Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/07/2020 in Posts

  1. Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me ๐Ÿคฃ
    5 points
  2. Ik kwam deze tekst tegen: ๐ˆ๐ค ๐๐ž๐ง๐ค ๐ž๐ซ๐จ๐ฏ๐ž๐ซ ๐จ๐ฆ ๐ฆ๐ข๐ฃ๐ง ๐ž๐ฅ๐ž๐ค๐ญ๐ซ๐ข๐ฌ๐œ๐ก๐ž ๐š๐ฎ๐ญ๐จ ๐ญ๐ž ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฏ๐š๐ง๐ ๐ž๐ง ๐๐จ๐จ๐ซ ๐ž๐ž๐ง ๐›๐ž๐ง๐ณ๐ข๐ง๐ž๐š๐ฎ๐ญ๐จ, ๐ฆ๐š๐š๐ซ ๐ก๐ž๐› ๐ž๐ž๐ง ๐š๐š๐ง๐ญ๐š๐ฅ ๐ฏ๐ซ๐š๐ ๐ž๐ง. 1. Ik heb gehoord dat benzineauto's niet thuis kunnen tanken terwijl je slaapt? Hoe vaak moet je ergens anders bijvullen? Is dit meerdere keren per jaar? Komt er een oplossing voor thuis tanken? 2. Op welke onderdelen heb ik service nodig en hoe vaak? De autoverkoper noemde een doos met versnellingen erin. Wat is dit en krijg ik een waarschuwing met een indicator als ik moet schakelen? 3. Kan ik met รฉรฉn pedaal gas geven en remmen zoals ik dat nu doe met mijn elektrische auto? 4. Krijg ik brandstof terug als ik langzamer rijd of bergafwaarts rijd? Ik neem aan van wel, maar moet het voor de zekerheid vragen. 5. De auto die ik testte, leek een vertraging te hebben vanaf het moment dat ik het gaspedaal indrukte totdat hij begon te accelereren. Is dat normaal bij benzineauto's? 6. We betalen momenteel ongeveer 1,1 cent per kilometer om met onze elektrische auto te rijden. Ik heb gehoord dat benzine tot 10 keer zoveel kan kosten, dus ik denk dat we in het begin wat geld zullen verliezen. Wij rijden ongeveer 20.000 kilometer per jaar. Laten we hopen dat meer mensen benzine gaan gebruiken zodat de prijzen omlaag gaan. 7. Klopt het dat benzine brandbaar is? Moet ik de tank legen en de benzine ergens anders opslaan terwijl de auto in de garage staat? 8. Is er een automatisch systeem om te voorkomen dat benzine in brand vliegt of explodeert bij een ongeval. Wat kost dit? 9. Ik begrijp dat het hoofdbestanddeel van benzine olie is. Is het waar dat de winning en raffinage van olie milieuproblemen veroorzaakt, evenals conflicten en grote oorlogen die de afgelopen 100 jaar miljoenen levens hebben gekost? Is er een oplossing voor deze problemen? 10. Ik heb gehoord dat auto's met verbrandingsmotoren in steeds meer steden over de hele wereld worden verboden, omdat wordt beweerd dat ze de neiging hebben om het milieu en de gezondheid van hun burgers te schaden?? Is dat waar?? Schitterend! BTW: die 1,2 cent/km is natuurlijk veels te positief. Volgens de ANWB zit een EV gauw op 17kWh/100km. Bij een (thuis)prijs van 23cent/kWh, is dat toch bijna 4cent/km aan elektriciteit... https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het bron:
    5 points
  3. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 points
  4. Zeg 8 miljard mensen; per jaar slachten we 77 miljard niet menselijke dieren totaal onnodig. Reken uit je winst als je bedenkt wat die verbruiken aan land, bos, grondstoffen, water. Dat verbruik is ook nog eens ontzettend inefficient; bv van de benodigde hoeveelheid water voor een biefstuk, kun je een maand lang douchen. Maw, het probleem van teveel mensen is wel relatief, zo bezien.
    5 points
  5. Wat een heerlijke wagen jongens ๐Ÿ˜
    5 points
  6. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd ๐Ÿ˜‰)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren ๐Ÿ˜„). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...๐Ÿ™„
    5 points
  7. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk ๐Ÿ˜„ Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto ๐Ÿ˜‰ Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 points
  8. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer ๐Ÿ˜ Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt ๐Ÿ™‚ Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden ๐Ÿ˜‰ Foto's anders is het teveel tekst ๐Ÿ˜‰
    5 points
  9. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten ๐Ÿ˜‰ Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (๐Ÿ˜‰) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie๐Ÿ‘
    5 points
  10. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he ๐Ÿ˜‰
    5 points
  11. Hallo @JeSko ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum ๐Ÿ˜…
    5 points
  12. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje รผberhaupt leest.
    4 points
  13. En het is alweer oktober dus het laatste kwartaal is gestart. Het 3e is net afgesloten en wederom is dit 3e kwartaal ook gelijk het slechtste. Het 4e moet het traditie getrouw weet helemaal gaan goedmaken met allerlei acties die gestart worden in november en december. Bijvoorbeeld extra inruilpremie. 0% bij financieringen. Private lease wordt nog scherper aangeboden. Onthoud ook dat de levertijden nog steeds slecht zijn. En bedenk je wel dat elektrische autoโ€™s altijd voorrang krijgen in de productie tov brandstofautoโ€™s. Levertijd is nu 5 maanden op brandstof autoโ€™s en elektrisch gaat een maandje tot 2 maandjes sneller. Niet zo raar natuurlijk want de importeur wil zijn/haar gemiddelde uitstoot naar beneden brengen. Ja hoor, ik had er โ€œeentjeโ€ afgelopen donderdag avond op onze koopavond. Er kwam een gezin aan tafel en moeder had het hoogste woord. Vader zat er als een geslagen hond bij en zei helemaal niets, keek alleen maar naar die bitch en soms naar mij als ik wat vroeg. Zij gaf antwoord continue als ik vroeg wat belangrijk was. Kinderen zaten verlegen te lachen toen moeder met haar hand op tafel sloeg toen ze geen korting kreeg van mij. Want ze had niets in te ruilen dus krijg je korting, was haar redenering. Ik gaf aan dat dit hier niet werkt en gooide nog wat olie op het vuur door aan te geven dat de prijs op de auto de rijklaarprijs is inclusief 3 maanden Bovag garantie maar verder niets extra. We hebben een leuk pakket waarbij allerlei zaken aangeboden worden voor โ‚ฌ695. Maar dat pakket wilde mevrouw gratis. Toen heb ik aangegeven dat ik geen ruimte heb om aan haar wensen tegemoet te komen & dat het sluitingstijd was (1950 uur op dat moment) dus dat ze er maar een nachtje over mochten gaan slapen van mij. Gelukkig niets meer gehoord van die kneus en wat een medelijden heb ik met dat gezin zeg. Dramatische toestanden zullen daar vaak voor komen. Gewoon eng.
    4 points
  14. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... ๐Ÿ˜‰
    4 points
  15. We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee. Wij hebben een 20โ€™ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen ๐Ÿป De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... ๐Ÿ’‚โ€โ™‚๏ธ Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021 In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. ๐Ÿ˜ Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20โ€™ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin.
    4 points
  16. Tijdens de vakantie kan er veel gebeuren, zeker als je WMM bent. Never a dull momentโ€ฆ๐Ÿ˜Ž Mijn huidige job stopt en 1 augustus start mijn nieuwe job. Huidige werkgever heeft problemen met het leveren van producten in de bouw dus verkoop is nihil. Wereldwijd is dit een probleem dus dit is geen schok dat mijn bepaalde tijd contract niet wordt verlengd. En dan ga ik schakelen en nadenken waar ik mijn geld kan verdienen want er moet nog wel een paar jaar gewerkt worden door mij. Mijn nieuwe job is ook erg leuk want ik ga werken bij www.vanmossel.nl op de afdeling Peugeot. Verkoop organisatie van 27 merken toen ik net nog keek op de site. Vestiging is bij mij om de hoek en mijn functie wordt Verkoopadviseur Peugeot. Tijdens onze huidige vakantie zijn de laatste 2 gesprekken geweest (vandaag ook dus) via de laptop en het 1e gesprek was eind juni, net voor we op vakantie zijn gegaan. De huidige vestiging ken ik uiteraard want mijn 5008 was hier in onderhoud. 2 km verwijderd van ons huisadres. Lease auto krijg ik ook en die mag ik maandag uitzoeken ๐Ÿ˜œ
    4 points
  17. Wat die lange termijn effecten betreft, is natuurlijk wel het nodige bekend omtrent eerdere vaccins en er is weinig tot geen reden te veronderstellen dat dat bij deze anders zal zijn. Ook wel opmerkelijk dat velen zich hierbij ernstig vragen stellen, terwijl ze dagelijks zonder scrupule allerlei zaken tot zich nemen waarvan wel degelijk bekend is wat de desastreuze gezondheidseffecten zijn op (middel)lange termijn.
    4 points
  18. Enkele spots uit mijn eigen collectie. Enjoy! En nog enkele!
    4 points
  19. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. ๐Ÿ‘ธ๐Ÿคด๐Ÿป๐Ÿง‘๐Ÿปโ€๐Ÿ”ง๐Ÿ‘จ๐Ÿปโ€๐Ÿš’๐Ÿ‘ฉ๐Ÿปโ€๐Ÿ”ง
    4 points
  20. Vandaag weer een race vol met incidentjes. Wat al opviel na de opwarmronde, is dat Max, Lando en Perez de laatste helft van de grid heel rustig naar de plek rolden, en ondertussen nog wel wat acties deden om de banden op te warmen, waar Hamilton een flink gat liet vallen, waarschijnlijk in de hoop dat de auto's voor hem te koude banden zouden hebben bij het startschot. Achter Hamilton zat het veld namelijk ook weer kort op elkaar. Dan de start, Max was goed weg en ging direct naar de racelijn, waar Lando al zat om zo te zorgen dat ie voor Norris bocht 1 in ging. Perez had ook een goede start, zag Hamilton even kijken, maar geen inhaalmogelijkheid. Bij de eerste bocht kwam Ocon wel in een sandwich terecht, waardoor zijn linker en rechtvoorwiel een verschillende koers wilden volgen, dus einde race en direct een safetycar om de wagen weg te halen. Nu was de safetycar (SC) op de baan, en mocht Max tijdens de race een keer de achterkant van een auto bekijken die niet op een ronde achterstand reed. ๐Ÿ˜Ž Na een paar rondjes SC werd de boel weer vrijgegeven, en mocht Max bepalen op welk punt hij gas ging geven. In eerste instantie ging het nog even langzaam en slingerend om temperatuur in de banden te krijgen, en reden veel auto's bijna naast elkaar. Tijdens zo'n slinger om de banden op te warmen, gaat Max er vol vandoor en pakt 1-2 wagenlengtes op Norris, Perez is wakker en sluit goed aan en Bottas gaat Hamilton voorbij. Ondertussen waren Norris en Perez vooraan aan het bakkeleien voor plek 2, waar Perez buitenom een wat kansloze poging tot inhalen deed, en Norris de auto wat te ver naar buiten liet lopen waardoor Perez buiten de baan getikt werd, en door vuile banden direct terug viel naar plek 9. Na beraad door de stewards kreeg Norris hier een tijdstraf van 5 seconden voor, die hij mocht inlossen bij de bandenwissel. Max wist ondertussen een gaatje te slaan naar Norris, zodat deze geen DRS kreeg, Hamilton was Bottas weer voorbij en was in gevecht met Norris, waardoor Max iedere ronde een stukje verder weg kon lopen. Perez zat ondertussen min of meer klem op P9, en het lukte niet om de auto's voor hem in te halen, ondanks dat het aan de kop van het veld zo'n 2 seconde per rondje harder ging. Na een rondje of 20, zag je de auto's die op de rode band gestart waren, stuk voor stuk binnenkomen voor een bandenwissel naar de harde witte band. Dat zorgde ook dat Perez een paar plaatsjes opschoof maar hij zat nog steeds vast achter Ricciardo, en had LeClerc in zijn nek. Nog wat rondes later gingen ook de auto's die op geel gestart waren naar binnen voor een bandenwissel. Hierbij wist Hamilton voorbij te gaan aan Norris, maar ondertussen had Max achter zich al een aardig gat geslagen. Toen Max als laatste van de kopgroep naar binnen ging om banden te wisselen en met een voorsprong van rond de 10 seconden op Hamilton de baan opkwam, hoorde je gelijk al een bericht van Hamilton naar zijn team: "waarom heeft Max zo'n grote voorsprong?". Ondertussen bouwde Max de voorsprong iedere ronde wat uit, en had Hamilton waarschijnlijk wat schade opgelopen op de kerbstones. Bottas kreeg eerst te horen dat ie niet tegen Hamilton mocht racen, een aantal rondes later toen duidelijk was dat Norris sneller was, en Bottas zou gaan bedreigen, veranderde de orders en mocht Bottas voorbij. Niet veel later kwam Norris op eigen kracht voorbij aan Hamilton, en dat was voor Mercedes het sein om Hamilton van verse banden te voorzien, in een poging om de snelste raceronde neer te zetten. Tot verbazing van veel analisten kwam Hamilton niet op hagelnieuw geel rubber naar buiten (dat ie nog had) maar op een nieuw setje wit, zodat ook de afstelling goed zou zijn voor deze compound. Dit was mogelijk omdat de eerstvolgende auto voor de pitstop meer dan 30 seconden achter Lewis reed. Lewis wist ondertussen inderdaad een snelste rondetijd neer te zetten, op banden van 2 rondjes oud, maar Max pareerde dat direct door met zijn witte banden van 24 rondjes oud, een nieuwe snelste ronde te zetten, ook de volgende ronde hetzelfde recept, waarbij Bottas even de snelste rondetijd pakte. Max bouwde ondertussen zijn voorsprong op Bottas geleidelijk uit, en verbeterde op zijn 'oude' banden meermaals de snelste rondetijd, en met nog 10 rondes te gaan had ie een voorsprong van 26-27 seconden. Dat was voor Red Bull het sein om nog een bandenstop voor Max te doen, en Max ging er nog even vol voor, veranderde voor รฉรฉn rondje wat settings op het stuur, en zette een snelste ronde van in de 1:06 neer. Max kwam uit de pit met een voorsprong van ca. 7 seconden op Bottas, maar wist in de resterende rondjes die voorsprong met een extra stop tot bijna 20 seconden uit te bouwen. Verder in het veld ook volop gevechten, Norris naderde Bottas, maar hield toch een gat van een paar seconden. Perez had in vergelijkbare acties als Norris op Perez had geflikt, twee keer LeClerc van de baan te ketsen en kreeg dan ook 2x een 5 seconden tijdstraf. Perez reed ondertussen op P5, maar moest zoveel mogelijk auto's achter zich buiten de 10 seconden houden. Carlos Sainz wist net binnen die 10 seconden te blijven, Ricciardo en LeClerc lukte dat niet, waardoor die dubbele tijdstraf maar รฉรฉn plekje kostte voor Perez. Tsunoda zag ook kans om 2 tijdstraffen te krijgen: voor het over de witte lijn rijden bij de pit-ingang en voor speeding in de pitlane. Russel had lange tijd kans op het eerste puntje voor Williams, maar in de eindfase moest ie toch Alonso voor laten gaan, en ging het punt zijn neus voorbij. In de laatste ronde wist Vettel Raikkonen te passeren, waar Raikkonen volkomen onnodig bij de exit van de bocht naar binnen stuurde tegen het achterwiel van Vettel, waarbij beiden van de baan schoten. Kimi zal hier nog wel strafpunten voor op zijn licentie krijgen. (Edit: Kimi heeft inderdaad 2 strafpunten op zijn licentie gekregen, en 20 seconde tijdstraf voor de race) Kortom een enerverende race, waar overal in het veld wel wat gebeurde, en met 2 oranje petjes op het podium en Bottas die eindelijk ook weer eens een podiumplek scoorde. Ook na de finish is het nog niet klaar: 11 rijders mogen naar de stewards na de race, niet alleen Vettel en Raikkonen maar vanaf plek 5 ook veel rijders die onvoldoende gas terug hebben genomen bij het passeren van de crash van Vettel/Raikkonen. Oops, ik zie dat ik het verslag in het verkeerde topic heb gepost. Kan iemand dat verplaatsen naar het 'knallen met Max' topic? @Wasmachineman@EdK
    4 points
  21. En zo werd het toch nog een erg dure auto ๐Ÿ˜‰
    4 points
  22. En wat voor eentje? Een klassieker in wording. Onze Panda wordt ingeruild op een Yeti 1.8 4x4. Meer info volgt later.
    4 points
  23. Na 5 jaar in een Octavia Combi te rijden ga ik de overstap maken naar een BEV! En wel deze wagen: ENYAQ iV 60 Kleur: Quartz Grey Metallic (F6F6) Comfort Plus (PDB) Assistentie Plus (PSB) Klimaat Plus (PWB) Family (PXA) Transport (PKP) Sport (PFB) Licht (PK8) Infotainment Plus (RAB) 360 graden areaview (PPC) Skoda Sound System (9VH) (eind april laten vervallen - PON: Niet meer leverbaar in 2021) Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1) Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6) Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0) Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket (6M5) 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2) Midden december 2020 besteld, levering verwacht eind juli 2021. Betreft overigens een lease auto, dus een van de redenen om dit nu wel te doen, is de nog net iets gunstigere bijtelling. Daarnaast komt er een laadpaal aan huis welke maximaal met 22 kW zou kunnen laden (al kan deze Skoda met 11kW AC laden). Meer info Zojuist heb ik ook een zeer uitgebreid artikel over de Enyaq iV geplaatst. Inhoudelijke vragen over de auto? Kijk even in dat topic!
    4 points
  24. Laatste fotoโ€™s want we zijn klaar, alleen nog een koelkast die we moeten scoren. Onze 20โ€™ is exact geworden hoe we het ons hadden voorgesteld ergens in november 2020. Vanaf nu is het gewoon heerlijk weer in de tuin bij ons.
    4 points
  25. Ook hier maar eens het nieuwe logo posten, benieuwd wat men er hier van vind, en ja @EdKhet is nog steeds die foto MET vette vingers, ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†
    4 points
  26. Dus eigenlijk zeg je dat PON geen ducttape op voorraad heeft ๐Ÿคช
    4 points
  27. Moon White is een keer wat anders, rij nu een zwarte auto. En ook al hou ik van detailing/wassen van auto's blijft zwart wel een irritante kleur. Je ziet daar echt alles op ๐Ÿ˜ž Hopelijk vallen de kosten mee om te de-chromen. De letters en logo gaan sowieso gewijzigd worden. Bedankt! Dat is wel de bedoeling! Tot nu toe met alle auto's mij altijdf wel aangemeld bij een forum en daar mijn ervaringen gedeeld. Dit zal dit keer niet anders zijn. Hopelijk is het straks ook mogelijk bij de Enyaq om met coding te gaan werken voor extra features. Begreep al dat Ross-Tech een ID4 ter beschikking nu heeft, hopelijk komen die ook snel met updates/features. Tot nu toe alleen diagnose. Ja ben erg content met de keuze! Hoe meer reviews ik zie en lees hoe blijer ik begin te worden. Die komen er sowieso ๐Ÿ˜‰ nu alleen nog wachten.... wachten... en nog meer wachten. Thanks!
    4 points
  28. Net de dealer opgebeld en hij vertelde mij dat mijn Enyaq nu bij hun op het terrein staat en dat ik d'r donderdag 22 om 1330u mag op komen halen!
    4 points
  29. Onze 20โ€™ stond netjes te wachten tot ie ook gemodificeerd mag worden. En ze zijn begonnen met een zijwand te verwijderen, groendakrand op het dak lassen, electriciteitsnet aanleggen en daarna alle plekjes bijspuiten zodat alles mooi antraciet is van buiten en grijs van binnen.
    4 points
  30. Zo komen er nu echt aan! zie foto, Enyaqs op de A28
    4 points
  31. Over bier en glazen gesproken: dankzij een aanbieding van mijn vaste whiskyleverancier heb ik een voorraadje aangelegd van een heel lekker, maar stevig biertje: de Gouden Carolus Whisky Infused. Superlekker! De eerste keer dat ik 'm dronk was na een uurtje stevig hardlopen: daarna kreeg ik m'n benen niet meer van tafel ๐Ÿ˜„ Het leuke van deze aanbieding was dat je er per 4 flessen een glas bijkreeg. Er was keuze uit twee soorten, zie hieronder. Ik heb nu dus een mooie voorraad bier in de koelkast liggen รฉn er een paar (van elk model twee) mooie glazen bij.
    4 points
  32. In geval van nieuwe containers snap ik niet dat Frank er maar รฉรฉn heeft besteld: als ie het gras ietsje dieper wegschept, kan ie mooi รฉรฉn container ondergrondszetten voor de bier-/wijnvoorraad, en de andere container daar bovenop koppelen. (moet je natuurlijk nog wel een gat in het kelderdak en in de bodem van de lounge container maken en een trap plaatsen)
    4 points
  33. De likes geven je ook meteen kudo's ๐Ÿ˜‰ zie https://skodaforum.eu/leaderboard/ Gevalletje bijzondere vertaling... 'reacties' zijn dus de likes als het ware die je rechtsonder kan geven met hartje/beker, etc. Ik zat dus eerst ook even op het verkeerde spoor. Problem solved in ieder geval. U vraagt wij draaien. Zo doen we dat hier ๐Ÿ˜›
    4 points
  34. Haha, genoeg te praten lijkt me zo ๐Ÿ˜… Thanks! Thankyou mede vw'er! Kom je langs? Heb een krat Hertog Jan staan ๐Ÿป Ah, mede ex Skoda'er, jij ook hier? Wat toevallig ๐Ÿ˜œ Bedankt! Das wel leuk, zo dichtbij! Ik woon tussen Leiden en Zoetermeer, dan blijft er niet gek veel over haha. ๐Ÿ˜… gezelligheid kent geen plek of tijd.
    4 points
  35. Plan week 12 tm 16 maar vrij om demo rondes te rijden langs forum deelnemers ๐Ÿ˜‚
    4 points
  36. Klant had wat problemen met bevroren leiding. Dus tsja er maar heen met collega, en toen we aankwamen en dit zagen........ Is betonnen drijvende steiger. Palen die je ziet op steiger zijn eigenlijk de elektra palen met tevens water aansluiting en riool aansluiting en CAI. Langs deze steiger moeten meerdere houseboats komen te liggen voor huur en verkoop.... Afijn jullie begrijpen dat hier niets aan te doen is momenteel.... Laat de boel maar lekker ontdooien en dan zien we wel weer ....
    4 points
  37. Niet schrikken! Maar er is hoog nodig onderhoud gedaan aan het forum. Compleet nieuwe software versie incl. allerlei nieuwe snufjes. Mocht je de chat zoeken, die vind je bovenaan in het menu (voor nu dus even op een aparte pagina en niet onderaan). Als ik even de tijd vrij kan maken zal ik een aantal andere zaken onder de loep nemen, zoals het bijwerken van download categorieรซn, verlopen links, albums, etc.
    4 points
  38. Het wachten is al even aan de gang maar ook even hier alvast de toekomstige lease auto posten: Na een keer een KIA e-Niro en een Tesla Model 3 voor een dag gereden te hebben moest en zou de volgende leaseauto een BEV worden. Door gezinsuitbreiding moest het ook een ruime auto zijn. En toen was daar de Enyaq. Bij de live preview was ik al verkocht en na een proefrit in de iD3 ben ik overstag gegaan: De huidige specs zijn: Uitvoering: iV80 Kleur: Quartz Grey Velgen: Regulus 19 inch Pakketten: Klimaat Family Comfort Assistentie+* Infotainment+* Accessoires: Elektrisch verstelbare stoelen incl geheugenfunctie Elektrisch uitklapbare trekhaak *Deze pakketten waren tot vandaag de basisversie, alleen heb ik de warmtepomp geannuleerd en deze pakketten geรผpgraded naar Plus! Tot op heden is de verwachte levering week 22, we gaan zien of dit na mijn wijziging gaat wijzigen. We gaan het zien,.maar nu is de configuratie wel 100% naar wens. Ik heb besloten geen proefrit te maken, dus de eerste rijervaring zal die bij aflevering zijn.
    4 points
  39. @Skoody Boo Had de verkoper geen wasmachine met OBD2 aansluiting, zodat je direct de foutcodes uit kunt lezen, en eventueel wat extra opties activeren? ๐Ÿ˜Ž
    3 points
  40. Beide hebben voor en nadelen. Eibach veren voordelen - goedkoop in aanschaf en montage - betere wegligging (sportiever) - minder overhellen in bochten - sportieve looks Eibach veren nadelen - vaste verlaging, niet regelbaar - soms slechte communicatie met OEM dempers -> stuiterend gedrag op snelheidsdrempels - bij hogere km stand risico op sneller lek rijden van je originele dempers Schroefsets voordelen - regelbaar in hoogte - betere communicatie tussen de weg en het onderstel - sportief rijgedrag mogelijk, baanvaster - imo, superieur looks ( niet haalbaar met veren ) - sommige sets zijn in hardheid regelbaar - alles word vernieuwd bij montage schroefset, je veren en dempers, je kan dus jaren door met verse dempers en vering. Nadelen schroefset - Duurder in aanschaf en montage - Vaak ligt een auto op schroefset lager, dat wil soms zeggen dat je heel voorzichtig snelheidsdrempels moet nemen, of voorzichtiger dan normaal parkings moet oprijden. denk dat het dat zowat was. ๐Ÿ˜… Mijn keuze voor dit merk (AP) komt doordat.. -AP uit dezelfde fabriek als het duurdere KW komt -AP de referentie is wanneer je een betaalbare maar toch goede kwaliteitset wil -AP me aangeraden werd door bekende mede forumleden die al jaar en dag hun auto's ermee verlagen, ook vrienden van mij uit de tuninscene gebruiken bijna allen AP, tot volle tevredenheid overigens. - Dit specifieke setje kon ik goedkoper vastkrijgen, kost normaal zo'n 699-799 in Belgiรซ, nu nieuw in de doos 399 met alle nodige documenten, effe mazzel met gehad
    3 points
  41. Vandaag een geweldige reis gehad! Want de Gotthard tunnel was weer eens vast gelopen dus namen we de Gotthard pass. Onwijs gaaf zeg! Fotoโ€™s komen morgen wel maar deze foto is genomen bij het zwembad in Milaan Novotel bij Linate, hier komen we altijd op de heenweg om de 2200 km te breken!
    3 points
  42. Klopt, Ed. Ik zit nu op deze:
    3 points
  43. Waarom niet? Jij laat toch ook alleen jouw achterste zien?
    3 points
  44. een speciaalbier drinken uit een gewoon pilsglas ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ Tip voor jouw vrouw voor als je verjaart : https://www.bol.com/nl/p/la-chouffe-bierglas-6-stuks/9200000059330232/?country=BE Fijn weekend nog trouwens.
    3 points
  45. Zo, gisteravond zijn we weer even lekker bezig geweest. We hebben de lijmresten van de stickers (die eraf moesten ivm niet doorgaan van de rally vorig jaar) weg gepoetst(k-klus zeg...), en een extra lichtbak aan de voorkant gemonteerd. De koplampen zijn smoked en geven sowieso al niet al teveel licht, ondanks de Xenon. Voor de eenzame ruigere weggetjes door de bergen hebben we er nu een stevig led-kanon opzitten. Nog wat geknutseld aan het electrisch circuit, maar daar moet nog veel meer gebeuren. Er zit een stevige lekstroom in, en omdat er nogal wat aan de auto geknutseld (audio, licht, geluid) is krijgen we die er niet zomaar uit. We gaan er gewoon een hoofdschakelaar inbouwen die door de grill te bedienen is. Opgelost ๐Ÿ˜‰ Een paar plaatjes dan maar weer: Even knutselen: Niet echt veel licht ๐Ÿ˜„ Dit lijkt er meer op: Staat er weer strak bij, toch? ๐Ÿ˜‰ En natuurlijk even kijken of het belangrijkste nog werkt: En o ja, deze zijn onderweg:
    3 points
  46. Deze torenvalk lijkt te checken of het dak van de lege nestkast die hij als schuilplaats voor de storm heeft gekozen het wel houdt ๐Ÿ˜„ even later is hij gerustgesteld ๐Ÿ˜‰
    3 points
  47. Hopla, klaar ๐Ÿ‘๐Ÿผ
    3 points
  48. Ervaring is eigenlijk enkel Superb te noemen ๐Ÿ˜˜ Nog nooit zo'n goede (en uitgebreide) wagen gereden en heb er in mijn professionele carriere aardig wat gehad (Golf III, Citroen C5, Alfa, Volvo V40, Renault Laguna, BMW 318, Audi A4, VW Passat, Opel Insignia). Maar deze Superb is en was een pareltje. In bijlage 2 oudere vakantiefoto's. Zal van zodra de winter wat weg is nog eens naar de carwash gaan om die te laten opblinken (moet toch gebeuren als ik die straks moet afgeven aan de leasemaatschappij). En wat nieuwe foto's maken.
    3 points
  49. Hallo allemaal, Ik ben Martijn en rij al een tijdje met een Skoda Octavia Combi vanuit mijn werk. Ik rij deze auto met veel plezier. Mijn voorgaande auto's zijn: Mazda 323 Sedan 1.4 (BJ 1990) VW Golf MK2 1.6 CL (BJ 1986) Caddy MK2 1.9 SDI (omgebouwd naar 1.9 TDI) (BJ 1998) VW Passat 3B Variant Comfortline 1.9 TDI (BJ 1999) VW Passat 3B Variant Highline 2.5 V6 TDI (BJ 1999) VW Golf MK4 1.9 TDI (BJ 1999) VW Caddy MK3 1.9 TDI (Door Hartog Tuning (Alkmaar) getuned van 105 naar 145 PK) (BJ 2005) VW Passat 3C Variant 2.0 TDI CBDC ComfortLine BlueMotion (BJ 2009) VW Golf MK5 1.4 (BJ 2005) VW Passat 3C Variant 2.0 FSI Zoals jullie kunnen zien ben ik redelijk VW gek ๐Ÿ˜‰ Ik hoop op dit forum, net als het Passat Forum waar ik ook lid van ben, genoeg te kunnen vinden over de auto. (En natuurlijk ook mijn bijdrage te kunnen leveren ๐Ÿ™‚ )
    3 points
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. ยฉ Skoda Forum Europe