Ga naar inhoud

Vertraging nieuwe auto als je DSG wilt!


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[...]

DSG is de automaat (Double Shift Gearbox)

[...]

DSG staat voor DirektSchaltGetriebe en er is later ook een Engelse versie van de "lange naam" geïntroduceerd: Direct Shift Gearbox. Dit vanwege de schakeling zonder onderbreking van het vermogen, doordat de bak feitelijk uit twee halve versnellingsbakken bestaat (ene helft even versnellingen, andere helft oneven versnellingen) en door het ombeurten koppelen van één van die helften, wordt er geschakeld.

Meer uitleg o.a. hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht dat jij eerste die "oude" op moest rijden? Nee? Ohw, wat vervelend! Mijn wachttijd was 10 weken totaal? Toen wilde niemand de dsg zeker!

Ook wel een beetje, maar ik zou begin november in de nieuwe moeten rijden. Dat werd dus eind januari dankzij de DSG.

@ Cyrus: dank voor je toevoeging, ik twijfelde nog of ik de lange versie zou geven of de korte... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ook een manual-stand op de DSG, schakelt beter dan een handbak. En met een DSG+stuurwiel met flippers (zoals ik in mijn ex-Golf VI had) is rijden met DSG helemaal een feest op leuke bergweggetjes, zoals bijvoorbeeld in de Ardennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren heren wat gaan jullie weer lekker !

Je kunt natuurlijk wel met allerhande dure uitspraken komen en afkortingen voluit schrijven , maar hiermee is een a technisch iemand nog niet geholpen.

Vandaar mijn uitspraak Automaat , dit is een begrip bij een ieder en word dan ook begrepen.

en had graag de DSG gehad hoor, maar tsja te duur en wordt niet bij een 1,4 TSI Yeti geleverd !

misschien ooit als ik zo oud ben als Menno dat ik het ga overwegen, want dan ben ik oud of een stuk ouder ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bedankt... dit (relatief) jonkie is maar wat blij met de DSG-automaat. Wat een genot, zeker in de file. Maar op één of andere manier werkt rijden met DSG ook rustgevender. In de anderhalf jaar tussen het inleveren van mijn Golf en het ophalen van mijn huidige Octavia heb ik de automaat elke rit gemist.

Raar trouwens dat de Yeti als 1.4TSI niet met DSG kan. In alle andere VAG-auto's wordt 'ie in alle vermogensvarianten met DSG geleverd. Commericiële beslissing wellicht?

aangepast door Cyrus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, met die Golf (1.4TSI-160pk) heb ik natuurlijk in het begin wat "gespeeld" en toen ik in de Ardennen was, maar al snel liet ik de DSG lekker in "D" staan en genoot van de rust die zo'n DSG in de auto brengt. Mijn huidige combinatie TDI+DSG is nóg eens rustgevender, omdat door het hoge koppel onderin de auto vlot is zonder echt toeren te hoeven maken. En door het soepele karakter van de diesel schakelt de DSG echt onmerkbaar.

Voor mij nooit meer iets anders! Als deze auto "op" zou raken, komt er een nieuwe met DSG voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe