselinge grote vraag niet aankunnen (in het verleden panoramadaken, of DSG versnellingsbakken). Als de auto daadwerkelijk in elkaar is gezet in Tsjechie, dan duurt het in Nederland 2 á 3 weken voordat deze bij je dealer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel hoe voorlopig is dit ?

Bij mijn Roomster (RR) was die opgegeven data toendertijd ook de uiteindelijke productie data

Maar met de Yeti verleden jaar, kwam er toch nog een extra 3 weken bij voor ze met de productie begonnen.

Maar met die uiteindelijke data hebben ze erna ook woord gehouden en stond hij twee en halve week later ook voor de deur !

Dus tsja je kunt alvast gaan tellen, alleen er kan een hertelling moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een mooie complete uitvoering krijg je daar. Wachten is natuurlijk het leukste, nou ja...

Qua productie klopte het bij mij tot nu toe allemaal behoorlijk. Een prodcutieweek is met 5 dagen natuurlijk wel lang. Op maandag begonnen is natuurlijk het beste, dan staat die misschien wel dezelfde week in Nederland, vrijdag hoort ook nog bij de productieweek, maar dan schuift alles natuurlijk gewoon een week op.

Kijk trouwens eens naar de technsiche mogelijkheden van de "extra's" die op de wagen zitten maar niet geactiveerd zijn. Als je met de dealer vooraf overlegt schaklet die ze meestal gewoon even in en hoef je daar achteraf niet naar op zoek te gaan, althans mijn dealer doet dat. In deze uitvoering lijkt me cornerverlichtng zo'n grappige optie die waarschijnlijk kan, maar misschien niet "aan" staat. Misschien weet iemand anders nog meer speeltjes (coming home/ leaving home via de mistlampen en/ of regensensor bijvoorbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Iza,

Mijn opgegeven productieweek was meteen de juiste. (Het duurde alleen een tijdje eer ik een datum te horen kreeg.) Ik denk dat ik zo'n 12 of 14 weken heb moeten wachten.

Het gekke was dat er bij dezelfde dealer al eerder andere wagens besteld werden, toch werden die pas na mijn wagen geproduceerd en geleverd.

Niet altijd zo slecht trouwens. Vanaf mijn productieweek werd de amundsen gps geupgrade naar een amundsen+. Was ik dus een weekje vroeger geweest had ik pech gehad :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jeetje wat is hij rood , ik maar denken elke keer dat je een AtolGreen had besteld !

Maar ja kleur is en blijft persoonlijk uiteraard maar je mag en kan weer tijden trots in je Octi rondrijden !

Genietse ervan en hou hem schoon hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe