Ga naar inhoud

mOTiVe stelt zich voor (Superb-rijder?)


mOTiVe
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Mijn naam is Arjen en ik sta op het punt om een Superb te gaan leasen. De Octavia was mij achterin toch net niet ruim genoeg. Hoewel de combi mij het meest aanspreekt wordt het toch de sedan/hatch uitvoering aangezien die in de 20% bijtelling categorie valt. Wel is het krap aan qua budget dus een Active Businessline met daarnaast een trekhaak, achterspoiler en sunset achterin. Kleur wordt een donkere aangezien de lichte kleuren niet bevallen.

Aangezien ik nog niets besteld heb ben ik erg gevoelig voor opties die *echt* noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld moet ik nu wel of niet een MDI-interface bestellen (of zelf later plaatsen)?. Dus pluis ik graag het forum uit op zoek naar interessante zaken; ik wil nu eenmaal graag alles weten van een product dat ik koop. En daarnaast vind ik het leuk om kleine aanpassingen door te voeren, van handig tot vrijwel nutteloos. Bijvoorbeeld een bootlogo aanpassen van de navigatieunit. Het wordt vast leuk!

Hopelijk weten jullie mijn 98,4% zekere keuze naar 100% te helpen!

Groeten,

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat muziek luisteren betreft komt er ook nog een carkit in. Meestal werken die tegenwoordig op bluetooth dus kan de muziek ook daar overheen. Dan kan er vaak ook nog muziek mee geluisterd worden, afhankelijk van het model. Maar bluetooth verbruikt veel energie en je koet het steeds aan/uit zetten. Dat doet mijn Android wel automatisch wanneer hij in een oplader wordt gezet maar niet wanneer hij een auto binnenkomt. Dus heb ik liever een alternatief. Ik las al dat MDI ook niet zaligmakend.

Wat ik niet snap is dat de bluetooth module een optie is. Alle 1 of 2 DIN navigatieunits die je kunt krijgen hebben standaard bluetooth en beginnen al onder de prijs van de Amundsen. Die 420 euro extra voor een toch kleine toevoeging is veel geld!

aangepast door mOTiVe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, je zult hier wel enige informatie vinden.

Heb je al een lijstje opgemaakt wat je wel zeker wil en waar er nog aan getwijfeld wordt.

Heb ik gedaan en dan beginnen te schrappen en te schuiven met de opties ( binnen mijn budget ).

Ook MDI genomen om een HD te kunnen plaatsen omdat er geen ingebouwde GPS in zit heb de voorkeur voor een los toestel.

Maar wat de ervaring betreft is het nog een twee weekjes wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:welcomeani:

Als je een MDI overweegt, zou ik 'm er gelijk bij bestellen. Scheelt qua kosten nauwelijks met achteraf inbouwen en de bijtelling over die MDI (in geval van montage af-fabriek) is een kwestie van een paar euro per maand.

Wellicht kun je een deal sluiten met de dealer om de Amundsen in te ruilen voor een universele 2-DIN unit van Kenwood of Sony, zit alles in (radio, navi, carkit, USB-aansluiting). Ben je in één keer klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arjan, welkom hier!

MDI zou je inderdaad meteen mee moeten bestellen. Bediening met het multifunctionele stuur werkt goed en is veiliger. De Amundsen is een leuke radio en een beperkte navigator (TomTom is stukken beter). Wel intergratie met het multifunctionele stuur en je PDC als je die hebt en dat hebben andere radio's niet (altijd). Andere auto's bieden inderdaad meer waar voor hun geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opties die overwogen worden:

- de amundsen uitruilen voor een 2 din met bluetooth ingebouwd of de extra bluetooth module

- trekhaak

- hulpveren (in hoeverre zijn die echt nodig? Ik wil met name comfortabel kunnen rijden en dus niet extra stuiteren)

- stoelverwarming voor

- metallic lak (ben nog op zoek naar een plaatje van een malachite green in het wild, de standaard blauwe kleur vind ik op de plaatjes ook al mooi)

- sunset

Allemaal op de businessline active (comfort) dus daar zit al het een en ander op. Heel veel schrappen en schuiven hoef ik dus niet aangezien de auto al heel compleet is.

De overige opties als ledere bekleding, open dak en soundsystem zijn al afgevallen wegens budgettaire redenen..

Met bovenstaande er allemaal in ga ik net boven budget dus wellicht valt er nog iets af (of kijk ik eerst de dealer en daarna de leasemaatschappij even heel lief aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik MDI zonde vinden (gebruik een aftermarket systeem), maar als je alleen de Skoda navi wil hebben zou ik MDI er toch maar wel direct in laten zetten.

En zou ik nog bijna vergeten je van harte welkom heten!

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update, de auto is definitief besteld. Ik ben voor een auto gegaan die al op voorraad staat. Wachten is namelijk niets voor mij en de auto is al heel compleet in de basisuitrusting. Wat is het dus uiteindelijk geworden:

Superb 1.4 TSI Business Edition, met extra:

- Magnetic Brown metallic lak

- Bluetooth

- SunSet

- MDI

- stoelverwarming

- mattenset

Aangezien deze auto op voorraad staat (in Zoetermeer geloof ik) kan ik er al snel over beschikken!

Wel heb ik nog een aantal vragen aan de kenners. Hoe weet ik wanneer de auto gefabriceerd is? Kan ik op de Amundsen of Maxidot iets invoeren hiervoor? Als hij al enige tijd in de showroom staat kan het zijn dat bijv. de navigatie bijgewerkt dient te worden. Dat zie ik liever direct bij aflevering dan dat ik eerst teken voor ontvangst en dan pas later hoor dat ik zelf nog eens 200 euro bij moet betalen.

En zijn er andere zaken waar ik goed op moet letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg dat je de laatste versie's van de kaarten op je navi krijgt met de eventueele firmware

Maar welke versies hier de laatste in zijn kan ik je helaas niet vertellen maar een PB naar bv Antera (lid hier ) kan je hierin verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kabeltje bestellen voor de MDI afhankelijk welk toestel je gaat aansluiten.

Kijken of de deuren goed hangen, als je naar de chroom lijst bovenaan kijkt moet deze mooi doorlopen een lijn vormen.

Heb hier bij mij gezien dat dit aan de bestuurderszijde niet zo is.

Het is eenvoudig bij te regelen ga dit bij de onderhoud ook vragen.

Wat ik ook vind is dat de men de kofferklep redelijk hard moet dichtdoen wil de binnenverlichting uitgaan en dan hoor je zo een "blikken" geluid dat is de nummerplaat die rammelt tegen de nummerplaathouder. Heb dit zelf opgelost met wat rubber achter te plaatsen de kofferklep die ga ik nog wat laten bijregelen.

Zoals je ziet kleine details voor de rest een pracht van een wagen.

Een must is de DRL led verlichting zet de auto nog een trapje hoger.

Veel plezier ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe