Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/16/13 in alle zones

  1. nee helaas, heb dit al geprobeerd. lengte is i.d.d. goed maar de dakrailklemmen zijn te klein. heb nu via marktplaats originele op de kop kunnen tikken, weet ik zeker dat ze passen. dank voor t meedenken.
    1 punt
  2. Dit topic haar/zijn naam maar even wat eer aan doen. Gisteren bij aanpassing DSG software bij TVS is Henk op verzoek van hen op de rollenbank geweest. Men was wel benieuwd naar het doosje van de concurrent. Bijgaand het resultaat. Vooral het koppel is prima (vind ik ook het belangrijkst). Wat pk's betreft is er via OBD tuning misschien nog wel enige winst te behalen. Er van uitgaande dat de meting betrouwbaar is natuurlijk. Begrijp inmiddels dat er nog wel enige variatie mogelijk is tussen banken en wie weet ook wel tussen verschillende metingen op dezelfde bank. Het ziet er in ieder geval gezond uit. SKODA YETI.pdf
    1 punt
  3. Ja, de pakkans is vrij laag inderdaad. Toch maar iedereen aan de black box dan?
    1 punt
  4. Ik heb de auto nog niet zo lang dus een betrouwbare voor/na analyse gaat niet lukken. Binnenkort komt er ook nog motortuning dus er zijn te veel variabelen om conclusies te kunnen trekken.
    1 punt
  5. wat: DSG optimalisatie bij: DSG 7 (Skoda Superb 1.8 TSI, 66.015 km) wanneer: 28 september 2013 Recent een Skoda Superb 1.8 TSI occasion aangeschaft, een heerlijke auto voorzien van een DSG 7 versnellingsbak. Voor aanschaf had ik mij verdiept in het verschijnsel DSG met zijn vele sterke punten en een aantal zwakkere. Een DSG blijkt net zo betrouwbaar als een 'gewone' automaat maar een handbak kent duidelijk minder probleemgevallen. Als je de pech hebt problemen te treffen dan komt een dealer vaak niet verder dan het vervangen van de bak of complete onderdelen daarvan (megatronic, tandwielenstelsel, koppeling). Volgens TVS Engineering (ook wel DSG dokter) zijn veel klachten die kunnen optreden te verklaren en in veel gevallen te voorkomen. Vroegtijdig overlijden van de koppeling komt door de hoge mate van slip (en bijbehorende overhitting) bij het vroege opschakelen naar de tweede versnelling. De koppeling heeft dan bijvoorbeeld bij fileverkeer overmatig slip omdat de snelheid dan eigenlijk nog te laag is voor zijn twee. De software ander programmeren waardoor de bak langer in zijn een blijft en de koppeling minder mag/kan slippen vergroot de levensduur. Ook het wat harder op elkaar duwen van de koppelingsplaten moet de levensduur vergroten. Een ander optredend probleem ten gevolge van de DSG is overmatig slijtage aan het vliegwiel. Door het rijden in te lage toeren moet het vliegwiel te veel trillingen in het motorblok opvangen met gevolgen voor de levensduur. Het wat meer toeren laten maken van het motorblok (iets later opschakelen door de DSG) is hier de oplossing. Behalve het voorkomen van problemen is TVS in staat om de boel naar wens van de gebruiker aan te passen. Vaak wordt bijvoorbeeld de S stand minder wild gemaakt. Mijn wensen waren het verhogen van de levensuur (er waren geen aanwijzingen voor reeds aanwezige problemen), het bruikbaarder maken van de S stand, meer afremmen op de motor als je manueel terugschakelt en het vergroten van het te verwerken koppel zodat motortuning (chiptuning) zonder restricties door JD Engineering uitgevoerd kan worden. Dit laatste is ook een van de competenties van TVS, de bak kan hierna zo claimen zij probleemloos 350 Nm verwerken. De eerste indrukken van de aanpassingen zijn positief. Omdat er voorheen geen klachten waren is het verschil niet gigantisch. Het meeste verschil is merkbaar bij het schakelen tussen de eerste vier versnellingen. Het lijkt er allemaal net iets doortastender aan toe te gaan. Het aanpassen van de S stand is een grote verbetering en de manuele stand heeft nu meer nut gekregen omdat je o.a. meer controle hebt als je wilt afremmen op de motor, er is meer effect. (dit onderwerp is ik gepost bij de buren)
    1 punt
  6. Ben blij dat er hier een handgeschakelde bak in zit, bespaart mij een hoop geld in aanschaf en daarna nog eens een doktersbezoek omdat ik niet "helemaal" tevreden ben. Of schakel ik nu een versnelling te hoog ?
    1 punt
  7. Als niet-vegetarier belast je het milieu substantieel meer, dat klopt. Overigens was mijn verbruik iets gunsiger agv de tuning, dus netto valt dat tegen elkaar weg
    1 punt
  8. kort samengevat je gaat bewust het milieu extra belasten .??
    1 punt
  9. Hij is af fabriek afgesteld op optimaal verbruik en minimale emissie. Dat gaat enigszins ten koste van de drivability
    1 punt
  10. Lijkt me een wel zinvolle ingreep. Eigenlijk moet een DSG dus gewoon fabrieksaf nog 2 standjes tussen de D en de S in hebben, dan begint het er op te lijken. Ik krijg btw het idee dat de DSG die ik onlangs geprobeerd had ook wel eens aangepast kon zijn.
    1 punt
  11. Maar dat wil natuurlijk niet zeggn dat je moet tunen na dsg aanpassing. Overigens kan het volgens zowel jd als tvs in mijn geval zonder enig probleem
    1 punt
  12. Morgen wordt mijn dsg geoptimaliseerd bij TVS. Bij de buren de nodige ervaringen gelezen en dat bracht me tot deze stap. Schakelen gaat sneller, D stand schakelt iets minder snel op en S stand juist sneller waardoor die ook praktisch bruikbaar wordt. Morgen dus meer
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe