-
Aantal items
16001 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
588
Inhoudstype
Profielen
Forums
Kalender
Downloads
Blogs
Galerij
Alles dat geplaatst werd door EdK
-
tsja dan klopt het toch, zijn handicap is dat hij niet kan parkeren En op deze manier heb jij geen parkeerschade Dus wees blij dat hij die kaart heeft ............. toch ???
-
LOPEN of rennen ???
-
tuurlijk degene die het krijgt laten betalen Ze hebben het probleem zelf veroorzaakt ! en als ze op cursus moeten vanwege alcohol moeten ze die ook zelf betalen dus die kassies ook gewoon als boete zelf laten betalen
-
wel die petjes hebben in 99% van de gevallen geen eens geld voor een caravaan Dus gewoon invoeren die dingen
-
sta je soms als 65+ in de boeken bij ze ?? zeker vanaf dat je je GL hebt ?
-
aller leukste Ronald is dat ze de afsluitdijk maar met max 120 afkunnen dan en niet met 130 want dat kent TT en Garmin niet :lol:
-
Voorop gesteld dat ik geen Xenon heb Maar heb je met orgineel fabrieks Xenon niet een stelwieltje links onder stuur zitten om je verlichting in 3 standen te kunnen zetten ? Dat heb ik namelijk wel met de gewone halogeen lampen en ga er even van uit dat dit ook met Xenon zo zal zijn ? Meestal zijn het 2 wieltjes, één als dim knopje voor de instrumenten en de andere is dan voor de koplampen !?
-
Even voor nederland gesproken In elke Yeti zit de regensensor ingebouwd, maar alleen standaard vanuit fabriek aangezet bij het model elegance Ikzelf heb de ambition en ook daar zit hij ingebouwd maar was niet geactiveerd ( aangezet ) En ook hier in nederland waren er menig dealer die niet weet of wist hoe deze aan te zetten Maar welke documentatie neem je mee naar de dealer ?? Degene die wij ook gebruiken met de Vag Com kabel aangesloten op de laptop Of degene die men met zo'n duur dealer apparaat moet instellen Want als ik goed heb , hebben we namelijk 2 documenten op forum hier om die regensensor te activeren ! Hou er rekening mee dat als je regensensor is geactiveerd je ook nog raamsluiten kan laten activeren Dit werkt ook met de regensensor en sluit de elektrische ramen op moment dat het regent en ze nog open staan en de auto staat bij huis en sleutel eruit is ! Ook erg makkelijk namelijk om die meteen mee te laten activeren
-
Heb bijna medelijden met je, want vanaf morgen is het weer een paar dagen droog En kun je het weer niet in de praktijk testen Maar neem even een plantensproeier met water mee naar de dealer zodat je hem ter plekken kunt testen
-
tsja iedereen krijgt bij PON dat antwoordt Welk merk wagen je ook rijdt van deze impleurteur
-
Verklaar je eens nader ? Want denk dat we je uitspraak niet geheel begrijpen !
-
dat is dan zeker 20mm maar dan is de vraag hoelang dat stuk van 15mm is ? Dus gaat die echt geheel naar beneden , of komt die 20 mm door de vloer boven en verjongt die dan pas naar 15 mm Want hoe korter die 15mm is des te beter en zie ik weinig problemen in verschiet waar Hobbel het over had
-
En je hebt nu ook een solicitatie bij samsung helpcenter lopen ? Ken daar dus zo aan de slag als je wat vriendelijker tegen de mensen zou zijn
-
komt niet toevallig met 20mm naar boven vanaf de gasmeter en verjongt dan bij de grond bij boiler naar 15mm ? want zo bouwen wij het vaak wel op met cv ketels en gasboilers
-
met hoeveel mm koper komt je gasleiding naar boven Kees ?
-
Hij is binnen: Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance
EdK reageerde op WillemJan's topic in Mijn Wagen
Knulligheid van microfoon is denk ik meer een punt wat te wijten is aan je dealer En niet van Kenwood, en zou zelf na weekend van zelf hobby'en op te lossen zijn. -
je bent ook nog niet oud genoeg om er één te halen ! En volgens mij val je ook niet in de andere risico groepen
-
Hij is binnen: Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance
EdK reageerde op WillemJan's topic in Mijn Wagen
Geen dank voor antwoord. Maar buiten je ene punt van kritiek over de Kenwood Ben je verder wel tevreden over kwaliteit geluid en navigatie ? en het carkit gedeelte ? -
Tsja stuk reclame tekst staat er naar mijn mening ook in maar er staan wel degelijk ook nuttige tips in ! Maar het is net Rosinfield die ik nu hoor praten een jaar terug Dus er is nog hoop
-
Ach waarom ?? bij veelovertreders mbt alcohol is het een prima idee en mijn inziens met te hard rijden net zo goed ! Of je rijbewijs kwijt of voor een langere periode zo'n slot ?? Wel mijn zegen hebben ze om het in te bouwen bij dat soort gasten. Zal het een stuk rustiger rijbeeld gaan geven op neerlands wegen !
-
Hij is binnen: Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance
EdK reageerde op WillemJan's topic in Mijn Wagen
Tsja je probleem dat jij als irritant ervaart herken ik wel, maar ervaar ik dus niet als irritant Want op moment dat ik de navi moet gebruiken dan ben ik blij haar te horen en zodra ik haar niet nodig heb dan gebruik ik haar niet En schreeuwt ze me teveel dan zet ik het volume lager van haar, maar dan heb ik haar dus wel nodig. Dat het geluid wordt weggedrukt en dat je de keuze niet hebt zoals jij zou willen is vervelend en zou inderdaad wel mooi zijn als instelling, maar zal een update moeten worden vanaf Kenwood verwacht ik zo. Nu weet ik dat ze vrij snel zijn met beantwoording en helpen via hun servicelijn , en je dealer gaat zeker een antwoordt krijgen Maar of het zover komt dat ze op redelijk snelle termijn met een update gaan komen ........... durf geen uitspraak hierover te doen. -
Laat ik even voorop stellen dat ik totaal geen mening heb in bovenstaande tekst Heb dit ergens gevonden net als andere stukken over bv olie en ruitenwissers en omdat het voor deze en gene informatief kan zijn heb ik het geplaatst
-
Tsja dat was Pim versus Witte Yeti, aan de hand van zijn eerste service beurt met de Yeti , die door de BC veel eerder werd aangegeven dan de 30K die normaal is
-
WINTERBANDEN ESSENTIEEL VOOR DE VERKEERSVEILIGHEID STRENGERE WINTERS LEIDEN TOT GROTERE VRAAG Banden zijn de enige contactpunten tussen een voertuig en de ondergrond. Ze zorgen dus voor een goede wegligging van het voertuig en automatisch ook voor een veilig verkeer. In winterse omstandigheden geldt dat des te meer. Winterbanden zijn speciaal ontwikkeld om net in winterse omstandigheden optimaal te presteren op het gebied van grip, wegligging en veiligheid. In dit artikel bekijken we de diverse aspecten van winterbanden en nemen we ook de geldende wetgeving onder de loep. VOORDELEN VAN WINTERBANDEN Bij winterse omstandigheden bieden winterbanden een hoop voordelen in vergelijking met zomerbanden en vierseizoens banden. Door het profiel en de speciale rubbersamenstelling zorgen winterbanden onder alle gladde winterse omstandigheden voor een sterk verbeterde grip en dus voor meer veiligheid. Verhoogde veiligheid Een voertuig uitrusten met winterbanden is een kwestie van veiligheid. De weersomstandigheden variëren in de winter sterk door vorst, sneeuw of regen, het wegdek is altijd koud. In de winter is een zomerband veel minder efficiënt dan een winterband. Bij temperaturen onder de 7 °C begint de rubbersamenstelling van zomerbanden namelijk te verharden, waardoor de prestaties aanzienlijk minderen. Het resultaat is een verlies aan grip op de weg. Bij winterbanden wordt dit verharden bij lage temperaturen voorkomen door de toevoeging van silica in de rubbersamenstelling. Bijkomend zorgt het diepere profiel voor extra veiligheid. Het profiel met brede, diepe groeven voert optimaal water, sneeuw en modder af. Daarnaast heeft het profiel fijne lamellen die zich vastgrijpen in sneeuw en ijs. Dankzij deze eigenschappen zal een voertuig minder snel glijden en doorslippen dan met zomerbanden. Ook aquaplaning vormt veel minder een probleem. Door de diepe, brede groeven wordt het water immers veel beter en sneller afgevoerd dan bij zomerbanden. Naast een verbeterde wegligging bieden winterbanden onder de 7 °C een veel kortere remweg die zelfs kan oplopen tot de helft, vergeleken met zomerbanden. Optimaal rijcomfort op alle wegdekken Naast een verbeterde veiligheid en controle op natte en gladde wegdekken zorgen moderne winterbanden ook voor een goede rijstabiliteit op droge wegen. Daarbij hebben ze een gering afrolgeluid. Bovendien reageren ze ook bij hoge(re) snelheden bijzonder goed. In principe kan men met winterbanden even snel rijden als met standaardbanden. De maximumsnelheid hangt af van winterband tot winterband, maar er is zeker een voldoende groot gamma, voor zelfs de krachtigste voertuigen. Het spreekt voor zich dat elke bestuurder zijn snelheid dient aan te passen aan de weersomstandigheden, ongeacht het gebruik van winterbanden. Specifieke voordelen voor de garage De afgelopen strenge winters hebben bij de bevolking het nut van winterbanden duidelijk laten blijken. Het gevolg was een run op garages en bandencentrales die als gevolg op een gegeven moment geen winterbanden meer in voorraad hadden. Met winterbanden creëert u gemakkelijk een meeromzet door de verkoop, de plaatsing en de stockage (van hetzij zomer-, hetzij winterbanden). Als garagist heeft u ook een belangrijke 'expertrol', Hoe meer kennis de garagist kan overbrengen op de eindconsument, hoe sneller de consument overtuigd zal zijn van de aankoop van winterbanden. Nieuwe klanten ontdekken de garage, consumenten die winterbanden hebben, verbinden zich er bewust of onbewust toe tweemaal per jaar een garage op te zoeken voor de bandenwissel. Het stockeren van banden voor de consument is een belangrijke vorm van klantenbinding. Stockagekosten voor bandenverdelers zijn reëel en bedragen 5 tot 50 euro per set, per seizoen. Voor bandenverdelers met een tekort aan opslagruimte bieden bepaalde bandenfabrikanten de mogelijkheid zomer-/winterbanden naargelang van het seizoen op te slaan. Het is dus belangrijk vanaf de herfst al te communiceren over de voordelen van winterbanden en de risico’s van het blijven rijden met zomerbanden. Aanduidingen op winterbanden Naast de reguliere M+S-codering (Mud and Snow) kunnen winterbanden op de zijkant van de band voorzien zijn van het 'Three Peak Snowflake' (3PS) symbool. Dit teken van een bergje met een sneeuwvlok is een door de industrie bepaalde norm die aangeeft dat het een winterband betreft die aan de speciale wintertest voldoet. Winterbanden krijgen dit symbool wanneer ze een voorgeschreven test op een besneeuwde ondergrond succesvol volbrengen. Op dit ogenblik refereert onze wetgeving enkel naar de commerciële markering M+S. Voor deze markering hoeft er geen enkele test gedaan te worden en een bandenfabrikant kan die dus in principe op elke willekeurige band zetten. Hoewel het 'Three Peak Snowflake' symbool niet bij wet vastgelegd is, beschouwt de bandenwereld enkel banden met een M+S-markering en het 3PS-symbool als echte winterbanden. MODERN DESIGN De meest recente types laten op het gebied van design niets meer te wensen over. Zowel de banden als de profielen mogen gezien worden. Daarnaast kan men de nieuwe generatie probleemloos op licht metalen velgen monteren. MONTAGE VAN WINTERBANDEN Wanneer monteren Het optimale montagetijdstip hangt nauw samen met de temperatuurcurve. Zodra de gemiddelde temperatuur onder de 7 °C duikt, kan men het best winterbanden monteren. Het is aanbevolen om de winterbanden te monteren vanaf midden oktober, maar zeker vanaf begin november en ze weer te demonteren in maart, ten laatste begin april, om onnodige versnelde slijtage te voorkomen. Stockage van zomerbanden Banden op velg kunnen het best op elkaar gestapeld worden om vervorming tegen te gaan en met een velgbescherming tussen de banden om krassen op de velgen te voorkomen. Het is optimaal om de banden elke vier weken van positie te veranderen om ze in een ideale staat te houden. Winterbanden altijd per vier monteren Indien men de winterbanden enkel op de aandrijfas monteert, dan zou dit leiden tot gevaarlijk rijgedrag, doordat de wagen gaat 'trekken', onder andere door een verschillend niveau van grip tussen de aangedreven as en de niet-aangedreven as. Het is niet verwonderlijk dat zo'n situatie met verschillende gripniveaus op voor- en achterwielen potentiële risico’s verhoogt. In de bandenwereld is het dan ook een gouden regel om steeds vier winterbanden te hebben met een minimumprofieldiepte van 4 mm, 4x4 zeg maar. Wat met bandenspanning? Terwijl men door het jaar heen de bandenspanning normaal het best 'koud' controleert, is het bij winterbanden aanbevolen om eerst een stukje te rijden met de wagen alvorens te controleren. De reden daarvoor is dat de lucht in de band onder invloed van de koude krimpt. Het risico bestaat dan dat men de band op overspanning zet, met als resultaat een verminderde grip en controle. De aanbevolen bandendruk wordt meegegeven door de autoconstructeur. Toereikende profieldiepte De profieldiepte van een nieuwe winterband bedraagt doorgaans 8 mm. Die diepte mag minimaal 4 mm bedragen. Bij minder dan 4 mm profieldiepte zijn de specifieke lamellen van een winterband niet meer werkzaam. Juiste snelheidsindex Indien een voertuig uitgerust is met M+S-banden en de snelheidsindex lager ligt dan de technische top van het voertuig, dan wordt die montage aanvaard van 1 oktober tot 30 april, voor zover er binnen het gezichtsveld van de bestuurder een goed leesbaar zelfklevend etiket aangebracht is met de vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende M+S- banden. Met een snelheidsindex, gelijk of hoger dan voorzien voor de technische top van het voertuig, kan deze montage altijd aanvaard worden, ongeacht de periode van het jaar. Het is met andere woorden van groot belang rekening te houden met het vermogen van het voertuig. Ook het informeren van de consument over wat kan en niet kan/mag, is vitaal. WETGEVING Winterbanden zijn nog niet verplicht in de Benelux-landen, maar ze worden sterk aanbevolen, vooral voor bestuurders die dagelijks op hun auto moeten kunnen vertrouwen. Hoe zit het in de ons omliggende landen? • In Frankrijk is er geen algemene verplichting tot het gebruik van winterbanden. • Ook in het Verenigd Koninkrijk zijn winterbanden niet verplicht. • In Duitsland is het sinds mei 2006 voor iedereen verplicht om de auto aan te passen aan specifieke winterse omstandigheden. Dat impliceert meteen het gebruik van winterbanden. Autobestuurders die betrapt worden met zomerbanden op een besneeuwde weg, worden onverbiddelijk beboet. Daarnaast kan de verzekeringsmaatschappij bij een ongeval met zomerbanden weigeren de volledige schade te vergoeden als blijkt dat rijden met winterbanden het ongeval had kunnen voorkomen. • In Oostenrijk is het wettelijk verplicht met winterbanden te rijden tussen 1 november en 15 april. De boetes bij overtreding van deze wet zijn verre van mals en lopen in de duizenden euro’s. Winterbanden met een profieldiepte, minder dan 4 mm, worden in Oostenrijk beschouwd als zomerbanden. • In Zwitserland is er geen verplichting. Toch geldt ook hier, zoals voor alle wintersportlanden, dat niet rijden met winterbanden kan leiden tot (mede)aansprakelijkheid voor ongevallen, omdat de bestuurder van een auto op zomerbanden minder goed kan reageren op onverwachte situaties.
-
