Ga naar inhoud

Nieuw model Dacia - Lodgy


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

post-117-0-30143400-1331124209_thumb.jpg

Dacia komt met een nieuw model, de Lodgy, die plaats biedt aan zeven personen. De officiële onthulling vindt nu plaats in Genève en we weten nu meer over de gloednieuwe MPV.

Stiekem was-ie al te zien als ijsracer in de Franse Trophée Andros, vervolgens kregen we ook het productiemodel onder ogen. Maar pas nu, tijdens de Autosalon van Genève, komen we echt al het essentiële te weten over de Dacia Lodgy. Deze midi-mpv biedt plaats aan zeven personen, waarbij de stoelen op de tweede en derde zitrij op verschillende manieren op te klappen of te verwijderden zijn. De bagageruimte is standaard 207 liter, maar uit te breiden tot wel 2.617 liter.

Verder is de Lodgy uit te rusten met een nieuw multimediasysteem met navigatiesysteem, radio, mp3-speler- en Bluetooth-aansluiting, gekoppeld aan een 7-inch touch screen. Ook parkeersensoren zijn leverbaar, als optie. Verder kan er gebruikt worden gemaakt van een andere noviteit in de Dacia: een snelheidsbegrenzer!

Renault-motoren

Voor onder de kap heb je de keuze uit twee motoren. Als eerste is er de TCe 115, bekend uit onder andere de Renault Mégane, een 1,2-liter viercilinder met turbo die 115 pk levert. Daarnaast is er nog een 1,5-liter dieselmotor, die leverbaar is met 90 pk of met 110 pk. Over de prijzen laat Dacia vooralsnog niets weten.

bron: Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

10.000, ach ligt er aan wat je er van verwacht.

Als hij het prima doet dan is het een koopje. Een 7p Opel Zafira uit 2005 kost je al snel 7000 euro en dan heeft hij er ook al ruim een ton op zitten. Mijn pa zou het bijv. geen zak uit maken hoe hij eruit ziet. Hij moet de caravan kunnen trekken, airco, een hoge zit hebben, niet veel kosten, mooie onderhoudscyclus hebben (geen te gekke dure dingen) en rijden. Dus, dan zou dit prima zijn :) (ik probeerde het te hebben over een Yeti maar die zijn gewoon te duur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je enkel vervoer zoekt van A naar B en je wilt ook nog iemand meenemen, dan is dat toch geen slechte keuze ?

En zeker niet als je lak hebt aan imago of status.

Je zit droog en warm, wat wil je nog meer.

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ff de foto's bekeken op: http://www.netcarshow.com/dacia/2013-lodgy/

Het valt nog niet eens tegen. De stoelen lijken me niet echt uitnodigend, maar dat is slechts op de foto. Verder veel Renault techniek (knopjes herken ik nog van de megane die ik als voorloper heb gehad in 2006..)

Sja in de categorie veel voor weinig gaat ie best wel scoren gok ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Dacia's zijn zeker waar voor hun geld. Ik heb destijds (voor wie het zich nog kan herinneren) zelfs een proefrit gemaakt in een Duster. Toen ik op het punt stond de O2 TDI te verkopen en een nieuwe auto aan het zoeken was.

Maar die Dacia maakte zoveel herrie, al bij 120km/h op de snelweg. En het dashboard is zo hard plastic met scherpe randjes. En de stoelen waren helemaal een ramp voor een groot en stevig iemand. Daarom viel 'ie af. Ook qua opties (zoiets als climatronic of fatsoenlijke stoelen, laat staan een DSG, of een zuinige motor) was het magertjes gesteld.

Dus uiteindelijk is het die Roomster full-options geworden. Maar die was wel zowat 8K duurder dan die Dacia. Dus tja... Gelukkig kon ik me dat op dat moment veroorloven en was het financiele risico draagbaar. Wat ook nog een rol speelde was de actieve en passieve veiligheid van de gekozen auto. De Roomster was ooit de eerste Skoda met vijf sterren NCAP testresultaat (zelfs beter dan de O2).

Aan de andere kant, als ik naar de gulden prijs van die Roomster kijk, dan praten we over 53.000 gulden! En dat voor een auto aan de onderkant van het gamma. Eigenlijk absurde bedragen. :o

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja Erik als je de bedragen heden te dagen omrekent naar guldens en dan 15 jaar terug in de tijd gaat

Wel een wagen van 50K en meer had je dan nooit aangeschaft, dat deed je niet, waren belachlijke prijzen.

maar ja als ik laatst bij de groenteman ben en die vraagt €3,50 voor 500gram snijbonen............................. sorry maar dan eet ik maar ff wat anders.

Want bijna 8 gulden voor een halve kilo snijbonen gaat me ff te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar gelukkig hoef je slechts €3,50 te betalen! Ze nemen die guldens niet meer aan hoor

Tsja nu weet ik hoe je aan die 5000 berichten komt

Wat moet ik nu met zo'n antwoord ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het ging ooit over een Dacia Lodgy, maar dat is dusdanig niet interessant dat het uiteindelijk over andere dacia's in vergelijking met een Skoda gaat..

nog 4544 berichten te gaan :P

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe