Ga naar inhoud

draadloze verbinding voor TV-signaal


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo, even een niet-autogerelateerd vraagstuk.

Ik heb mijn TV-kast nu vlak naast de wandcontactdoos zitten waar de TV-aansluiting zit. Dat werkt prima, gewoon een kabeltje ertussen en klaar is Marco. Maar, nu gaat er een verbouwing plaatsvinden en komt mijn TV-kast precies aan de andere kant van de kamer te staan. Een heel eind bij de contactdoos vandaan dus.

Ik wil geen kabels die kant op leggen. Over de vloer kan feitelijk niet. Ik zou wel door de vloer kunnen gaan boren, maar da's ook niet echt een optie. Conclusie: ik moet iets draadloos hebben. Maar wat? Er zijn zat systemen te koop, in verschillende kwaliteiten en prijsklassen. Hebben jullie ervaring met één van de beschikbare systemen?

Als ik ga googelen, kom ik vaak bij dit systeem terecht. Ziet er op zich goed uit, maar kost ook wel wat, en er zijn meerdere negatieve ervaringen.

Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen en suggesties!

Grt, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is al het eerste waar ik nietbij nagedacht had... ik kijk nu nog analoog (via glasvezel), maar verwacht binnen niet a te lange tijd digitaal te gaan. Kortom: de aan te schaffen spullen moeten in ieder geval digitale TV ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh... pfff! :D

Als ik nu zou overstappen, zou ik dmv een externe box moeten kijken. Ik heb namelijk nog een ouderwetse beeldbuis-tv (broertje van degene die jij te koop had staan). Als ik een nieuwe zou kopen, zou ik nog een keuze moeten maken tussen de door jou genoemde mogelijkheden. Ik heb me er nog totaal niet in verdiept, en heb er ook totaal nog geen verstand van... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren lang met een analoog draadloos gebeuren gewerkt van Marmitek

En werkte op zich prima

Alleen toen me buren een magnetron kochten die niet goed was afgeschermd blijkbaar had ik tijdens dat hun hun maaltijd opwarmde wat storing op de buis / flatscreen

Nu gebruik ik boven digitenne met buiten antenne ( binnen ) en vind ik voldoende !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat setje waar ik naar linkte was inderdaad ook van Marmitek. En daarvan lees ik veel berichten over storingen. Da's dus niet heel handig.

Daarom hoop ik nog op bruikbare tips & trucs van Erik! ;)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had die lijk over hoofd gezien

Nu weet ik niet of jij betonnen vloeren hebt ?

Bij mij moest ik door houten vloer heen stralen en dus geen betonijzer wat storend kan werken.

Maar andere merken voor TV signaal ben ik nooit tegen gekomen

Vandaar dat ik op marmitek ben gekomen en zoals gezegd bij mij werkte het naar behoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het beeld van de TV eigenlijk nooit draadloos versturen/ontvangen als je van plan bent dit voor langere termijn te gebruiken. Heb al zoveel verhalen gehoord van mislukte draadloze projecten, heb er dan zelf ook nog nooit over nagedacht dit te doen.

Heb nu één (2 eigenlijk i.v.m. Dune) flat HDMI 1.4 kabel achter de plint liggen, deze loopt van mijn Digitale TV-Tuner (Humax - aanrader trouwens) naar de TV. En als dat niet kon had ik zeker weten een gat in de vloer gemaakt en de kabels er (in een goot) onderdoor gelegd. Zelfde met internet, overal 2 bekabeld gigabit aansluitingen. Alleen tijdelijke/mobiele apparaten maken gebruik van Wifi, alleen tenzij het echt niet anders kan zeg maar.

Voorheen had ik achter de plint 2 coax kabels liggen, beiden naar een andere hoek van de kamer. Doosje aan de muur en pluggen maar. Hier zat dus een TV/Radio aansluiting op, maar ook de boxen van de Stereotoren hadden een paar plugjes. Handig voor mensen die nogal vaak hun spullen verhuizen...

En als je het toch echt perse wil, dan zou ook ik bij Marmitek uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft aan dat je vanwege een verbouwing de spullen op een andere plek gaat zetten. Ik zou dan tijdens de verbouwing "gewoon" de kabel verleggen.

Ben je ook zeker voor de toekomst dat je het kunt blijven gebruiken. (als je overstapt naar het digitale tijdperk)

Overigens begrijp ik dat je er mogelijk tegenop ziet het is een heel karwei om even een kabel te verleggen en ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook nog wat kabel werk te doen heb. Bij mij heb ik naast de coax ook een netwerkkabel liggen en in die laatste zit een breuk. Dus de hele bende moet opnieuw getrokken worden en dat is niet echt een feest zeg maar..

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dat klinkt logisch. Alleen moet je die "verbouwing" zien als een "meubelverplaatsing". Dus alleen de opstelling wijzigt, er komt geen gereedschap aan te pas. En de enige optie voor een kabel is dwars door de betonnen vloer, en daar wordt ik niet echt blij van. Vandaar mijn zoektocht naar draadloze oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je gaat op zoek naar holle plinten !

Kun je gewoon de kabels achter gooien en als de vrouw weer gaat veranderen kwa inrichting ( meestal 2x per jaar ) dan kun je ze weer verwijderen of verleggen.

Tsja alleen dan heb je wel gereedschap nodig mbt die holle plinten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dan is de beste oplossing om een boormachine te pakken met een Boor 20mm , en dan op verschillende plekken gaten in de vloer te boren en met een bos flexibele pijp 19mm de kruipruimte in te gaan

En dan van gat naar gat pijp te leggen !

En dan door de pijp die je op dit moment nodig hebt de kabels te leggen

En zodra de vrouw weer gaat veranderen dan kun je de reserve pijpen nemen en dan daar weer de kabel in trekken !

Doe je nu alleen de gaten die je nodig hebt dan lig je over een hal;f jaar weer in de kruipruimte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie doet bepaalt, wie bepaalt doet. Dus wie het anders wil doet de kabels, ongeacht man of vrouw.

Tenzij je er samen uitkomt, in dat zeldzame geval kan je natuurlijk samenwerken.

Dus mijn vriendin zou zelf mogen weten hoe ze het oplost met de TV, als die het maar doet.

(o ja, Pauw en Witteman kan je dus live op internet kijken, dussuh, als het nou helemaal niet lukt....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm.... ik ben bang dat ik met die stelregel niet veel verder kom... :D

Via een ander medeforumlid kreeg ik nog onderstaande tip, waarvoor mijn dank. Eens kijken hoe dat bij XMSnet (glasvezel) is geregeld.

ik kijk TV via Telfort internet, dat gaat dmv mijn modem. Kijk even op de Telfort site.

Met de draadloze verbindingsset kan Interactieve TV heel gemakkelijk draadloos aangesloten worden. Je hoeft dus geen lange kabels weg te werken.

Hoe werkt het?

De draaloze verbindingsset bestaat uit twee kastjes die je in het stopcontact stopt. Het signaal voor interactieve tv wordt dan via het electriciteitsnetwerk naar het stopcontact van je tv verzonden.

Te koop bij de monteur

De set bestaat uit twee apparaten en is voor € 55,- te koop bij de monteur die je installatie verzorgt. Je betaalt eenvoudig met iDeal, creditcard, contant of via eenmalige incasso (incassokosten € 2,50).

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heeft iemand toevallig ervaring met het verzenden van het TV-signaal via het stopcontact? Wordt ook voor internet gebruikt. Het klinkt een beetje houtje-touwtje, maar misschien werkt het toch wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

power over heet dat meen ik

Wel ken het niet van TV of internet signalen maar wel van EIB waarmee je je woning kunt beheren.

En heb dat eenmaal mogen programeren voor mijn vorige werkgever, het werkte maar daar was het mee gezegd !

veel storing mbt de data die verzonden werd over het 230V net

en soms meerdere malen dat je dan de bedieningsknop moest bedienen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon niet doen. Geen powerplugs gebruiken.

Als je een stabiel ethernet signaal wilt of HD beeld en bijbehorend geluid wilt overdragen, gaat niets boven kabel.

Echt, qua kosten ben je vaak ook nog een stuk goedkoper uit.

Heb laatst ook nog een stuk UTP vanuit de meterkast, door de muur, uitkomend in de plint in de kamer, naar de nieuwe smart-tv gelegd. Vele malen beter dan wat voor een WiFi verbinding dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Kapitein! Ben bang dat het daar wel op neer gaat komen. Ik kan niet langs/ door de plinten, zal dus op twee plaatsen moeten boren en de kabel door de kruipruimte trekken. Maar goed, dan heb je inderdaad wel het beste (en goedkoopste) signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe