Ga naar inhoud

Chiropractie: zin of onzin?


MarcoO2
 Delen

Wat vind jij?  

9 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Nee, voelen doe je niets (tenzij je iets van metaal vergeet uit/ af te doen) ;) maar horen schijnbaar inderdaad wel. Ben benieuwd! Heb net weer een goeie kneedbeurt van de fysio gehad (heb nu het gevoel dat mijn ene bil één grote blauwe plek is...), vanmiddag maar eens zien wat de neuroloog zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gistermiddag ben ik in 't ziekenhuis geweest. Eerst door de MRI - wat een claustrobofisch apparaat is dat! Ik had verwacht dat de koker waar je in geschoven wordt, groter zou zijn. Nou ja, ik heb er geen last van gelukkig, dus ik heb een halfuurtje lekker rustig naar muziek liggen luisteren en vooral heel stil gelegen. 't Ding maakt overigens wel een takkeherrie af en toe! Daarna kon ik gelijk door naar de rontgenafdeling voor een foto van mn rug, en aansluitend had ik een afspraak met de neuroloog.

De neuroloog heeft eerst wat testjes gedaan, zoals het controleren van de diverse reflexen. Mijn kniereflexen waren zowel links als rechts prima, maar de reflex van mijn achillespees was links niet goed. Dat klopt ook wel, want als ik sta te douchen voel ik de druppels op mijn linkervoet verdoofd vallen, alsof ik bij de tandarts ben geweest. Heb zelf ook de foto's gezien, en er blijkt toch sprake te zijn van een hernia. Weliswaar gelukkig nog niet zo'n grote, maar duidelijk was te zien dat er een uitstulping was bij mijn onderste wervels en dat er daardoor een zenuw een bochtje moet maken. Blijkbaar is er dus de afgelopen weken sprake geweest van een samenloop van twee dingen: enerzijds een licht afgeknelde zenuw als gevolg van die hernia, en anderzijds een zwaarder afgeknelde zenuw door mijn bekken. Dat laatste is makkelijker aan te werken als het eerste.

Ik blijf dus de komende vier weken doorgaan met fysiotherapie, waarbij drie dingen van belang zijn: het soepel houden van mijn bekken en spieren door kneden, masseren en een beetje kraken, daarnaast het aanleren van een goede houding en tenslotte het oefenen en versterken van de juiste spieren door oefeningen. Er is een kans dat het daardoor opgelost wordt.

Na vier weken moet ik weer terug naar de neuroloog en wordt gekeken of er vooruitgang is. Zo ja, dan ga ik door met het bovenstaande, en zo niet, dan wordt ik doorgestuurd naar de neurochirurg. Maar daar werd al wel direct bij verteld dat er niet zomaar geopereerd wordt. Nee, dat snap ik, dat wil ik zelf uiteraard ook niet.

Kortom, er is in ieder geval meer duidelijkheid, en ik heb mazzel gehad dat ik al na twee weken na de eerste klachten als gevolg van die afgeknelde zenuw door de MRI ben gegaan. Meestal duurt dat wel 6-8 weken. Nu maar hopen dat er sprake is van herstel!

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja marco, niet echt een lekker antwoord van menno

Want eigenlijk is er dus nog niets good want je loopt er nog wel steeds mee !

Maar ik weet niet hoe je met je zorg verzekering en de fisio behandelingen uitkomt ?

Maar kijk eens of je behandeling niet als chronisch bestempeld kan worden

Hoe je je verzekering behandelingen gewoon en voor de hernia heb je dan onbeperkt zolang nodig is

Dit had ik ook met mijn Knie gebroken was en de kruisband over lengte was gescheurd

En bespaard je uiteindelijk een boel eurie !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik begreep je bedoeling wel hoor Menno! ;)

En Ed, thanks voor de tip, ik ga een checken hoe/ wat ik vergoed krijg, en of ik nog iets aan kan (laten) passen in de omschrijving van de behandelingen. Thanks!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De chronische verklaring geeft in algemeen de fisio af

Ook ik begon toen te vragen wat de kosten globaal zouden gaan kosten

En toen vertelde ze me dat ze me chronisch had verklaart en legde toen uit wat dit financieel koste !

Wel het heeft nog geld opgeleverd, twee keer een financieele vergoeding gekregen van een één of andere instantie

dit om de kosten te dekken vanwege je chronische verklaring

Dus me eigen risico is die 3 jaar er al van betaald en hield ik ook aan over !

En stomme is je hoeft er niets voor te doen , je krijgt opeens een brief van ze en een week of 3 later staat het op je rekening zonder die ook nog eens op te moeten geven ! (BB)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij toen te maken had met de fiscale aftrek voor chronische ziekten. Maar, in het kader van de alom bekende bezuiningen, is die volgens mij chronisch ter ziele. Maar desondanks ga ik wel even checken hoe het zit, al was het maar vanwege de verzekering!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe