Ga naar inhoud

UPC Mediabox probleem


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Zojuist hebben we in huize Bakker het TV meubel naar voren geschoven. Op zich geen probleem natuurlijk, maar de antennekabel van de UPC mediabox zat blijkbaar dusdanig strak dat daarvan nu de aansluiting afgebroken is :doh2:

Maar ja wat nu. De voorwaarden van UPC zeggen dat ik verantwoordelijk ben en dat de eenmalige kosten in rekening kunnen worden gebracht.

Het apparaat lijkt op het eerste oog redelijk simpel te repareren door de aansluiting opnieuw erin te drukken en aan de binnenkant opnieuw te solderen. Maar de box is verzegeld dus die kan ik niet zomaar openmaken..

Ik zit nu ff in dubio met wat te doen. Zegel verbreken en ding solderen of braaf UPC bellen..?

Beide opties kan ik natuurlijk maar 1x doen, eenmaal gebeld kan ik hem natuurlijk niet alsnog openmaken als blijkt dat ik de hoofdprijs moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open schroeven en solderen en indien dan nog stuk lekker doen als of je neus bloed !

Maar ga er maar van uit dat je hem wel kan solderen hoor !

Het zou wel de wijze zijn die ik zou toepassen, maar ja wie ben ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe 'grof' is het afgebroken? Compleet met het kunststof van de behuizing erbij? Heb je een foto?

Of alleen de connector er af gerukt ofzo?

Tja, zo'n gruwelbox is onder garantie en eigendom van de kabelboer, maar fysiek geweld is 'ie niet tegen bestand. :D

Je kunt ook alle verzegeling heel zorgvuldig verwijderen zodat niet te zien is dat er ooit een plakkertje ergens over een schroefje heeft gezeten... en tegen de tijd dat je dat ding ooit moet inleveren (als je b.v. eindelijk kunt overstappen op glasvezel), dan hoor je er niks meer van. Tenzij je 'm in de tussentijd nog een keer aanmeldt voor reparatie (omdat de harddisk sneuvelt ofzo)

Die frutselbox heb ik gewoon in de verpakking laten zitten. CI+ kaartje rechtstreeks in de TV, da's voldoende voor HD kijken. En de harddisk die aan de TV hangt kan ik als recorder en timeshifter gebruiken. Dan heb ik geen extra stroomslurpende en nog een afstandsbediening kostend kastje nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitstekende deel waar je de antennekabel insteekt is losgegaan. Dit zou volgens mij sowieso niet zomaar moeten kunnen.

Na wat speuren kwam ik onderstaande link tegen waar iemand de beruchte box open heeft geschroefd.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=29846.0

Het soldeerwerk zou dan in het hoogfrequent gedeelte moeten gebeuren, da's dus de 2e hobbel. Ik ga hem maar netjes aanmelden bij UPC.

Glasvezel kan zodra 30% van de mensen hier in het dorp zich aangemeld heeft. Ik heb even gekeken bij de aanbieders, maar ik schiet daar niet echt heel veel mee op behalve meer upload snelheid. Maar ja om van UPC af te kunnen klinkt wer erg aanlokkelijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Bakkertje als ik dat zo zie dan is het ook wel knullig geproduceerd

Alle pluggen zijn heden ten dagen inbouw en zo te zien is er zat ruimte in die kast

Maar nee we laten de boel lekker uitsteken !

Zou me beklag doen als je toch naar UPC gaat over de knullige aansluiting.

En dat er zat voorbeelden zijn op fora dat het gewoon knullig is gemaakt en dat je zonder kosten een nieuwe verwacht

Nee heb je , ja kun je krijgen !

Maar wel ff naar zo'n UPC center gaan , is wel lachen daar !

Oooit geweest in almere om kabelmodem in te leveren en amsterdam om me geld terug te vorderen

Wat je daar voor probleem gevallen ziet staan voor de balie, wel je zou er nooit achter willen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een klacht melden bij UPC dat je slecht beeld hebt. Dan vragen die sukkels vast alle kabels te controleren, en terwijl je dat doet: "hé, die aansluiting achter de tuner lijkt wel los te zitten" >> "even aanduwen meneer" >> "Krijg nou wat, ik houd dat hele dingen in mijn handen!".

Komt dicht bij de werkelijkheid want je moest hem toch naar voren halen. Zo eenvoudig kan het gebeuren zeg maar...

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga inderdaad maandag maar eens bellen met m'n "vrienden" bij UPC.

Welk verhaal ik af ga steken moet ik nog even bedenken, maar daar kom ik vast wel uit met ze..

Na UPC Vodafone eens bellen om te kijken wat het aansluiten op glasvezel gaat kosten B)

Da's dan ook meteen een goed excuus voor een andere TV met DVB-C tuner (die we nu hebben heeft alleen een DVB-T tuner)..

Heb ik m'n eerste argument al binnen ;)

Maar goed dat de AC Ryan binnen gekomen is, kunnen we lekker film kijken vanavond ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zo heb ik een keer met Wanadoo (ja, zucht.. de keuze was niet reuze... maar wel 20Mbit - toen al!) gebeld en moest ik allerlei handelingen verrichten op een laptop e.d. terwijl ik al wist wat er mis was. Dus ik meelullen dat ik het uitvoerde, uit het hoofd alle antwoorden terwijl ik gewoon TV zat te kijken en de modem verbonden was met de rest van het netwerk. :lol:

Heb nu wel een heel ander probleem, onze Humax 5050 heeft een probleem met de 2e tuner na een stroomuitval. Geen idee hoe ik dat zo goedkoop mogelijk kan verhelpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zow net UPC aan de lijn gehad en ik moet zeggen dat ik 100% goed geholpen ben.

Niet lang in de wacht gestaan, verhaal uitgelegd, was geen probleem, kan gebeuren was het antworod.

Er is dus een nieuwe mediabox onderweg.

10 punten voor UPC

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eureka het pakketje van UPC is binnen!! Doos open en plof..

Het is weer een cisco mediabox ipv de philips.. Dus geen coax uitgang voor het digitale geluid. Geen geluid via HDMI en geen analoge antenne uitgang..

Inmiddels is het tv meubel maar weer verbouwd en is de opstelling verandert (want die cisco kast is natuurlijk een stuk breder dan de Philips..)

Dus het is nu van links naar rechts Receiver, AC Ryan op z'n kant (waarbij ik zo slim ben geweest om hem op de usb aansluitingen te zetten :doh2: ), UPC ding met daarbovenop de centerspeaker (zal die UPC kast vast niet blij mee zijn), daarnaast weer de PS3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoho,

maar dat doen ze dan wel helemaal gratis, terwijl Bakkertje het toch echt zelf stuk had gemaakt. Kan je toch niet moeilijk doen dat het net een ff iets ander boxje is, nietwaar? Ik vind dat per saldo een nette behandeling.

Niet dat ik opeens UPC zou willen hebben, hoor. Absoluut niet. Want dit is wel het bedrijf waarvan ik toch de meeste slechte verhalen heb gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh, het is alleen ff lastig met het vullen van het TV meubel. Het apparaat werkt verder hetzelfde als die van Philips, alleen had die net ff een paar dingen die anders (en daardoor fijner voor mij) zijn. Ieder apparaat heeft z'n eigen nukken heb ik gemerkt bij UPC.

En inderdaad ze hebben me kosteloos geholpen (nou ja zonder extra kosten bovenop de 77 euro die ik al iedere maand overmaak naar ze..)

Ik had overigens niet expliciet om de Philips mediabox gevraagd (dom dom dom, achteraf). Ik ga ze nu dan ook niet vragen om de boel om te ruilen. Bij UPC kennen ze 3 smaken SD zonder opnemen, HD zonder opnemen en HD met opnemen. Wij hebben die laatste HD met opnemen en daarin hebben ze weer 2 modellen (een Philips en een Cisco). Hoe dan ook weet UPC het voor elkaar te krijgen om de functionaliteit van deze apparaten flink te beperken door er hun eigen software overheen te schrijven. Daardoor heb ik nu dus bijvoorbeeld geen 5.1 geluid via de HDMI kabel terwijl het apparaat het wel kan.

Er gaan overigens al enige tijd geruchten dat ze alle mediaboxen zouden gaan vervangen door nieuwe met alle laatste fancy functionaliteiten.

Hoe dan ook, we kunnen weer digitaal TV kijken en opnemen en daar ging het om!

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bakkertje: ik dacht dat UPC je 100% geholpen had? 8-)

door de verkeerde mediabox retour te sturen???

LUISTEREN naar je klanten kan dat bedrijf echt niet. :mad3:

Ga je nou nog zeggen dat UPC vergeten is om te vragen welke box er het best in Bakkertjes TV-meubel past?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe