Ga naar inhoud

Vertraging nieuwe auto als je DSG wilt!


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

DSG is voor ouwe lullen.

- aanschaf is duurder

- je auto wordt er zwaarder van

- in mijn geval zou daarmee ook de MRB omhoog gaan

- je energielabel wordt beroerder (alhoewel dit natuurlijk wel etiketjeslogica is, zou goed kunnen dat DSG praktisch wel efficienter is met z'n 7 verzetjes)

- defecte DSG is duurder dan defecte handbak

- handbak kan meer koppel verwerken

Maar het belangrijkste is en blijft dat het totaal overbodig is. Dank voor het lezen van mijn mening. Met veel plezier hier maar weer eens ingetypt, en dat is met mijn geoefende handbakmotoriek natuurlijk een peulenschil. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

DSG is voor ouwe lullen.

- aanschaf is duurder

- je auto wordt er zwaarder van klopt, maar verschil is kleiner dan bij automaat met koppelomvormer

- in mijn geval zou daarmee ook de MRB omhoog gaan zou kunnen, maar bij de meeste DSG-uitvoeringen niet

- je energielabel wordt beroerder (alhoewel dit natuurlijk wel etiketjeslogica is, zou goed kunnen dat DSG praktisch wel efficienter is met z'n 7 verzetjes) sommige motoren zijn juist zuiniger met DSG (zoals mijn ex-Golf VI 1.4 TSI-160pk: mét DSG 20% bijtelling, met handbak 25%)

- defecte DSG is duurder dan defecte handbak klopt, maar wanneer gaat zoiets stuk?

- handbak kan meer koppel verwerken op papier is dit juist, maar de DSG's kunnen veel meer koppel aan dan je blok levert, dus geen issue. De DSG-bak in mijn auto kan 360Nm aan, mijn 1.9TDI levert zo'n 250Nm

Zie comments in BOLD

Maar het belangrijkste is en blijft dat het totaal overbodig is.

Tenzij je, zoals ik, last van je rug hebt wat o.a. tijdens files enorm gaat opspelen door het steeds weer moeten intrappen / ingetrapt houden van de koppeling.

Maar goed, ook als je helemaal gezond bent, is een automaat ook een stuk prettiger. Het leidt minder af en je hoeft geen onnodige energie te verspillen aan iets wat uitstekend te automatiseren valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind eigenlijk dat het verplicht zou moeten worden. Vuurwerk verbieden en verplicht DSG

Ben je helemaal van de ......................

Ik heb een vrije geest dus ik verbied geen vuurwerk en ik verbied wel de DSG of je moet een verwijsbriefje van je arts hebben !

Of aantoonbaar geen rechterhand meer hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ (de kennis van) hobbel de bobbel: ik sluit me volledig aan bij Cyrus, een (Fabia RS) DSG met flippers rijdt geweldig; als je geen zin hebt om te schakelen, dan niet en anders is het fijn "spelen"; levertijd (bij mijn Fabia RS) inderdaad 4 maanden, maar dat is het wachten (en ook het geld) waard, nu ik 'n DSG heb, zou ik 'm niet meer willen missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja menno je pikt die DSG rijders er zo tussenuit met hun vrije hand

Heb al menig vinger van ze omhoog zien gaan om de meest onzinnige redenen

Zou dus ook een reden moeten zijn om de DSG te verbieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja menno je pikt die DSG rijders er zo tussenuit met hun vrije hand

Heb al menig vinger van ze omhoog zien gaan om de meest onzinnige redenen

Zou dus ook een reden moeten zijn om de DSG te verbieden

Het moet niet gekker worden! :lol: :lol: :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe