Ga naar inhoud

EdK

SFE Global Moderator
  • Aantal items

    16001
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    588

Alles dat geplaatst werd door EdK

  1. Toch nog even de voor en tegens van orgineel en die van chinese kabels. Heb zelf een kabel die uit het betuwse china vandaan komt en ik heb hiermee erg weinig kunnen doen omdat deze kabel niet wou tokkellen met mijn boordcomputer in den Yeti. En na verwoede pogingen kon ik needle sweep en de frequentie van de knipperlichten veranderen maar hier bleef het bij Dus je legt jezelf er op dat moment bij neer vanwege diverse redenen , en dan heb je een skoda meeting in het verre Friesland Hier waren meerdere leden met een kabel, orgineel en chinese versies. Na eerst mijn eigen laptop en kabel er aan gehangen te hebben en laten zien wat het probleem was aan de andere kabeleigenaren kwamen we er achter dat ik wel instellingen kon veranderen en na DO It aangeklikt te hebben gaf de software ook aan de instellingen veranderd te hebben Maar zodra je ging testen bleek dat de ingestelde verandering het dus niet deed, dan weer in de module kijkend bleek deze gewoon weer op de standaard instelling te staan. Een module scan met de kabel doen was ook niet mogelijk, zodat we niet konden zien welke modules er nu uiteindelijk waren ingebouwd. Hierna van PC-Fre@k de orginele kabel met orginele software aan mijn Yeti gehangen, en zo waar ik kon een modulescan maken. Hierna instellingen veranderd en zowaar dit werkte ook nog eens en bleven ook geactiveerd. Maar ja een accu heeft een beperkte lading dus de accu leeg van de laptop. En er moesten toch nog wat instellingen fijn afgesteld worden, dus de chinese kabel van Witte Yeti met zijn notebook gekoppeld aan mijn Yeti, en zowaar we konden gelukkig de fijn afstellingen toepassen. Na dit gedaan te hebben ook eens een module scan gedaan en nope hij vertikte het om dit te doen ! Maar goed de instellingen die ik wilde hebben waren ingesteld dus ach ik was blij ! Maar het bleef knagen aan me, je hebt een kabel ( betuwse china kwaliteit, maar je kan er niets mee. Updaten van de software ? vergeet het maar is niet mogelijk Orginele software van Ross Tech erop zetten ? vergeet het maar want je kabel wordt geblokt ! Dus wat blijft over ??? juist de oud koperprijs van die dag ! Maar goed veel wikken en wegen , toch een orgineel genomen en van een nederlandse leverancier. ging er in eerste instantie nog één en ander met verzending mis maar na een week lag de kabel hier op de mat. Orginele software geinstalleerd op de laptop en hup de wagen in, en ^%^$& nog niets doen ! Dus op de site van leverancier gekeken en ja er was een nieuwere versie , dus gedownload en geinstaleerd en zowaar ik kon de boordcomputer van de Yeti bereiken Maar eens een scan proberen, ja die lukte ! Maar eens een paar instellingen wijzigen, (*&&(*^((* staat geen tekst bij ? Hoe is het mogelijk !!! Dus nogmaals een autoscan gedaan van de modules deze opgeslagen als bestand Toen wat printscreens gemaakt van de vensters waar ik geen teksten zag en een mail gemaakt met de printscreens en de scan en mijn verhaal erbij van meegeleverde software en de update en het resultaat. Volgende dag al een mail van de leverancier dat men het vreemd vond maar het ging uitzoeken en een dankwoord voor de uitgebreide email en documenten 2 dagen erop netjes een mail gekregen van de leverancier met een gezipte file met een hele uitleg hoe deze te overschrijven over de bestaande geinstaleerde software Dus dit uitgevoerd en de yeti weer in, en kan nu alles bereiken en instellen wat ik kan instellen naar aanleiding van de modules die in mijn wagen ingebouwd zitten. Wel deze service bij de orginele kabel krijg je dus en daar betaal je ook voor bij aanschaf van zo'n kabel Dan ben ik verzekerd van frequente update's van de leverancier. Heb ik weer problemen dan is het een kwestie van mailen en er wordt naar een oplossing gezocht. Dit soort dingen kun je schudden bij de kabels vanuit china Geen support Kabel stuk ? geen service Defecte CD met software, wel één krijgt geen reactie, ander krijgt nieuwe cd opgestuurd en volgende krijgt een link waar te downloaden ( willekeur ) Updaten is er niet bij dus werken met software die bijgeleverd is en thats it ! Nieuwe software uit china via een ander gekregen, werkt niet ! Nieuwe VAG wagen gekocht over 3 jaar ? heel grote kans (99%) dat je kabel niet meer werkt. Dus tsja waar liggen je afwegingen in deze ? Ook de kabels van de aanbieders hoor je verschillende reactie's over ! Sommige doen het niet sommige doen het perfect maar er zijn er ook die het maar 3 keer doen en dan noppes nada meer. Dan wordt er verkondigd vanuit de orginele leveranciers dat er ook kables zijn die je BC kunnen beschadigen, en in hoeverre deze berichten als waar gezien moeten worden ??? vertel het me maar !! Maw, let goed op wat je aanschaft via chinese site's of wat er wordt aangeboden via marktplaats en dat soort site's
  2. http://www.superskod...less-cover-KI-R Denk dat je met dit er al bent voor nog geen €50,00
  3. Wie zijn wij om de gastvrouw hier in tegen te spreken ? Zonder jou inbreng zou het hier een grijs gebeuren zijn , want wij mannen vinden het wel leuk maar zouden er zelf nooit op komen !
  4. Wat ?? dat we die feestchampagne niet hebben gekregen ? :dopey_h4h:
  5. oplossingen hiervoor kun je voor een Skoda vinden bij superskoda.com Of dit gaat lukken met de Ford Cmax ( profiel ) dat weet ik niet
  6. Nee Juist harstikke leuk was meer een slik van de feestchampagne die we niet gekregen hebben van Menno
  7. slik
  8. die klep is toch hardware Pim ?? Maar Menno die turbo heeft wat sensoren die aan de BC hangen en die klep ondanks dat deze hardware is hangt elektrisch aan de BC En door de software aan te passen in parameters kun je dus die Klep beinvloeden ! En die software gaat de BC in en hierdoor heet het toch een SW update !
  9. Heb nog maar even de folder mbt de nederlandse onderhoudsprijzen hier in de tekst erbij gezet. En ook bij deze folder en in je instructieboekje kun je zien dat het vervangen van remvloeistof in algemeen tussen twee beurten inzit. Een goede dealer zal altijd vragen of hij met de servicebeurt ook de remvloeistof moet vervangen. En even voor IkkeZelf : Pas op dit zijn nederlandse prijzen en dus geen Belgische, maw kijk even op de site van België of er een vergelijkende folder bestaat voor jullie. Edit PC-fre@k:De prijzen vanaf 2010 (NL) vind je in de start post: http://www.skodaforu...findpost__p__74
  10. Ze handen vol met andere zaken en toch kunnen typen !! knap hoor :dopey_h4h:
  11. typisch gevalletje van dat de heren en dames van den wet weer niets van techniek begrijpen ! Misschien eens op een cursus sturen ?
  12. EdK

    Humor

    heet erin en heet eruit zeggen de indo's op me werk
  13. heren jullie springen nou van 0 jaar in één keer naar 16 jaar Is er in die tussentijd niets anders meer gebeurd ? Maar Marco 7 april dan wordt je vader schat ik zo in ! Zorg je voor die tijd wel dat alle verfluchten de woonkamer en andere vertrekken uit zijn ! Je weet het , verflucht is niet bevordelijk voor jezelf, laat staan voor die kleine spruit die in aankomst is ! En als die eerste tandje's komen en je kunt de slaap niet vatten hierdoor, er is altijd wel iemand op het forum dan hoor !
  14. trekhaakhanger bedoel je zeker menno ?
  15. naturel leervet wat ik ook voor de schoenen gebruik. thats it, dat die beesten nog leefden hebben ze genoeg voeding gehad ! :dopey_h4h:
  16. wel punten voor verbetering, daar hebben we een topic voor en zien graag je meningen hierin ! Dus barst maar los daar zouden we zo zeggen Alleen we hebben wel eisen hierin Loze kreten hebben we niets aan die kunnen we zelf ook roepen Wat we dan wel graag verwachten is onderbouwde kreten zodat we die kunnen beoordelen en bekijken en of het uiteindelijk ook toepasbaar is. Dus zou zeggen barst los in het juiste topic
  17. Mmmm, hebben we nu de mol ??
  18. Kees allereerst bedankt en ook alle andere ! Maar kun je die voorspelling niet aub achterwegen laten ? De eerste gaf jou ook al ongelijk, en punt is dat je toch vaak gelijk hebt dus ik wordt nu een beetje angstig over de tweede opmerking.
  19. neem nou slaolie Zien we teminste waar je rijd op neerlands wegen
  20. EdK

    Poetsen

    rainX op voorruit kan wel hoor Gooit die niet krasstraat bij mij er altijd op maar ja t werkt een paar dagen en dan ist over
  21. EdK

    Poetsen

    Klinkt misschien vreemd , maar laat die rainX voor je spiegels en behandel ze gewoon met de wax die je ook voor je wagen zelf gebruikt Vliegt het water er ook vanaf en laat het ook geen spikkels achter Doe het NIET op een voorruit !!
  22. EdK

    Yeti

    Zit hem net in die details he Pim !?
  23. Nee, ergste komt op de dag zelf Moet je koffie inschenken voor alle leden ! :dopey_h4h:
  24. geef maar 10% provisie, dan hebben we verder nergens meer over ! :dopey_h4h:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe