Ga naar inhoud

hoe kan best de velgen beschermen en reinigen tegen remstof.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een spray als wax (men hele wagen is op amper 20 min helemaal klaar), wat het zelfde effect geeft als eendert welke wax (+ de spray ruikt naar snoep :D).

Hiermee doe ik ook men ramen en velgen.

De regen vliegt van de ramen af en men velgen blijven langer proper en zijn makkelijker te kuisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds ik de Greenline heb Iron.X. Dit is een geweldig product (het stinkt wel enorm),op je velg sprayen 3 min. laten inwerken eventueel met een velgborstel de moeilijke plekken bewerken. Afspoelen, velgen zijn als nieuw. Ik gebruik al 8 jaar dezelfde wieldoppen op mijn winterbanden. Die heb ik voor de winter met Iron.X behandelt en die zijn als nieuw geen remstof meer te bekennen. Kost € 13,-- voor een halve liter maar is iedere euro waard.

Daarna een goede wax er over heen klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk ben je zuinig op je spullen, ik ook. Alleen is het verschil dat ik bewust kies voor stalen velgen, omdat ik dit mezelf niet zie doen.

Ik vind het geen porum zoals de wielen er bij de meeste lm dragers uitzien en mezelf kennende vermijd ik dat dus liever. Het was en is nadrukkelijk geen waarde-oordeel

Is wel ff een ander verhaal dan je opmerking ervoor !!

Dus daarom heet die kleur candy white Skoda-termen.

Ik vind woorden als "eendert", "proper" en "kuisen" wel een verrijking van het forum hoor. Waarom gebruiken Hollanders deze woorden niet meer?

Wel eens in Belgie een Spa watertje gevraagd ?

Kennen ze niet, moet je vragen om een PLAT water , wel dan ben ik in sommige gevallen toch wel blij met onze nederlandse taal die steeds meer engels begint te worden

Nog zo één, ben op een vliegerfestival in een heel mooi dorpje in Belgie ( vlaanderen) en we geven daar een demo met vechtvliegers

Die dus van bamboo en papier zijn gemaakt

Komt er zo'n belhamel naar me toe en vraagt, awel meneer heeft gij een plakwaaier voor me ??

Dus ik een wat ?? awel een plakwaaier !!

Wat is dan een plakwaaier jong ?

Awel das waar u net die demo mee heeft gegeven !

Ohhhh je bedoeld een vlieger !

Awel jong, hier heb ge er één

Dank u wel meneer !!

loopt naderhand weg met ze vriendje en hoor hem zeggen , die domme ollanders weten niet eens wat een plakwaaier is !!

aangepast door EdK
aanpassing op verzoek van member
Link naar reactie
Delen op andere sites

versta plat antwerps al niet eens , laat staan de rest

en me het meest verbaasd een 2 jaar terug toen we na een festival ( Vlieger ) werden uitgenodigd bij vrienden uit Mortsel voor eten

Er werd dus chinees besteld en we kregen de menulijst onder ogen

en mijn verbazing schetste dat ik bv tsjaptjoy kon krijgen met bamin/ nasi / wiite rijst of ja en nu komt hij .............. vlaamse frieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ikke_zelf welk merk van spray gebruik je? Heb ergens gelezen over Rimwax om de velgen te beschermen dat dit ook een goed produkt zou zijn.

Begon me hier wel anders een ollander te voelen!

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom kijkt men regelmatig met verwondering naar mijn spullen als ze meerdere jaren oud zijn, maar er nog als nieuw uitzien en functioneren. Mijn oude laptop of telefoon bijvoorbeeld, los van het type nummer zou je niet zeggen dat ze 2, 3 of 4 jaar oud zijn. Bij sommige dingen lukt het beter dan bij andere, maar zulke dure dingen moet je het gewoon een beetje vertroetelen :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vervult me natuurlijk wel met diep ontzag. Zo heb ik een Duitse vriend die ook uiterst zuinig en netjes op zijn spullen is. Had een BMW coupe van een jaar of 10 oud die er ook helemaal als nieuw uitzag. Ik vroeg zelfs of ik mijn schoenen niet eerst moest uittrekken.

Bij de manier waarop wij de auto gebruiken, wekelijks een hele volksverhuizing, 2 honden (zand, modder), zit dat er gewoon niet in. Als ik het al zou willen, zou ik echt dag en nacht bezig zijn met kuisen en poetsen. Dus ik vind het al mooi wanneer hij weer eventjes gewassen en gezogen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe