Ga naar inhoud

Yeti Elegance TDI 4x4 DSG besteld, Octavia ingeruild


domherre
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee Frank dat is Zweeds Rosso Brunello en dat staat veel mooier op een Yeti !

Maar strakke bak en daar ga je in het zweedse en over de grensen ervan veel plezier aan beleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

een wagen in Zweden kopen dus en voor 2000 euro importeren

Ik heb in de situatie gezeten waarin dit erg goed te overwegen viel, maar die 2000 euro kun je op je buik schrijven. Daar komt meer bij kijken. Het bleek goedkoper de auto in NL te kopen en daar op te halen. Sterker nog, onze NL auto die we eerst hadden wilden we invoeren, maar er was een wachttijd voor de keuringen omdat er erg veel auto's juist naar Zweden toe geimporteerd werden omdat dat goedkoper zou zijn. Had ook met de verhouding euro - kroon te maken, want in Zweden hebben ze aanmerkelijk minder last van Griekse toestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik ergens grofweg 7500 euro verschil las (zonder toeters en bellen). Daarmee kan je volgens mij zelfs een auto uit de US invoeren. Maar goed, ik heb het nooit gedaan dus ik geloof het allemaal direct :P Dus wij kunnen beter onze auto's verkopen op de Zweedse marktplaats ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag (mocht? het is allemaal aan het veranderen) bij het importeren dan nog even een BPM-heffing aftikken. En dan begrijp je meteen waarom de auto's in Zweden zo goedkooop zijn. Voor we gingen had ik er ook nog over gedacht de eerste auto daar te laten staan, om dan in Zweden een auto te kopen meer dan 6 maanden voor we weer terug zouden gaan. Dan mag je hem als boedel meenemen, en geldt de BPM-heffing niet. En dan begin je er inderdaad op te verdienen. Nadeel is wel dat als je dan een garantieprobleempje hebt met de dealer/importeur, je wel op erg grote afstand zit. En het idee van een bestelbus waarmee je en goed kon verhuizen en goed op vakantie kon in Zweden leek ons toch te leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren, 25 april de Yeti opgehaald. Inderdaad is de kleur erg mooi. Voelt allemaal zeer degelijk aan. Net als bij de Octavia die we bij de dealer achter lieten.

Het was wel een beetje "eng" want deze Yeti heeft de mogelijkheid om zelf te file parkeren. De verkoper is met ons naar het centrum van Vimmerby gereden en eerst uitgeprobeerd op een stuk waar twee auto´s een eind uit elkaar stonden. Ging goed. Toen zocht hij naar een plekje wat heel erg krap was tussen de twee auto´s. Je schakelt het in, rijd dan heel langzaam langs de auto´s en dan stopt de auto. Ondertussen heeft de auto dan zelf gemeten of er plek genoeg is. Dan de hendel in de achteruit en alles gaat vanzelf. Het sturen en het remmen. De computer tussen de twee meters geeft dan weer aan dat je de hendel in de Drive moet zetten en dan parkeert de auto precies tussen de twee auto´s. We zaten helemaal perplex in de auto, onder de indruk van deze nieuwe techniek, maar ook natuurlijk dat het goed zou gaan met zulke nieuwe auto op zulk krap plekje.

Je vindt het tegenwoordig op meerdere auto´s maar we zijn onder de indruk van deze mogelijkheid. Hier zullen we het vrijwel nooit gebruiken want plek genoeg voor te parkeren overal.

Wat wel een beetje jammer is dat de navigatie niet in het Zweeds in te stellen is. Wel in het Engels uiteraard maar daarom hebben we gekozen voor de Nederlandse versie.

Morgen gaan we een iets langere rit, naar Linköping. Nu staan er nog maar 45 km op de teller. Blij dat we toch bij de Skoda zijn gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, mooie techniek, voor velen een uitkomst en voor mij minder parkeerschade. Ik zou er zelf nooit aan beginnen, want (krap) parkeren vind ik een van de leukste dingen van het autorijden. Ben er, al zeg ik het zelf, ook behoorlijk bedreven in. Vaak geloven passagiers er niet in als ik ergens tussen wil gaan staan en zijn verbaasd als dat dan meestal vrij vlot lukt. Met de Yeti heb je wel behoorlijk wat meer ruimte nodig dan met mijn Yaris Verso hiervoor.

Gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie bolide! Het model is bekend, maar ik heb hem nog maar 1 keertje in die kleur gezien. Ziet er strak uit! Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken. Nu in dat "lege" Zweden nog een parkeergaatje zien te vinden waar je je speeltje kunt testen ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik op Sodermalm wel willen hebben, als daar al een gaatje is dan is het altijd een netwelnetnietgaatje. Meestal netniet. En de boendedag garandeert dat je twee maal per week een run voor een plekje hebt, 1 keer om hem in de zone te zetten die dan geen boendedag heeft, en 1 keer om hem weer terug te zetten in je eigen straat. Wel, dan is ben je wel van je leeg-Zwedendromen genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat toch ook niet naar Zweden verhuizen om in een grote stad te wonen. Kun je net zo goed in Nederland blijven. Ik denk dat wij het inparkeren hier nooit nodig hebben. Hier is het echt rustig. Het eerste stoplicht is op 75 km.

Dubbele autobaan? Zien we als we met vakantie gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vond ik het in Zweden nog steeds fijn dat - ook al woonde je dan in die grote stad - er tenminste nog onderscheid is tussen stad en country side. Als je Stockholm uit rijdt ben je ook de stad meteen helemaal uit, terwijl het in Nederland dan zo'n aaneenschakeling van dorpjes stadjes en vinexwijkjes is die dan allemaal ternauwernood nog door hier en daar een weilandje uit elkaar gehouden moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het buitenland hou ik er ook niet van, maar ze storen iets minder, vooral omdat ze meestal toch in een min of meer heuvelachtig terrein staan. Bij ons staan ze altijd heel prominent in het vlakke land, als echte bakens, of ze nu dichtbij of veraf staan.

Ik vind het waardeloos, die opzichtige postmoderne industriele bewegende ellendelingen die onze natuurlijk- en cultuuromgeving verkloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die in de noordzee staan van ons blijken juist een verrijking van de onderwereld teweeg te brengen !

En daar storen ze me niet !

Langs snelwegen ook niet

Maar er vlak bij wonen iseen tweestrijd voor mij, aan ene kant is het ontsiering maar aan de andere kant is het een mooie manier van energie opwekking.

beter dan die gore centrales met hun uitstoot van schadelijke gassen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Wat een onderwerpen allemaal langskomen hier op het forum.

De Yeti is geweldig. Nog niet zoveel gereden, rond de 600 km. We waren bang dat hij minder pittig zou zijn als de Octavia TSI 1,4 DSG, maar dat valt alles mee. De motor is supersnel. Hij ligt enorm vast op de weg. Je voelt je enorm zeker in de Yeti.

Vanmorgen was ik nog even bij de dealer (we kregen nog een lakstift, gratis!) en onze Octavia was al verkocht. Vorige week woensdag ingeruild en zaterdag al verkocht. Hier rijden erg veel Skoda´s en in testen komen ze altijd heel goed uit.

aangepast door domherre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een update van de Yeti. Ongeveer 3000 km gereden tot volle tevredenheid. We dachten dat het comfort van de Yeti minder zou zijn als de Octavia, maar wij vinden de Yeti stiller. Ook op het asfalt hier in Zweden dat over het algemeen grover is als in Nederland is hij stiller als de Octavia. Zal wel aan de andere banden liggen.

Vandaag ook de trekhaak geplaatst. Ook de iPhone aansluiten was een gemakkelijk klusje. Niks nog van kit zo of zo, nee alles bleek al aanwezig in de Skoda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat ie zo bevalt! Jouw ervaringen komen overeen met die van ons. Hij is minimaal zo goed als de Octavia, in de praktijk dus beter. Dan heb ik het nog geeneens over het makkelijker instappen en de duidelijk betere overzichtelijkheid van het monster.

Wat die trekhaak betreft kun je met de Yeti "ongeremd" de drempels nemen terwijl je met de Octavia altijd moe(s)t uitkijken.

Het enige minpuntje van de Yeti tov de Octavia is en blijft de kofferbak die het gewoon niet kan winnen van die Octavia. Hoewel dat niet helemaal klopt aangezien de ruit daar schuin is (bij de combi) en je hem dan wel naar achteren toe kunt volladen, maar niet "tot aan de rand". Dat kan bij de Yeti dan wel weer ;) Daar krijg ik dus met dat interne fietsenrek makkelijk 2 ATB's in terwijl ik er in de Octavia nog geeneens eentje fatsoenlijk in kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe