Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/17/21 in alle zones

  1. Die stoel past vast in de kofferbak van de Faab. Bestek hebben we wel ergens liggen. We wachten wel op je hoor, Ed.
    1 punt
  2. Ik zie dat je zelfs een bord patat hebt klaar gezet voor @EdK, moet ie alleen nog zelf een stoel en bestek meenemen. 😁
    1 punt
  3. Vanmorgen 10:00 hebben we de ontbrekende gezinsleden opgehaald van de airport hier bij Brindisi. En nu hier lekker uit eten geweest in ons vaste restaurant om de hoek van het appartement. Ciaoooo
    1 punt
  4. Heeft nu een voorsprong gelijk aan zijn startnummer (33). Wat er ook gebeurt, bij aanvang van de race in Hongarije (1 augustus) staat Max nog steeds bovenaan in het kampioenschap.
    1 punt
  5. Geweldig idee zo'n sprintrace. Hoppa weer 1 punt verder t.o.v. Lewis.
    1 punt
  6. De eerste sprintrace ooit in de formule 1 is verreden. Bij de start zag je verrassend dat er een aantal coureurs voor de zachte rode band hadden gekozen (met het nieuwe format is er voor alle coureurs tijdens de sprintrace en de race vrije bandenkeuze). Bottas was van de coureurs op de rode band, degene met de beste startplek, verder naar achteren staan Alonso, Ocon en Raikkonen op de rode band voor de 17 rondjes sprintrace. Waarbij vooraf bij alle teams grote vraagtekens zijn, of de rode band het een hele sprintrace vol gaat houden. Dan de start, Lewis op pole, Max er naast en al voor de startlichten uit gaan zie op de on-board camera van Max een paar keer de vlammen uit de velg (remmen) komen van het linkervoorwiel van Max. Als de lichten uit gaan, is Max direct goed weg, Lewis komt langzaam op gang en heeft direct het nakijken. Ondertussen is Bottas op de rode band (daar is de band ook voor gekozen) een stuk beter weg dan Lewis, maar heeft niet de ruimte om Lewis direct te passeren en zit daardoor klem op plek 3. Verder naar achteren heeft Alonso een fraaie start en pak direct een aantal plekken voor bocht 1, door de volgende bochten en rechte stukken goed positie te kiezen en zo veel mogelijk snelheid mee te nemen in de bocht weet Alonso nog wat plekken te winnen zodat ie vlak achter Ricciardo op plek 8. Perez heeft bij de start zijn plek verloren aan Lando Norris, terwijl Mazepin in bocht 1 bezig is met Russisch roulette: hij rijdt weer eens tegen zijn teamgenoot aan, en komt zelf dwars op de baan te staan. In bocht 2 raken Sainz en Russel elkaar, dit incident wordt na de race beoordeeld, maar Sainz verliest veel plekken. Vooraan strijden Max en Lewis om de koppositie, maar na een rondje heeft Max al 1 seconde voorsprong zodat Lewis bij het inschakelen van DRS (vanaf ronde 3 ingeschakeld), dat niet kan gebruiken om Max te passeren, en Alonso is ondertussen opgerukt naar plek 5. Norris probeert ondertussen of ie Alonso kan passeren, waarbij Alonso op de rechte stukken steeds bezig is met 'weaven' (van links naar rechts en weer terug over de baan gaan), en later in de race krijgt Alonso daar ook een officiele waarschuwing voor. Dan opeens spint Perez, gaat in zijn achteruit de baan af, door de grindbak, en weet de auto weer op de baan te krijgen zonder de bandenstapels te raken, maar is wel teruggevallen tot P19, met alleen de gespinde Mazepin nog achter zich. Vooraan is ondertussen de strijd tussen Max en Lewis die beiden regelmatig een nieuwe snelste ronde neerzetten, ook al levert dat in de sprintrace geen punten op. Max bouwt gemiddeld steeds zijn voorsprong met iets van 0,1 seconde per rondje uit, terwijl Perez met veel moeite een plekje terug weet te winnen op Schumacher, maar daarna klem zit achter Latifi. Het eind van de sprintrace komt in zicht, en de finish volgorde vooraan lijkt overduidelijk, als er een boordradio van Mercedes naar Hamilton komt: "Max heeft last van blaren op zijn rechtervoorband". Antwoord van Lewis: "hier precies hetzelfde", dus ook de gele banden hebben het zwaar tijdens zo'n sprintrace op Silverstone. Een paar rondes voor het eind krijgt Max te horen "je hebt 3 seconden voorsprong op Lewis, blijf van de kerbstones om je banden niet onnodig te belasten, en laat Lewis maar ietsje dichterbij komen". Max doet dit ook, en Lewis blijft maximaal trappen en zet zelfs nog een snelste raceronde neer, wat hem helaas geen extra punt opleverde. Max heeft voor morgen de poleposition voor de start van de hoofdrace, en daarbij ook 3 punten verdiend. Mercedes heeft ook 3 punten verdiend: 2 voor Lewis, 1 voor Bottas. Alonso heeft veel plekken gewonnen en mag morgen vanaf plek 7 starten. Perez is in de eindfase naar binnen gehaald, zodat er meer aan de auto gesleuteld mag worden en ie van plek 20 i.p.v. plek 18 mag starten. Bij de sprintrace is er na afloop geen podium, maar worden de rijders geïnterviewd na afloop terwijl ze achter op een truck over het circuit rijden. Max kreeg tijdens dit ritje wel een lauwerkrans omgehangen, en dat is voor het eerst sinds 1985 dat er een lauwerkrans is gebruikt in de formule 1. Het publiek heeft vandaag al wel het Wilhelmus kunnen oefenen: bij de Formule 2 heeft vanmiddag Richard Verschoor zijn wedstrijd gewonnen, en ook hij reed van start tot finish op kop. De uitslag van de Sprintrace en dus de startgrid voor de race voor morgen (onder voorbehoud, o.a. vanwege het incident tussen Sainz en Russel waar nog uitspraak over moet worden gedaan): Pos No Driver Car Laps Time/Retired PTS 1 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 17 25:38.426 3 2 44 Lewis Hamilton Mercedes 17 +1.430s 2 3 77 Valtteri Bottas Mercedes 17 +7.502s 1 4 16 Charles Leclerc Ferrari 17 +11.278s 0 5 4 Lando Norris McLaren Mercedes 17 +24.111s 0 6 3 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 17 +30.959s 0 7 14 Fernando Alonso Alpine Renault 17 +43.527s 0 8 5 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 17 +44.439s 0 9 63 George Russell Williams Mercedes 17 +46.652s 0 10 31 Esteban Ocon Alpine Renault 17 +47.395s 0 11 55 Carlos Sainz Ferrari 17 +47.798s 0 12 10 Pierre Gasly AlphaTauri Honda 17 +48.763s 0 13 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 17 +50.677s 0 14 18 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 17 +52.179s 0 15 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 17 +53.225s 0 16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 17 +53.567s 0 17 6 Nicholas Latifi Williams Mercedes 17 +55.162s 0 18 47 Mick Schumacher Haas Ferrari 17 +68.213s 0 19 9 Nikita Mazepin Haas Ferrari 17 +77.648s 0 20 11 Sergio Perez Red Bull Racing Honda 16 DNF 0
    1 punt
  7. Geen bbq recept te vinden helaas 🤣
    1 punt
  8. Allereerst het schema voor komend Formule 1 weekend op Silverstone: Vrijdag 16 juli: 15:30 - 16:30 Eerste vrije training 19:00 - 20:00 Kwalificatie voor sprintrace Zaterdag 17 juli: 13:00 - 14:00 Tweede vrije training 17:30 - Sprintrace Zondag 18 juli: 16:00 - Race Veel teams zijn niet zo blij, dat de uitslag van de sprintrace de grid voor de race van zondag bepaald. Als je door een fout van een ander van de baan gereden wordt, sta je bij de start van de zondagrace dus achteraan, en zul je alles nodig hebben om punten te scoren. Wat kun je verwachten voor de vrijdag? Allereerst hebben we voor het eerst de Pirelliband met versterkte wang, waardoor de auto's minder op de band zullen veren. Dat betekent dat de auto's dus ook anders reageren op de kerbstones, en dat de auto's onder grote downforce verder van de grond blijven, dus minder ground effect van de bodem. Dat betekent voor alle teams flink wat uitzoekwerk, hoewel ze de vorige race in de vrije trainingen al met de nieuwe band hebben mogen rijden (dus er is al data beschikbaar). Mercedes heeft grote updates aangekondigd, dus zij zullen waarschijnlijk ook veel rijden in de vrije training om zaken uit te proberen en af te stellen. Voor Red Bull worden wat kleine updates verwacht, en voor meer teams geldt dat. Ik verwacht dat teams in de vrije training erg actief zijn, om zoveel mogelijk zaken uit te zoeken, zowel de invloed van de vernieuwde Pirelli banden, maar ook om te bekijken hoe ze de auto neer moeten zetten (afstellen) voor de sprint race. Zo'n sprint race is in de F1 echt nieuw, dat is 1/3 van een normale race, dus veel korter dan een gewone race, met veel minder brandstof dus, maar ook zonder verplichte bandenwissel. Mijn verwachting is dat teams morgen de vrije training gaan gebruiken zowel voor de afstelling voor de kwalificatie morgen, maar ook voor de sprintrace. De simulaties voor de zondagrace zullen dan op zaterdag in de vrije training gebeuren. Lando Norris, heeft zelf al aangegeven niet in optimale conditie te zijn, na zijn beroving bij de voetbalfinale op Wembley, dus benieuwd hoe hij dit weekend presteert. Gaan we zo'n sprintrace vaker zien? Voor dit seizoen zijn 3 sprintraces voorzien, zaterdag op Silverstone en later in het seizoen op Monza (Italie) en Interlagos (Brazilie). De te verdienen punten bij de sprintrace zijn 1, 2 en 3 punten voor respectievelijk de 3e, 2e en 1e plek. We zullen zien wat er morgen echt gaat gebeuren, maar je mag er vanuit gaan dat er dit weekend verrassingen komen, omdat teams zaken bedacht hebben die niet voorzien zijn, of dat teams een fout gemaakt hebben met het bedenken van de juiste strategie voor een weekend met sprintrace.
    1 punt
  9. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. 👸🤴🏻🧑🏻‍🔧👨🏻‍🚒👩🏻‍🔧
    1 punt
  10. Nu zijn we voor jou speciaal een stukje aan het toeren, Boo! Daarom komen we hier al 12 jaar op vakantie. En je kunt hier zo de zee in lopen ook. Zal ik morgen even fotograferen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe