Ga naar inhoud

Wassen zonder water


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist mijn auto ingepland voor de 30k beurt en daarbij steenslagherstel/wassen/poetsen/polijsten/in de wax guard zetten: 360 euro (excl. de beurt natuurlijk). Dan is hij daarna weer zoals bij aflevering zeg maar :cool2: (zonder bumper gedoe voor de mensen die hier al wat langer rondhangen ;) )

En dat is nog best een mooie prijs volgens mij, want 1 steenslag-je herstellen kost als snel 40-60 euro als ik op internet kijk. Laat staan de hele auto van top tot teen schoonmaken, bijplekken, polijsten, waxen en poetsen. Ik was met mijn versie van dat hele verhaal al snel 4 uur zoet en dan heb ik de velgen niet eens gedaan.

Nu even Mark van JD mailen voor de tune afspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik Skoda gewassen, en in de was gezet met een microvezelpad. Vervolgens met een zwarte pad uitgeveegt en dan nog eens met de rode na gewreven. Ben bijzonder content over het resultaat.

Ook op mijn motorkap zitten een paar kleine plekjes die heb bij getipt met een lakstift. Nog een beetje blanke lak er overheen en dan met een polisch bij werken. En dan is het goed, Hij blijft toch niet nieuw. Op het dak heb ik een klein deukje, is in het najaar iets op gevallen. Had gevraagt wat uitdeuken zonder spuiten kost dat was € 80,-- dat vond ik toch wel veel. Ik laat het zo.

Na het volgend jaar waarschijnlijk toch een nieuwe auto.(Skoda ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Zouden deze 2 Yeti ook zonder water gewassen kunnen worden?

Hoezo smerig

Nou, de voorste is in ieder geval niet ;) die is vanmiddag dus met een diamant-programma en hoge drukspuit door de wasstraat geweest.

Nu is het natuurlijk al duidelijk dat de Yeti het buiten de gebaande paden zoekt, hierbij het bewijs. Gisteren dus met een Yeti-broertje (met 7 bestuurssukkels van onze "stichting" aan boord) wezen (speed)cachen in de polder met een no-merci beleid om Dronten en omgeving "leeg" te roven. Geen "weg" werd gespaard en de Yeti's waren lekker vies dus, van buiten en van binnen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor alle duidelijkheid dan: er werd gesproken over -banden, terwijl -velgen bedoeld werden...

Om weer op het topic terug te keren. Wie durft z'n modderige auto te wassen zonder water????? En denkt dan nog steeds dat het niet gelijk staat aan schuren met een schuurmiddel? :P

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wassen zonder water veroorzaakt veel kleine misschien niet zichtbare krassen. Het gevolg daarvan is dat je steeds vaker mag poetsen want aan een onregelmatig oppervlak hecht zich meer vuil dan aan een glad oppervlak. Dus kun je veel beter één maal per jaar je lak goed polishen, zodat de kleine krassen weg zijn dan het produkt wassen zonder water te gebruiken. Het is net als koken zonder pannen dat werkt ook niet. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar je bedoelde dus het (vermeende) probleem van Hobbel

Ik heb "helegaar" geen probleem, het is meer een esthetische afweging, winterbanden met alles wat eromheen hangt, ziet er gewoon niet uit.

Van de buitenkant dan, als toeschouwer.

Als bestuurder is het natuurlijk wel aangenaam, je ziet het Oostblok uiterlijk van je auto toch niet.

Sinds gisteren ben ik ook weer voorzien van het geruststellende winterrubber.

Met normale velgen, dat kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe